  • Data: 2005-11-29 19:44:15
    Temat: czego bank moze zadac
    Od: skolowany<w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niedawno ubiegalem sie o kredyt hipoteczny na zakup mieszkania w jednym z
    wiekszych bankow w Polsce. I mam kilka watpliwosci odnosnie procedur bankowych
    dotyczacych weryfikacji i analizy mojej osoby jako ich potencjalnego klienta.
    O co chodz? Otoz jak to z kredytami bywa zgromadzilem wszelkie niezbedne
    dokumenty zgodnie z bankowa lista niezbednych dokumentow przekazana mi przez
    pracownika banku. Wsrod tych dokumentow byla kopia mojego kontraktu o prace wraz
    z jego tlumaczeniem na jezyk polski dokonanym przez tlumacza przysieglego, jako
    ze zatrudniony jestem przez firme z jednego z krajow &#8222;starej&#8217;&#8217; Unii
    Europejskiej. Podkreslam zatrudniony, ale nie pracuje na terenie tego kraju
    tylko poza granicami Unii. I otoz to zatrudnienie wzbudzilo watpliwosci
    analityka kredytowego banku, jako ze uwaza on iz potrzebne jest zezwolenie na
    prace w tym kraju, w ktorym miesci sie siedziba mojej firmy. Nawiasem mowiac,
    dla osob chcacych sie tam zatrudnic i zamieszkac wprowadzono okres przejsciowy,
    ktory mija 01 Maja 2006.
    Jak wspominam nie pracuje i nie mieszkam w tym kraju, nie korzystam z ich
    swiadczen socjalnych, a podatki place w Polsce.
    I tu kolejny pomysl analityka &#8211; ano stwierdzil, ze moje dochody moga byc
    nielegalne i w zwiazku z tym zazadal kopi mojego rocznego rozliczenia podatku
    PIT za poprzedni rok. Wczesnie bank otrzymal moje aktualne zaswiadczenie z
    Urzedu Skarbowego o niezaleganiu z podatkami.

    I tu mam powazne watpliwosci:
    1. Czy kotrakt z firma w ktorej pracuje juz prawie dwa lata (bez zezwolenia, bo
    nie na terenie kraju, gdzie jest siedziba firmy) nie jest jest dla banku
    wystarczajacy? To czy mam zezwolenie na prace, czy nie to sprawa moja i mojego
    pracodawcy jak uwazam.
    2. czy w zwiazku z tym moje dochody sa nielegalne???!!!
    3. Czy bank ma prawo zadac kopii moich zeznan podatkowych? I tu znowu uwazam, ze
    to czy place podatki czy nie, to wylacznie moja sprawa i sprawa jako podatnika i
    sprawa Urzedu Skarbowego.

    O ile to mozliwe to prosze o odpowiedz, jako ze mam ciagle watpliwosci czy bank
    nie przekroczyl jednak pewnej granicy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info