  • 21. Data: 2008-03-02 14:37:02
    Temat: Re: czy istnieją 2 podobne do siebie nr Pesel ?
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > W zasadzie, to wydaje mi się, że PESEL jest centralnie prowadzony, zatem
    > zanim komuś wydadzą to mają możliwość sprawdzenia czy taki już był. Z
    > informatycznego punktu widzenia to chyba nie ma w tym zadnego problemu

    Teraz tak, ale np. 45 lat temu niekoniecznie.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 22. Data: 2008-03-03 00:58:36
    Od: Piotr Lewandowski <y...@e...cj.rqh.cy>

    Any User wrote:

    > Teraz tak, ale np. 45 lat temu niekoniecznie.
    Zawsze był centralnie (źródło zbliżone do MSWiA ;>).

    --
    Piotr Lewandowski

  • 23. Data: 2008-03-03 01:05:43
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Zawsze był centralnie (źródło zbliżone do MSWiA ;>).

    Ale ręcznie. I zostało już udowodnione, że przynajmniej dwie pomyłki się
    jednak zdarzyły.

  • 24. Data: 2008-03-03 08:00:50
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    M.in. w latach 1970-90 zdarzały się pomyłki, szczególnie o jedną cyfrę.
    JaC

    -----

  • 25. Data: 2008-03-03 09:02:29
    Od: Rewident Emil <s...@B...org>

    On Sat, 1 Mar 2008 11:48:29 -0800 (PST), k...@p...fm wrote:

    > A możliwe jest żeby 2 osoby miały pesel różniący się tym co pisałam
    > wyżej, i w dodatku miały to samo imie i nazwisko ??? Miałam w pracy
    > właśnie taki dziwny przypadek. Jeśli ta sytuacja jest niemożliwa wtedy
    > zostaje jedynie możliwość że ktoś wpisał tę samą osobę pod dwoma
    > bardzo zbliżonymi peselami..... Sama głupieję już o co w tym chodzi :)

    Możliwe. Znane są przypadkie dwóch osób o _takim samym_ numerze PESEL :-)

    --
    spaceman

  • 26. Data: 2008-03-03 16:05:12
    Od: "Fotelik" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekN" <m...@p...usun.to.onet> napisał w wiadomości
    > numer pesel nie jest unikalny, jest wiec mozliwe, ze 2 osoby maja taki sam
    > numer pesel. prawdopodobienstwo male, ale sytuacja mozliwa.

    O ja Cie ale zes pojechał :)
    Rzeczywiście na tych grupach to dużo jest ludzi co nie ma pojecia o czym
    pisze
    Foti

  • 27. Data: 2008-03-03 18:42:37
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 2 Mar 2008 14:15:22 +0100, zenek napisał(a):

    > A co zrobi system jeśli w danym dniu urodzi się 5100 kobiet? Skąd wezmą się
    > Pesele dla tej setki ?
    > Zmienią im daty urodzenia w Peselu czy płeć ?
    >
    > Pozdro
    > zenek

    Wymyślając system PESEL pomyślano o tym. W Polsce jest statystycznie mało
    prawdopodobne (aczkolwiek realne), aby w jednym dniu urodziło się tyle
    kobiet czy mężczyzn, dlatego wymyślono pojemność systemu tak jak wymyślono

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 28. Data: 2008-03-04 09:55:42
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik <k...@p...fm>
> [...]
    > pierwszą i czwartą cyfrą (ostatnie 5 cyfr jest identyczne) oznaczały
    > dwie różne osoby ?? A jeśli tak to jak wysokie jest

    po co wszyscy dyskutują o powtarzaniu się pesela,
    skoro one są tylko podobne

    cyfra 1. to rok - różne cyfry to różnica dziesiątków lat
    cyfra 4. to miesiąc
    oczywiście dwie różne osoby mogą się urodzić
    w różnych latach i miesiącach
    w ramach każdego dnia następne 4 cyfry po dacie nadawane są kolejno
    - ostatnia z tych czterech nieparzysta dla chłópców, parzysta dla
    dziewcząt
    Ta czwórka cyfr może i się powtarza w większości, codziennie

