  • 11. Data: 2005-06-05 15:07:26
    Temat: Re: czy allegro może sprzedać dług firmie windykacyjnej?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Agata" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:d7v2p8$adn$1@inews.gazeta.pl...

    >> i co, podasz nicka?
    >

    > robisz z forum prawo , forum allegro?

    robisz z grypy dyskusyjnej forum?

    to raz a dwa, nick byl mu potrzeb ny po to by sprawdzic miedzyinnymi
    komentarze jakie otrzymalas,
    bo nie zawsze to o czym mowi autor postu jest prawda. A oszustowi niekt nie
    pomoze. (przynajmniej nie za darmo)

    co do dalszej czwesci postu to:

    http://forumprawne.org/o,868.html&sid=928672cc19469f
    98c00e7d8872079ce0

    przeczytaj drugi post, i przemysl to co napisalas. Piszesz na grupe ktora
    czyta kilka tysiecy osob,
    zawsze sie znajdzie ktos kto pytanie skomentuje, chocby ja.
    I nalezy sie z tym liczyc, jezeli bys dluzej poczekala to pewnie bys
    otrzymala porade prawna,
    Bo jest tu kilk aosob ktore udzelaja wyczerpujacych odpowiedzi (wystarczy 20
    watkow przeczytac by wiedziec).

    Ale skoro wyjechalas z
    "no i kolejny Pan bez wiedzy prawnej, która mnie tutaj interesuje"
    to sie nie dziwie ze nikt Ci takiej nie udzielil.

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 12. Data: 2005-06-05 15:40:25
    Od: "Agata" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > To, czy podpisywałaś z nimi umowę, czy nie ma w sumie drugorzędne
    > znaczenie. Ważnym jest, czy potrafią dowieść, ze korzystałaś z ich
    > usług. Możesz oczywiście stać na stanowisku, że nie, a oni będą musieli
    > dowieść swoich praw. Ale z tego co piszesz chodzi i sporą kwotę i
    > podejrzewam, że nie zostawią tego samemu sobie. Kilka możliwości
    > ustalenia istnieje. Choćby na podstawie dokonanych z Twojego konta
    > transakcji, bo przecież ktoś Ci tam płacił i pewnie tego gołębiem
    > pocztowym nie wysyłał, tylko wpłacał na jakieś konto, albo wysyłał na
    > jakiś tam adres.

    absolutnie nie było podanego mojego konta, ani też nic nie było wysyłane na
    moj adres albo z mojego adresu :)

    a co jest pewne firma windykacyjna, którą straszy allegro - a straszy się
    czymś takim stare babcie, jeżeli allegro zdaje sobie sprawę, że sąd niestety
    ale może nie przyznać im racji
    bowiem w naszym państwie organem do ścigania jest sąd a nie twor jak
    Intrum Justitia - jest ona kompletnie bezsilna i może tylko dzwonić wysyłać
    listy i zastraszać osoby na to podatne - czytaj nieświadome tego, że kto jak
    kto,ale Intrum Justitia nie ma możliwości wytoczenia im postępowania
    sądowego jedynie allegro i to tylko allegro listem oczywiście poleconym za
    potwierdzeniem odbioru może przysłać pismo przedprocesowe - ostateczne
    wezwanie do zapłaty a potem jedyne co zostaje allegro to założenie sprawy
    ALE POWTARZAM FIRMY WINDYKACYJNE W TYM PRZYPADKU Intrum Justitia - NIE MA
    TAKIEJ MOŻLIWOŚĆI i po prostu jest nieskuteczna w przypadku osób z wyżej
    podaną wiedzą, można ich normalnie w świecie olać !!!
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2005-06-05 15:57:05
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > a co jest pewne firma windykacyjna, którą straszy allegro - a straszy się

    Masz blisko do QXL, przejdz sie i zapytaj.
    I co, podasz swojego nicka?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 14. Data: 2005-06-05 16:04:31
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    Agata wrote:

> [...]
    > W TYM PRZYPADKU Intrum Justitia - NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚĆI i po
    > prostu jest nieskuteczna w przypadku osób z wyżej podaną wiedzą,

    Jeśli kupię (art. 509 kc) od QXL Poland spółki z o.o. wierzytelność wobec
    Ciebie, to nawet ja- stara babcia- będę mogła pozwać Cię do sądu o zapłatę.
    Z tego co piszesz wynika, że szukasz przysłowiowej "dziury w całym" jak
    uniknąć zapłaty w sytuacji gdy jest ona wierzycielowi należna.

