  • 11. Data: 2011-05-06 11:33:10
    Temat: Re: chamscy i tepi lekarze
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 06 May 2011 13:27:23 +0200, Johnson napisał(a):

    > Nie, nic się nie zmieni i dlatego drugiego.

    Musi się zmienić. Skoro w chwili obecnej np. do specjalisty od serca czeka
    się 3 miesiące, a po wprowadzeniu dodatkowych składek część kolejkowiczów
    "przeskoczy" i jeszcze cześć "wskoczy" (wszak będą mieli to zagwarantowane
    w tych składkach) - to ci co nie mają tych dodatkowych składek MUSZĄ czekać
    dłużej. Proste jak konstrukcja cepa.

    > Bajki. Sprawiedliwość społeczna na to nie pozwala.

    A tutaj nie postawiłeś emotki ma końcu :)

  • 12. Data: 2011-05-06 11:41:57
    Od: PaPi <...@...3>

    > co mozna zrobic? jak ich 'osadzic'? jak naprawic sytuacje?

    Przestac glosowac na partie obiecujace "bezplatna" sluzbe zdrowia.

  • 13. Data: 2011-05-06 11:43:03
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > Dnia Fri, 06 May 2011 12:40:56 +0200, Johnson napisał(a):

    (ciach)

> [...]
    >
    > Więc ktoś tu coś pierdoli na maksa.
    >
    > Wytłumaczenia sa dwa.
    > 1. w chwili obecnej lekarze i sprzęt "walą w ciula" i sobie bimbają,
    > generując kolejki. Jak będą dodatkowe składki wówczas będą pracowali w
    > normalnym tempie.
    > 2. jeżęli teraz pracują w normalnym tempie, to po wprowadzeniu dodatkowych
    > składek ci co je opłącają będą mieli dostęp niemalże bezpośredni -
    > oznaczać
    > będzie JESZCZE WIĘKSZE WYDŁUŻENIE kolejek dla tych co nie maja dodatkowych
    > składek.
    >
    > W każdym razie - ktoś tu kogoś ciulo :)))

    Jasne, najlepiej na lekarzy wszystko zwalic. Moze maja pracowc "za darmo" ?
    Sprawa wyglada tak:
    1. Kontrakt z NFZ-tem obejmuje tyle i tyle punktow (dodam ze to ile NFZ
    przyzna punktow danej przychodni, lekarzwi, na konkretna usluge - zalezy od
    "widzimisie" NFZ-tu, a nie od faktycznych potrzeb lekarza czy przychodni).
    2. w ramach tego kontraktu lekarz moze przyjac "X" pacjentow za ktorych NFZ
    zaplaci (zrefunduje usluge).
    3. w rozbiciu na dzien wychodzi to X / np. 240 (12 miesiecy po 12 dni).
    4. jesli przyjmie ich (X/120) + 5- braknie "punktow" na kolejne dni
    5. Jesli przyjmie wiecej niz kontrakt przewiduje - moze wystapic do NFZ o
    "nadwykonania", jednak przewaznie NFZ za to nie zaplaci.
    6. Jesli przyjmuje dzienie x/60 pacjentow - logiczne ze po pol roku skonczy
    sie limit (kontrakt).
    7. za darmo nikt nie bedzie pracowac.
    8. Moglby przyjac przez caly rok x/60 pacjentow (czyli np. 2 x wiecej niz
    przyjmuje) - Proste, nadwyzke trza zaplacic z dodatkowych skladek.
    Jasne? Lub pelnoplatnie, bo NFZ daje taki a taki kontrakt i wiecej nie da.
    Malo tego, w przyszlym roku zmniejsza kontrakt o polowe...
    Nie jest to proste, ja tez nie rozumiem toku myslenia i dzialania NFZ-tu
    ktory dostaje moja skladke zdrowotna, ja chodze do lekarza raz na 2 lata a i
    tak musze czekac na zrefundowana operacje kolana do sierpnia 2018 roku.
    Za to pelnoplatnie (drobiazg, 16 tys za sama endoproteze) przyjma mnie
    najpozniej po 3-ch miesiacach.
    Proste, ale gdzie tu logika?

