  • 21. Data: 2005-08-01 11:42:55
    Temat: Re: asesor - często śmiech na sali
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    >Ile lat twoim zdaniem musi uplynac aby nabrac tego >doswiadczenia?

    Nie znam badań empirycznych w tym względzie, moje zdanie niewiele jest
    warte, w każdym razie w wielu krajach, ta granica to właśnie 40 lat (np.
    Francja).
    Nie skreślam asesorów - mogą wydawać nakazy zapłaty albo prowadzić
    postępwoania uproszczone - tam gdzie nie trzeba większego doświadczenia.

    JK

  • 22. Data: 2005-08-01 12:30:02
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie znam badań empirycznych w tym względzie, moje zdanie niewiele jest
    > warte, w każdym razie w wielu krajach, ta granica to właśnie 40 lat (np.
    > Francja).

    Ok. Niech bedzie 40 lat.
    A w jaki sposob twoim zdaniem sedzia ma nabierac tego doswiadczenia
    do osiagniecia tego wieku?

  • 23. Data: 2005-08-01 18:10:18
    Od: viktus77 <v...@i...pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

> [...]
    > Nie skreślam asesorów - mogą wydawać nakazy zapłaty albo prowadzić
    > postępwoania uproszczone - tam gdzie nie trzeba większego doświadczenia.

    A czy dwudziesto kilku letni adwokat na sali to juz nie jest "śmiech na
    sali" ?

    Pzdr.

  • 24. Data: 2005-08-01 21:55:17
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    >A w jaki sposob twoim zdaniem sedzia ma nabierac >tego doswiadczenia
    >do osiagniecia tego wieku?

    Chodzi o doświadczenie życiowe a nie doświadczenie w sądzeniu - niech
    uczciwie pracuje w innym zawodzie prawniczym - to będzie dopiero sprawdzian
    nieskazitelneego charakteru :)

    JK

  • 25. Data: 2005-08-01 21:55:50
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    > A czy dwudziesto kilku letni adwokat na sali to juz nie jest "śmiech na
    > sali" ?

    Nie.
    JK

  • 26. Data: 2005-08-02 04:31:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

    > Nie.
    > JK

    A czemu nie?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 27. Data: 2005-08-02 08:06:10
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > A czemu nie?

    Pewnie dlatego, ze lancuch go nie przywalil :) Wszakze do noszenia takowego
    niezbedna jest tezyzna zdobywana z latami doswiadczenia :)
    Pozdrawiam Maver

  • 28. Data: 2005-08-02 09:40:28
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Chodzi o doświadczenie życiowe a nie doświadczenie w sądzeniu - niech
    > uczciwie pracuje w innym zawodzie prawniczym - to będzie dopiero sprawdzian
    > nieskazitelneego charakteru :)

    W jakim innym zawodzie prawniczym? Robiac druga aplikacje?
    Za co bedzie zyl do osiagniecia wieku 40 lat? Bedzie pracowal za grosze
    w kancelariach swoich kolegow ze studiow ktorzy sa w tym samym wieku i zarabiaja
    stosownie do wiedzy nabytej w trakcie aplikacji adwokackiej czy radcowskiej?

    A moze ma pracowac np. w spozywczym za lada? Tylko wtedy wiedza z aplikacji
    po 15 latach sprzedawania cebuli i bez kontaktu z praca w sadzie raczej nie bedzie
    duzo warta.

    Ale owszem, w tej sytuacji doswiadczenia zyciowego napewno odwowic mu nie bedzie
    mozna.

  • 29. Data: 2005-08-02 10:51:43
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Chodzi o doświadczenie życiowe a nie doświadczenie w sądzeniu - niech
    > uczciwie pracuje w innym zawodzie prawniczym - to będzie dopiero

    Jakimkolwiek.

    > Robiac druga aplikacje?

    Niekoniecznie. Jeśli projekt PISu wejdzie w życie będzie po problemie.

    I jeszcze pozwolęsobie spytać, czy jesteś aplikantem sądowym, względnie
    asesorem?

    JK

  • 30. Data: 2005-08-02 10:52:35
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    > A czemu nie?

    A czemu tak? Nie mam się do czego odnieść.

    JK