    From: "GrzegorzP" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: cytowanie nazwy produktu konkurencji?
    Date: Tue, 10 Jun 2008 14:23:37 +0200

    Dzień dobry!

    Sprzedaję towar XXX, który jest podobny (jeśli chodzi o zastosowanie) do
    konkurencyjnego towaru YYY.
    W reklamie towaru, np. na allegro pojawia się jedno czy dwa zdania dotyczące
    porównania lub nawiązania do produktu konkurencji. Czy konkurencja może mnie
    zaskarżyć, że używam jej znaku towarowego lub zastrzeżonej nazwy?

    Np. mam w tekście jakieś zdania, przykładowo:
    Pewnie znasz produkt YYY.
    Mój produkt różni się tym od produktu YYY, że...

    No i teraz, czy mogę tak podawać nazwę produktu konkurencji?
    Pytam się, bo dostałem od konkurencji pytanie - ostrzeżenie, czy mam prawo
    do używania w aukcji nazwy ich produktu.

    Dodam, że mój produkt nie jest podróbką, ani niczym podobnym do produktu
    konkurencji. Działa nawet na innej zasadzie. To co jest wspólne, to
    zastosowanie. Oba produkty, mój i konkurencyjny stosuje się w celu
    osiągnięcia podobnych efektów.

    Czy może wystarczy dopisać w aukcji klauzulę, że marka YYY jest zastrzeżonym
    wzorem handlowym?

    Gdzie by tu można doczytać o tym problemie?

    pozdrawiam
    Grzegorz