  • 14. Data: 2011-05-06 11:52:02
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 6 May 2011 13:43:03 +0200, Misiek napisał(a):

    > [..] dzialania NFZ-tu ktory dostaje moja skladke zdrowotna,

    Jest to niemalże co 10 zarobiona złotówka!!!
    To są KOLOSALNE pieniądze w skali kraju.
    Ale.... znajomi królika muszą na czymś trzepać kasiorę.
    Spójrzmy na ... hurtownie farmaceutyczne... tam średni personel pracowniczy
    z administracji "buja się" firmowymi brykami każda po kilkaset tysięcy za
    sztukę.... no maskara :)
    Za coś te hurtownie musiały te bryki kupić (pal licho że to leasing, ale to
    przecież jeszcze drożej niż kupno od strzału, bo dochodzą odsetki i obsługa
    leasingu).
    Takich "bonusów" to nie mają nawet pracownicy wyższego szczebla w innych
    branżach :))

  • 15. Data: 2011-05-06 11:57:58
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 06 May 2011 13:41:57 +0200, PaPi napisał(a):

    > Przestac glosowac na partie obiecujace "bezplatna" sluzbe zdrowia.

    A czy kiedykolwiek i ktokolwiek mówił cokolwiek o bezpłatnej służbie
    zdrowia?
    NIGDY nie była bezpłatna - coś źle słuchałeś :)

  • 16. Data: 2011-05-06 13:51:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kamil pisze:

> [...]
    > w tych składkach) - to ci co nie mają tych dodatkowych składek MUSZĄ czekać

    Logika nie obowiązuje w służbie zdrowia ;)
    Dodatkowe ubezpieczenie spowoduje tylko powstanie dwóch kolejek -
    normalnych i "idiotów" który chcą zapłacić drugi raz w ramach tego
    systemu. Ale obydwie kolejki będą obsługiwane symultanicznie (bo
    przecież ci gorsi też muszą być "obsłużeni", a kolejka "lepszych" nigdy
    się nie wyczerpie, co oznacza że MS wprowadzi te dwie kolejki) . Czyli
    ci dopłacą będą czekać też w kolejce ale w innej. I w dodatku tyle samo
    albo nawet dłużej. Bo cześć czasu zostanie zmarnowana na ustalanie z
    której kolejki teraz należy obsługiwać pacjentów ;)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 17. Data: 2011-05-06 14:12:15
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-06 13:43, Misiek pisze:
    > Za to pelnoplatnie (drobiazg, 16 tys za sama endoproteze) przyjma mnie
    > najpozniej po 3-ch miesiacach.
    > Proste, ale gdzie tu logika?

    Prostytuctwo górą :-(

    --
    animka

  • 18. Data: 2011-05-06 14:44:28
    Od: PaPi <...@...3>

> [...]
    > będzie JESZCZE WIĘKSZE WYDŁUŻENIE kolejek dla tych co nie maja dodatkowych

    Rozwiazanie jest BARDZO proste.
    Likwidacja wszelkich koszykow i dobrowolnosc ubezpieczenia u wielu
    ubezpieczajacych.

  • 19. Data: 2011-05-07 18:29:35
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Kowal" <s...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > niestety jest to prawdziwe i smutne.
    > Płacąc składkę zdrowotną kilka razy (etat, działalność, spółka) nie jestem
    > w stanie z dzieckiem udać się do okulisty. Tzn "zapisać" się może i mogę,
    > ale termin za 5 miesięcy. O dziwo ten sam lekarz w tym samym szpitalu może
    > mnie przyjąć jutro - jeżeli zapłacę z kieszeni :(

    Ha.. Kiedyś chciałem się zapisać do pewnego specjalisty. Poszedłem, a tam
    oczywiście: za 5 miesięcy. Zaglądam przed gabinet - pusto,
    W gabinecie - pusto. Znaczy się lekarka i pielęgniarka siedzą, ale ani
    jednego pacjenta.
    Badanie miało trwać jakieś.. 3-5 minut. Pytam lekarki, dlaczego nie przyjmie
    mnie od razu. Przeciez nikogo nie ma.
    A ona na to "Panie ja jestem na dyrzurze. Nie mam czasu pacjentów
    przyjmować." Nie zapisałem się. Poszedłem gdzie indziej prywatnie.
    Zapłaciłem 120zł, i miałem badanie od razu. Wie ktoś, jak zrezygnować ze
    składek zdrowotnych?

  • 20. Data: 2011-05-07 19:10:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Ajgor" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Nie zapisałem się. Poszedłem gdzie indziej prywatnie.
    > Zapłaciłem 120zł, i miałem badanie od razu. Wie ktoś, jak zrezygnować ze

    Autentyk z przed 2 lat (w okolicach lipca):
    Facet przede mną chce się zapisać do specjalisty i rozpoczęła się taka dyskusja:
    - Chce Pan na dziś, czy przyszły termin?
    - Przyszły.
    - Najbliższy jest w listopadzie. Zapisać?
    - Nie. To niech będzie dziś (zmarnowany głos)
    - Dziś lekarz nie przyjmuje.