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--

  • 15. Data: 2005-06-05 16:05:16
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    Agata wrote:

    > W przypadku konsumentow windykatornia nie moze bez zgody dluznika
    > nabyc dlugu przez cesje, nie moze tez dzialac na
    > zasadzie pelnomocnictwa [jak sie tym firmom wydaje] bo narusza
    > przepisy o ochronie danych osobowych.

    Przepis art. 23 ust. 1 pkt 5 ustawy o ochronie danych osobowych ustanawia
    warunki legalnego przetwarzania danych, które powinien spełnić administrator
    danych. Wynika z niego, że warunkiem przetwarzania danych jest działanie
    administratora w "prawnie usprawiedliwionym celu", które jednocześnie nie
    może naruszać "praw i wolności osoby", której dane dotyczą.
    Zgodnie z art. 23 ust. 4 ustawy, za prawnie usprawiedliwiony cel, o którym
    mowa w ust. l pkt 5, uważa się w szczególności: marketing bezpośredni
    własnych produktów lub usług administratora danych (pkt l), dochodzenie
    roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej (pkt 2).
    Zgodnie z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjny w Warszawie z dnia 11
    marca 2004 r. sygn. akt II SA 1631/03, w odniesieniu do przepisu art. 23
    ust. l pkt 5, "niewątpliwie podjęte w prawnie usprawiedliwionym celu należy
    uznać działania przedsiębiorcy, które zmierzają do dochodzenia i
    egzekwowania należności wobec strony umowy. Jednakże działania takie powinny
    być zgodne z prawem, niezbędne dla osiągnięcia tego celu oraz nie mogą
    naruszać praw i wolności osoby, której dane dotyczą".

    > Można z tego tytułu wygrać sprawę i obecnie, każdy prawnik chętnie ją
    > przyjmie, jest bowiem z góry wygrana.

    Dla prawnika każda sprawa jest "z góry wygrana', bo honorarium skasuje bez
    względu na wynik procesu ;)

    > Jak również brak rozporządzenia o elektronicznych opłatach
    > skarbowych, które umożliwiłoby składanie drogą elektroniczną podpisu,
    > uniemozlwia zawieranie umów drogą elektroniczną.

    Elektroniczna opłata skarbowa? :o
    Autor tej wypowiedzi bardzo się myli skoro twierdzi, że umowa zawarta drogą
    elektroniczną bez podpisu elektronicznego nie jest wiążąca.

    > Jednym zdaniem, jeżeli na allegro nie zarejestrowałeś się jako firma
    > czy też nie masz statusu przedsiębiorcy nie ma możliwości cesji jest
    > to niezgodne z z art. 385(3) pkt 5 KC.

    W tym trochę racji jest. Zgodnie z wyrokiem Sądu Okręgowego w Warszawie Sądu
    Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 29 grudnia 2004 r. sygn. akt XVII
    Amc 22/04, postanowienie regulaminu Allegro o treści ""Allegro zastrzega
    sobie prawo do przekazywania lub zlecania wszystkich lub części swoich praw
    i obowiązków wynikających z niniejszego regulaminu. W przypadku skorzystania
    z tego prawa nazwa podmiotu, na rzecz którego dokonano przekazania, podana
    zostanie na stronie głównej" jest niedozwolone. Wpis w rejestrze Prezesa
    UOKiK http://tinyurl.com/cb3ff

    Niestety, cesja wierzytelności _nie jest_ niekontrolowaną przez konsumenta
    zmianą strony umowy.

    > A na drogę sądową Allegro
    > wstąpić nie może, bowiem nie ma pisemnej umów zawartej z
    > użytkownikami.

