  • 1. Data: 2003-06-17 19:17:54
    Temat: brak zgody wlaściciela dzialki na remont urządzen melioracyjnych?
    Od: "Robert S" <s...@p...onet.pl>

    w gminie w której posaidamy dzialkę rolną będzie przeprowadzany remont
    zbieracza melioracyjnego który przez tą dzialkę przechodzi i powoduje że
    teren na mojej działce staje się podmokły( przez to wiosną niezdatny do
    produkcji rolnej z czego utrzymuje się nasza rodzina) ale niestety jeden z
    sąsiadów niezgadza się na ten remont ( w dalszej cząści ten zbieracz
    przechodzi przez jego działkę) istnieje podejrzenie że on też dokonał
    celowego zatkania zbieracza (takie pogłoski aby sprawdzić trzeba odkopać) i
    co ztym fantem zrobić oskarżać sąsiada wsądzie tylę ze dokładnie o co? czy
    też może gminę za niesprawne użądzenai? pomóżcie prosze

  • 2. Data: 2003-06-17 20:28:56
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Robert S" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co ztym fantem zrobić oskarżać sąsiada wsądzie tylę ze dokładnie o co? czy
    > też może gminę za niesprawne użądzenai? pomóżcie prosze

    musisz ustalić, ćzy to jest melioracja szczególowa czy ogólna, jeżeli nie,
    to jest zatem wodą
    płynącą i nie należy do owego człowieka, a zatem sprawa prosta
    o tyle, że nalezy dokonać robót na gruncie państwowym, ale z
    wykorzystaniem gruntu prywatnego no bo niby jak inaczej ma wjechac sprzęt

    jeżeli zaś to meliracja szczególowa, to nalezy do tego gościa ale i wtedy
    nie może on
    zabraniac wstępu w celu jej naprawy bo takie działanie wpływa na stosunki
    wodne w
    okilicy - jak piszesz, a to jest zabronione na podstawie prawa wodneg,
    którego
    lekturę polecam.
    pzdr,
    JarekM