    From: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: bubel prawny ... rozwaliło mnie totalnie, do łez :)
    Date: Sat, 8 Mar 2008 19:23:02 +0100

    Z Gazety Wyborczej:

    Dom w spadku może być bez podatku

    Przedsiębiorca ze Śląska: Dostałem w spadku dom. Podałem według mojego
    uznania jego wartość do urzędu skarbowego, by naliczono podatek. Urząd
    uznał, że cena jest za niska, i wysłał mi pismo: ?Organ podatkowy prosi
    o podwyższenie wartości i nadesłanie odpowiedzi w terminie nie krótszym
    niż 14 dni". Jak to? Przecież termin nie krótszy niż 14 dni to np. dwa
    albo dziesięć lat. Czy aż tyle dali mi czasu?

    Już zacząłem boki zrywać i śmiać się z pomyłki urzędników, gdy coś mnie
    tknęło i poszukałem w internecie tekstu ustawy o podatku od spadków i
    darowizn. A tam w artykule 8 pkt 4 jak byk stoi: "Jeżeli wartość podana
    przez nabywcę nie odpowiada wartości rynkowej, organ wezwie nabywcę do
    podwyższenia tej wartości w terminie nie krótszym niż 14 dni".

    Przecież to jakiś bubel. Podatnicy mogą zgodnie z prawem nie odpowiadać
    na pisma i w ogóle nie płacić podatków.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/