    ostatania cyfra to liczba kontrolna dla pierwszych 10 -
    jeśli pierwsze 10 różnią się w 2 miejscach to są duże szanse na
    identyczną liczbę kontrolną - zobacz jakie są wagi dla cyfr 1. i 4.
    np na http://chemeng.p.lodz.pl/zylla/ut/pesel.html
    są to liczby 1 i 9. Niech a i b oraz x i y to cyfry 1. i 4. w dwóch
    przypadkach
    Jeśli 1*a + 9*b = 1*x + 9*y (co do ostatniej cyfry czyli mod 10)
    to liczba kontrolna identyczna
    jak np. przyjmiemy, że a=7 a x=9 to wyniknie nam, że 7 +9*b = 9 + 9*y
    a stąd 9*(b-y) = 2 (co do ostatniej cyfry),
    czyli b-y = 8, bo 9*8=72 - a stąd b=9 y=1

    a stąd PESELe spełniająca ten warunek: 7dd9ddnnnnk oraz 9dd1ddnnnnk
    czyli osoba urodzona we wrzesniu w roku 7d oraz w styczniu w roku 9d
    będą miały liczbę kontrolną identyczną jeśli mają identyczny numer
    cbdo
    *** blad ***

  • 29. Data: 2008-03-04 10:02:54
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Rzecznik Prokurwatury Krajowej"
    > Jeśli miałaś taki przypadek w pracy to JEST to teoretycznie możliwe
    > lecz:
    > - jedna z tych osób musiałaby mieć (0,8)u(98,+);
    > - druga musiałaby mieć lat (9,19);
    >
    > Wskazałem pośrednio wcześniej.

    no to ja wskażę co innego
    dwie daty: 5dd9ddnnnnk oraz 7dd1ddnnnnk
    czyli osoba urodzona we wrzesniu w roku "5d" oraz w styczniu w roku "7d"
    będą miały liczbę kontrolną identyczną jeśli mają identyczny dalszy
    numer

    5+9*9=86 a 7+1*9=16 czyli w obu przypadkach dla liczenia kontrolnej mamy
    6
    *** blad ***

  • 30. Data: 2008-03-04 10:39:29
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    blad pisze:
> [...]
    >
    > 5+9*9=86 a 7+1*9=16 czyli w obu przypadkach dla liczenia kontrolnej mamy 6

    Szanowny Błędzie, dziękuję za wskazanie błędu. :)

    Po sprawdzeniu przyznaję, że masz rację, pomyliłem się i nie wskazałem
    pełnego rozwiązania, bo niepotrzebnie zawęziłem kryteria. Co może
    zadziwiające dowolna kombinacja 1. i 4. cyfry ma swoje odpowiedniki z
    poprawną liczbą kontrolną.

    Pełna lista posortowana wg. cyfry kontrolnej, czyli grupowanie wg.
    'odpowiedników':

    0..0.......
    1..1.......
    2..2.......
    3..3.......
    4..4.......
    5..5.......
    6..6.......
    7..7.......
    8..8.......
    9..9.......

    0..1.......
    1..2.......
    2..3.......
    3..4.......
    4..5.......
    5..6.......
    6..7.......
    7..8.......
    8..9.......
    9..0.......

    0..2.......
    1..3.......
    2..4.......
    3..5.......
    4..6.......
    5..7.......
    6..8.......
    7..9.......
    8..0.......
    9..1.......

    0..3.......
    1..4.......
    2..5.......
    3..6.......
    4..7.......
    5..8.......
    6..9.......
    7..0.......
    8..1.......
    9..2.......

    0..4.......
    1..5.......
    2..6.......
    3..7.......
    4..8.......
    5..9.......
    6..0.......
    7..1.......
    8..2.......
    9..3.......

    0..5.......
    1..6.......
    2..7.......
    3..8.......
    4..9.......
    5..0.......
    6..1.......
    7..2.......
    8..3.......
    9..4.......

    0..6.......
    1..7.......
    2..8.......
    3..9.......
    4..0.......
    5..1.......
    6..2.......
    7..3.......
    8..4.......
    9..5.......

    0..7.......
    1..8.......
    2..9.......
    3..0.......
    4..1.......
    5..2.......
    6..3.......
    7..4.......
    8..5.......
    9..6.......

    0..8.......
    1..9.......
    2..0.......
    3..1.......
    4..2.......
    5..3.......
    6..4.......
    7..5.......
    8..6.......
    9..7.......

    0..9.......
    1..0.......
    2..1.......

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.