  • 1. Data: 2005-12-02 19:40:18
    Temat: bezprawne przetrzymywanie samochodu
    Od: "markus" <m...@p...fm.no.spam.fuck>

    witam
    mam pewien problem: warsztat gdzie sholowalem auto po stłuczce na czas
    naprawy wypożyczył mi bezpłatnie samochód zastępczy (jest to zaznaczone na
    formularzu wypożyczenia) po oględzinach towarzystwo ubezpieczeniowe orzekło
    szkodę całkowitą i w związku z tym warsztat nie bedzie naprawiał auta,
    wydanie uszkodzonego auta uzależniają od pokrycia kosztów wypożyczenia auta
    zastępczego które już im zwróciłem zaraz jak tego ode mnie zarządali,
    ponieważ uważam że chcą mnie naciągnąć na kasę sprawę zgłosiłem na policję,
    jak mogę wcześniej wyciągnąć od nich auto nie czekając na zakończenie
    postępowania? nie ukrywam że zależy mi na tym ponieważ chcę sprzedać szybko
    uszkodzone auto, ponadto naliczają mi opłaty za parkowanie auta u nich w
    warsztacie, jak jeszcze inaczej nagłośnić sprawę? rzecznik konsumentów?
    pozdr markus

  • 2. Data: 2005-12-02 20:54:11
    Temat: Re: bezprawne przetrzymywanie samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "markus" <m...@p...fm.no.spam.fuck>
    napisał w
    wiadomości news:dmq7v2$3ok$1@news.elsat.net.pl...

    A co masz wpisane w umowę czy regulamin? Co do zasady, to zastępczy
    samochód daje się na czas naprawy. Jak rozumiem Ty odstąpiłeś umowy o
    naprawę tego pojazdu, a nie oni. Nie rozumiem zatem, czemu się
    dziwisz, że chcą Ci naliczyć koszty wypożyczenia?

    Inna sprawa, to zastaw na tym samochodzie. nie jestem przekonany, czy
    mają prawo, bo w sumie należność nie jest związana z nakładami na tę
    rzecz. Ale jeśli nawet zastosować jakąś szerszą wykładnię i uznać, ze
    mają prawo, to już nie mogą sobie naliczać kosztów przechowania.

  • 3. Data: 2005-12-05 19:46:54
    Od: irekk <i...@w...pl>

    markus napisał(a):
> [...]
    > uszkodzone auto, ponadto naliczają mi opłaty za parkowanie auta u nich w
    > warsztacie, jak jeszcze inaczej nagłośnić sprawę? rzecznik konsumentów?

    W prawie cywilnym nzywają to samopomocą Art343 i 346kc

  • 4. Data: 2005-12-05 19:48:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    irekk napisał(a):

    > W prawie cywilnym nzywają to samopomocą Art343 i 346kc

    Trochę nie na temat.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-12-05 23:18:05
    Od: irekk <i...@w...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Trochę nie na temat.

    Masz rację przegapiłem ten wyraz "bezpłatnie" zapisany w formularzu.Mea
    culpa

  • 6. Data: 2005-12-06 05:31:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    irekk napisał(a):

    > Masz rację przegapiłem ten wyraz "bezpłatnie" zapisany w formularzu.Mea
    > culpa

    Nie przegapiłeś to że wskazywane przepisy dotyczą naruszenia posiadania.