    Ciekawa opinia jak na prawnika ;)

    > Allegro po prostu łamie ustawę o ochronie danych
    > osobowych udostępniajać dane użytkowników, firmom które wiele
    > zdziałać nie mogę tylko zastraszają. W każdym razie odpowiedź prawna
    > wysłana przez kancelarię powinna wystarczyć i kosztuje śmieszne
    > pieniądze - udziele więc pełnomocnitwa kancelarii, jeżeli otrzymam
    > pierwsze pismo od firmy windykacyjnej.

    Patrz wyżej.
    W temacie firmy windykacyjne a prawa konsumenta warto też przeczytać to:
    http://mforum.biz/viewthread.php?FID=1&TID=7501

  • 16. Data: 2005-06-05 16:07:33
    Od: "Agata" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > Z tego co piszesz wynika, że szukasz przysłowiowej "dziury w całym" jak
    > uniknąć zapłaty w sytuacji gdy jest ona wierzycielowi należna.

    aby w ogóle do cesji wierzytelności doszło plus prawidłowe zawiadomienie
    podkreślam prawidłowe o zmianie wierzyciela musi istnieć przelew
    wierzytelności w trybie art 509 i następny KC! czyli firma windykacyjna musi
    wykupić mój dług oraz musi być na to dowód z konkretną datą

    wnioski są proste jak jakakolwiek szanująca się firma może korzystać z usług
    takich firemek :) zamiast samodzielnie dochodzić należności
    a bez prawidłowego przelewu wierzytelności czekam na sprawę wytoczoną mi
    przez Intrum Justitia przy tym długu koszty procesowe są niewielkie
    po prostu nie mogę się doczekać, wystarczyłoby zatrudnić jednego radcę
    prawnego a nie straszyć firemką windykacyjna, w której pracuje więcej
    maszynistek niż prawników
    pozdrawiam i lecę na rowerek !
    no i oczywiście czekam na tytuł egezkucyjny dla mnie od Intrum Justitia
    zwłaszcza, że za dwa miesiące będą za oceanem i to na bardzo długo !
    a już najbardziej będzie satysfakcjonujące odkładanie im słuchawki :) mam
    nadzieję, że faktycznie szybko będą dzwonić po tych 14 dniach &#61514;

  • 17. Data: 2005-06-05 16:20:09
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > to raz a dwa, nick byl mu potrzeb ny po to by sprawdzic miedzyinnymi
    > komentarze jakie otrzymalas,
    > bo nie zawsze to o czym mowi autor postu jest prawda.

    Niektorzy bywaja bezczelni :D

    http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=1671967&type
    =fb_recvd_neg

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 18. Data: 2005-06-05 16:22:01
    Od: poreba <d...@p...com>

    "rezist.com" <s...@p...com> niebacznie popelnil

    > i co, podasz nicka?
    A obecność których literek w nicku warunkuje stan prawny
    i ew. odpowiedź?

    --
    pozdro
    poreba

  • 19. Data: 2005-06-05 17:17:53
    Od: "qwerty ytrewq" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=1671967&type
    =fb_recvd_neg

    głupi tomku niestety, ale kompletna pomyłka
    jezeli uważasz że to ja to pomóż allegro ściągnąc dług ;) powodzenia !

  • 20. Data: 2005-06-05 17:26:19
    Od: "Agata" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    prawda o Allegro i naciąganiu przez nich prawa
    Cezcez: Za największy swój sukces uważam to, że pokazałem, iż zwykły user
    nie jest bezsilny wobec serwisu. Że Allegro nie należy się bać, że należy z
    nim walczyć o prawa wszystkich użytkowników. Cieszę się również, że byłem
    pierwszym, któremu chciało się to udowodnić. To zresztą dopiero początek
    udowadniania serwisom internetowym, że decyzje przez nich podejmowane nie są
    jednak ostateczne i mozna je skutecznie podważyć.
    Uważam również, że to mój pozew wymógł na Allegro ostatnie zmiany w
    regulaminie. Przykre jest jedynie to, że przez ponad trzy lata serwis z
    pełną świadomością i wyrachowaniem stosował niezgodne z prawem zapisy i
    powołując się na nie kształtował swoje stosunki z użytkownikami.

    link
    http://www.aukcje.org/archives/2004/03/11/rozprawa-p
    rzeciwko-qxl-poland-sp-z-
    oo.htm