  • 1. Data: 2006-04-24 20:17:05
    Temat: czy warto zakladac sprawe
    Od: "Necrophile" <h...@p...onet.pl>

    Czesc!~
    Kupiłem przedmiot aukcji na allegro.pl. Zgodnie z umowa wpłaciłem na konto
    sprzedającego odpowiednia kwotę. Sprzedający nie wywiązał sie z umowy, tym
    samym przedmiotu aukcji nie otrzymałem. Chciałem zapytać czy w takim wypadku
    warto zakładać sprawę w sadzie, jezeli tak to w jakim. Kwota która strąciłem
    wynosi 165zl ale sprawa wydaje sie być wygrana.

    --
    Odpowiadając na mój adres @email usuń słowo napisane dużymi literami

  • 2. Data: 2006-04-24 22:15:06
    Temat: Re: czy warto zakladac sprawe
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Necrophile" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e2jbo3$rol$1@news.onet.pl...

    >Chciałem zapytać czy w takim wypadku
    > warto zakładać sprawę w sadzie, jezeli tak to w jakim. Kwota która
    strąciłem
    > wynosi 165zl ale sprawa wydaje sie być wygrana.

    Skoro wogole nie otrzymales przedmiotu, to najlepszym wyjsciem wydaje sie
    byc zgloszenie na prokurature (lub policje).
    Jest to bowiem oszustwo scigane z urzedu. Sprawe w sadzie za Ciebie zalozy
    prokurator :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-04-25 07:19:12
    Od: "JuRaS" <j...@o...pl>

    Nie !
    Najlepiej zglaszasz sprawe do allegro i oni po rozpatrzeniu sprawy sami
    zwracaja koszta (procedura siega do 300 zl .. czyli sie miescisz) i potem
    zakladaja oni sprawe temu delikwentowi...

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-04-25 08:32:18
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    JuRaS wrote:

> [...]
    > sami zwracaja koszta (procedura siega do 300 zl .. czyli sie
    > miescisz) i potem zakladaja oni sprawe temu delikwentowi...

    też nie, było tak ale nie jest. Dokładnie jest tak że poszkodowany
    zgłasza sprawę na policji, dostaje numer sprawy + jakiś tam numer
    księgi. I teraz trzeba mieć dowód przelewu (pobrania które nie obejmuje
    ubezpieczenia w tym przypadku nie było) z banku. Spełniając ramy
    czasowe w allegro czyli minimum chyba miesiąc trzeba czekać na towar,
    wypełnia się formularz w allegro i wysyła ksero swojego dowodu i dowód
    przelewu z banku (który też siepokazuje policji). No i dopiero wtedy
    dostaje sie pieniądze w wsyokości wartości towaru z aukcji , bez
    przesyłki. Do tego jest parę warunków i nie każda aukcja podlega
    ubezpieczeniu z powodu np kiepskich komentarzy. Odsyłam do regulaminu
    allegro.Ja dostałem 100zł z ubezpieczenia, policja umorzyła
    postępowanie gdyż konto nie było kontem sprzedawcy (ważen, najwyżej
    mogę cywilnie dochodzić czyli nigdy nie dostanę kasy). Ale mi to
    wisiało już bo dostałem z ubezpieczenia. W plecy byłem tylko jakieś
    10zł.Powodzenia

  • 5. Data: 2006-04-25 08:35:04
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    a tu jest ten regulamin :