  • 51. Data: 2019-04-28 15:39:50
    Temat: Re: ambasada wzywa (do płacenia za więcej wiz USA)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.04.2019 o 14:59, Budzik pisze:

    > Jak ustawisz zasady? Tak samo jak USA, czyli ruch bezwizowy jezeli ilosc
    > odmów będzie mniejsza niż 3%?

    Nie. To, co oni sobie tam wymyślają, to ich sprawa. Po prostu wprowadził
    bym opłatę na poziomie 25% ich najniższego wynagrodzenia miesięcznego,
    bo tyle mniej więcej dla nas kosztuje ich wiza i tyle.

  • 52. Data: 2019-04-28 15:49:06
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nie. To, co oni sobie tam wymyślają, to ich sprawa. Po prostu wprowadził
    > bym opłatę na poziomie 25% ich najniższego wynagrodzenia miesięcznego,
    > bo tyle mniej więcej dla nas kosztuje ich wiza i tyle.

    Wiza (niemal) automatyczna ale dość słono płatna?
    Niezły myk, taki "prawniczy" :-)

    --
    A. Filip

  • 53. Data: 2019-04-28 16:30:08
    Temat: Re: ambasada wzywa
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.04.2019 o 15:14, Shrek pisze:
    > Normalnie. Jak nasi robili laskę hamburgerom i żydom

    jacy nasi ? jaką laskę ? czy szrek to antysemita ? pytania się
    mnożą:)))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 54. Data: 2019-04-28 16:50:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie. To, co oni sobie tam wymyślają, to ich sprawa. Po prostu
    > wprowadził bym opłatę na poziomie 25% ich najniższego wynagrodzenia
    > miesięcznego, bo tyle mniej więcej dla nas kosztuje ich wiza i tyle.

    OK, jakie to bedzie miało efekty (dla nich i dla nas)?
    Kto odczuje to bardziej? Bo kara która najbardziej boli karającego a nie
    karanego to srednio sensowna kara...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 55. Data: 2019-04-28 17:38:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.04.2019 o 15:49, A. Filip pisze:

    > Niezły myk, taki "prawniczy" :-)

    Czemuś słono? U nas kosztuje 160 USD, co stanowi 25 % najniższej krajowej.

  • 56. Data: 2019-04-28 17:39:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.04.2019 o 16:50, Budzik pisze:

    > OK, jakie to bedzie miało efekty (dla nich i dla nas)?
    > Kto odczuje to bardziej? Bo kara która najbardziej boli karającego a nie
    > karanego to srednio sensowna kara...

    Zakładam, ze się chryja zrobi i Amerykanie - przyzwyczajeni do wolności
    - wpłynął na swoje władze, by może jednak zrezygnowały.

  • 57. Data: 2019-04-28 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Zakładam, ze się chryja zrobi i Amerykanie - przyzwyczajeni do
    > wolności - wpłynął na swoje władze, by może jednak zrezygnowały.

    :)
    Chciałbym to widziec ale czuje ze efekt byłby dokładnie odwrotny!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 58. Data: 2019-04-28 18:42:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.04.2019 o 17:59, Budzik pisze:

    > :)
    > Chciałbym to widziec ale czuje ze efekt byłby dokładnie odwrotny!

    Może się nie znam. W każdym razie obecny stan mi się nie podoba.

  • 59. Data: 2019-04-29 03:14:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-28, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > No i? Co udowadnia to ze TY nie słyszałes? I kto mowi ze tylko za
    > chlebem?
    >
    > Ale skoro nie ma checi wyjazdu to znaczy ze temat problemu wizowego nie
    > istnieje...

    No bo nie istnieje. Przynajmniej dla mnie. Z tym, że jest problem chęci
    wyjazdu będący efektem ich polityki wizowej i imigracyjnej, ale to nie
    jest mój problem, ani nawet problem rzeszy polskich obywateli. Lepiej,
    ten problem wcale nie zniknie z likwidacją tych wiz.

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2019-04-29 03:37:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-28, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > OK, jakie to bedzie miało efekty (dla nich i dla nas)?
    > Kto odczuje to bardziej? Bo kara która najbardziej boli karającego a nie
    > karanego to srednio sensowna kara...

    25% to nie, bo przecież lokalna siła nabywcza jest inna. Powinno być
    tyle ile zwyczajowo takie wizy kosztują. USD160 za wize o wazności 10lat
    z wielokrotnym przekraczanie granicy to jest prawdę mówiąc nie dużo, z
    tym, że inne kraje oferują normalnie też krótkoterminowe opcje.

    A co do odczuwania, to nikt nie odczuje w żadnym znaczącym stopniu.
    Dlaczego ktoś miałby odczuć? Co się zmieni dla nas? A dla nich, skoro
    jak sugerujesz i tak do Polski nie jeżdżą? :) A jeśli miałoby to
    dotyczyć całego Schengen, to efekt mógłby być wręcz pozytywny - jak sie
    już zapłaciło to może warto więcej krajów pozwiedzać? Ale nie spodziewam
    się niczego istotnego. Jeśli to będzie normalna wiza, np. jednorazowa,
    za jakięs 25-50USD, to są kwoty z powodu których nikt nie będzie
    modyfikował planów podróży.

    --
    Marcin