  • 61. Data: 2011-01-13 07:03:54
    Temat: Re: alkohol na kredyt - orzecznictwo
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.01.2011 17:45, witek pisze:

    > to w takim razie tesco i carefour czy inne tego typu markety wydajace
    > swoje wlasne karty kredytowe musialyby zabronic kupowania za nie alkoholu.

    One nie wydają własnych kart.

    Karty są wydawane i prowadzone przez bank - są tylko "obrandowane"
    oznaczeniami marketu.

  • 62. Data: 2011-01-13 07:07:20
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.01.2011 20:43, Paul pisze:

    > wydają.

    Nie, nie wydają.

    Obejrzyj sobie kiedyś taką kartę z tyłu - zobaczysz, czyją jest
    własnością...

  • 63. Data: 2011-01-13 07:47:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 12-01-2011 16:56, mvoicem pisze:

    > Tu si trochę nie zgodzę. Czyż kredyt konsumencki nie jest szczególnym
    > rodzajem kredytu kupieckiego?

    Nie, bo kredytu konsumenckiego udzielają wyłącznie banki i instytucje
    kredytowe, a kupieckiego sprzedawca towaru. I kredyt konsumencki nie
    może być "za darmo" (a kupiecki zwykle nie zawiera żadnych dodatkowych
    opłat).
    Nawet jeżeli instytucja kredytowa sprzedaje lodówki z odroczonym
    terminem płatności, to jeżeli jest to po prostu zapłat jakiś czas po
    odebraniu towaru, bez dodatkowych kosztów i odsetek i bez umowy
    kredytowej, to nie jest to kredyt konsumencki.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 64. Data: 2011-01-13 07:51:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > ee,
    > to w takim razie tesco i carefour czy inne tego typu markety wydajace
    > swoje wlasne karty kredytowe musialyby zabronic kupowania za nie alkoholu.

    One nie wydają "własnych", one mają z bankami umowę, na podstawie której
    bank wydaje karty brandowane marką sklepu i transakcje w tym sklepie
    traktuje w jakiś tam szczególny sposób.

    > Bardziej istotnym jest chyba fakt niepowiazania udzielenia kredytu z
    > zakupem alkoholu za te pieniadze.

    Też.
    Dlatego jak mi sprzedawca pożyczy 5,50 pod warunkiem, że kupię za to
    alkohol i to koniecznie u niego, to jest sprzedaż na kredyt z dość
    nieudolną próba obejścia prawa.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 65. Data: 2011-01-13 08:06:41
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zdarzają się w mniejszych miejscowościach. W dużych nie ma zasadniczo
    > zwyczaju sprzedaży na zeszyt. Ale w małych wsiach, to norma.

    Może być jeszcze ... "klient: brakło mi 10gr, sklep: pan doniesie". Kredyt
    czy nie kredyt ? Motywacja zeszytu jest zresztą identyczna.

  • 66. Data: 2011-01-13 08:11:01
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl>

    > Teoretycznie, o ile te 5,50 faktycznie wręczysz klientowi i nie wymagasz,
    > by wydał je w Twoim sklepie.

    A czemu ? Czy istotą pożyczki jest wręczanie i nieodwoływanie do niej w
    innych umowach ?

  • 67. Data: 2011-01-13 08:18:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-01-2011 09:11, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl>

    > A czemu ? Czy istotą pożyczki jest wręczanie i nieodwoływanie do niej w
    > innych umowach ?

    A co ma do rzeczy istota pożyczki?

    Omawiamy tu kwestie zakupu alkoholu na kredyt i kiedy taki zakup ma
    miejsce a kiedy nie.
    Jak pożyczasz komuś pieniądz, pod warunkiem, że te pieniądze ta osoba
    wyda na alkohol u ciebie w sklepie, to jest to zakup alkoholu na kredyt,
    zabroniony prawem.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 68. Data: 2011-01-13 08:23:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maddy napisa?(a):

    > Omawiamy tu kwestie zakupu alkoholu na kredyt i kiedy taki zakup ma
    > miejsce a kiedy nie.

    W tej chwili chyba rzecz się sprowadza do interpretacji znaczenia "na
    kredyt" ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 69. Data: 2011-01-13 08:39:15
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-01-13 08:07, Andrzej Ława pisze:

    > Nie, nie wydają.
    >
    > Obejrzyj sobie kiedyś taką kartę z tyłu - zobaczysz, czyją jest
    > własnością...

    banku.
    a imię jego tesco bank.

  • 70. Data: 2011-01-13 09:07:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 13 Jan 2011 09:39:15 +0100, Paul napisał(a):

    > banku.
    > a imię jego tesco bank.

    W Polsce takiego banku nie ma, OIDP karty Tesco wydaje Lukas.
    A jeśli gdzieś jest Tesco Bank to z pewnością Tesco Bank to coś innego
    niż Tesco Sklep.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl