  • 11. Data: 2004-04-16 05:34:18
    Temat: Re: darowizna mieszkania czy $$ na mieszkanie?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 15. kwietnia 2004 14:59 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane poilkj:

    > A teraz zastanów się jak odpowiesz US na pytanie skąd wziąłeś pieniądze na
    > kupno mieszkania, bo z analizy dochodów wynika, że nie za bardzo cię stać.
    > I zapewniam cię, że to pytanie nie jest znowu tak rzadko zadawane.

    No dobrze, ale jak oni to analizują? Zbierałem przez 30 lat, odkładałem. Mam
    bogatą mamę, babcię, ciotkę, które dawały mi wysokie prezenty. A że żyłem
    biednie do tej pory? Noż przecież właśnie dlatego, że zbierałem na to
    mieszkanie.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2004-04-16 05:52:18
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > Mam bogatą mamę, babcię, ciotkę, które dawały mi wysokie prezenty.
    > A że żyłem biednie do tej pory? Noż przecież właśnie dlatego, że

    Tu chyba 30 lat pracy nie wchodzi w gre? A te prezenty (w domysle
    gotowka), to przeciez darowizna, ktora nalezalo zglosic do US. Taka
    niestety jest rzeczywistosc tego kraju :( Żeby nie byc goloslownym, to
    krotka historia jaka spotkala moja kolezanke. Otoz, po slubie rodzice
    kupili mlodym mieszkanie. Jako, ze mieszkanie bylo dosc drogie,
    a mlodzi przepracowali lacznie chyba ze 3 lata, wiec US kazal im sie
    wytlumaczyc skad mieli kase na mieszkanie. No to oni mowia, ze lwia
    czesc wzieli z kasy jaka dostaje sie na weselu. Wowczas urzednik
    spytal sie czy darowizny te zglosili w US i ewentualnie zaplacili podatek?

    (mrk)

  • 13. Data: 2004-04-16 13:39:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 16. kwietnia 2004 07:52 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Marcin R. Kiepas:

    > Tu chyba 30 lat pracy nie wchodzi w gre?

    Skąd wiesz? I czemu od razu pracy?

    > A te prezenty (w domysle
    > gotowka), to przeciez darowizna, ktora nalezalo zglosic do US.

    Każdą? Czy powyżej jakiejś kwoty. Nie mów, że dziecko ma zgłaszać
    kieszonkowe albo prezent urodzinowy od babci!

  • 14. Data: 2004-04-16 20:49:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, Tristan Alder wrote:

    >+ W odpowiedzi na pismo z dnia pią 16. kwietnia 2004 07:52 opublikowane na
    >+ pl.soc.prawo podpisane Marcin R. Kiepas:
    [...]
    >+ > A te prezenty (w domysle
    >+ > gotowka), to przeciez darowizna, ktora nalezalo zglosic do US.
    >+
    >+ Każdą? Czy powyżej jakiejś kwoty.

    Łącznej w ciągu 5 lat.

    >+ Nie mów, że dziecko ma zgłaszać
    >+ kieszonkowe albo prezent urodzinowy od babci!

    Jak jest to licząca się w skali "koszt mieszkania" kwota to nie
    ma siły - musiała przekroczyć limit.... 9637zł/7276zł/4902zł
    zależnie od grupy na osobę darującą.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-04-17 08:52:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 16. kwietnia 2004 22:49 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Gotfryd Smolik news:

    > Łącznej w ciągu 5 lat.

    > Jak jest to licząca się w skali "koszt mieszkania" kwota to nie
    > ma siły - musiała przekroczyć limit.... 9637zł/7276zł/4902zł
    > zależnie od grupy na osobę darującą.

    Tzn? Tyle na 5 lat mogę przyjąć bez podatku?
    No to patrz: 30 lat to jest 6 okresów:

    9 tysięcy + 7 + 5 = 126 tysięcy. To już ładne mieszkanie można kupić,
    przynajmniej nie w Default City. Dodajmy jeszcze własne oszczędności....

  • 16. Data: 2004-04-17 09:01:22
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Tristan Alder wrote:

> [...]
    >
    > 9 tysięcy + 7 + 5 = 126 tysięcy. To już ładne mieszkanie można kupić,
    > przynajmniej nie w Default City. Dodajmy jeszcze własne oszczędności....

    No a czy zamiast tak kombinowac nie proscie POZYCZYC od rodzicow potrzebna
    kwote ?

    Boguslaw

  • 17. Data: 2004-04-17 22:42:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, Marcin R. Kiepas wrote:
    [...]
> [...]
    >+ czesc wzieli z kasy jaka dostaje sie na weselu. Wowczas urzednik
    >+ spytal sie czy darowizny te zglosili w US i ewentualnie zaplacili podatek?

    No, tu to jest trudna sprawa. Jak gości było dużo to mogli
    od każdego dostać MNIEJ niż kwota wolna - a wtedy ilość
    przechodzi w jakość :)
    Np. 4900 zł X 40 osób to już jest sporo !
    A co do "zgłoszenia"... to trzeba przeczytać ustawę i poczytać
    grupę .podatki ;) (szukać postów Slayera !)

    pozdrowienia, Gotfryd