  • 11. Data: 2011-01-12 00:19:00
    Temat: Re: alkohol na kredyt - orzecznictwo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 01:16, Paul pisze:

    > Tak nie działają karty kredytowe.
    > To, że pieniądze masz dopiero po paru dniach, to jest Twoja umowa z
    > dostawcą terminala i kupującego to nie obchodzi.

    No załóżmy, że taką mam właśnie umowę z Zenkiem.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-01-12 00:20:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/11/2011 6:13 PM, Paul wrote:

    > To bardzo ciekawe co mówisz. Jakbyś mnie jeszcze oświecił w jaki sposób
    > to byłoby super.

    6 pierwszych cyfr okresla bank i rodzaj karty.
    jak odszukam jeszcze gdzies link do spradzania tego to podrzuce.
    testowałem, zgadzało sie

  • 13. Data: 2011-01-12 00:21:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/11/2011 6:13 PM, Liwiusz wrote:

    > Raczej nie, ponieważ kredyt to pojęcie zarezerwowane tylko dla
    > instytucji bankowej.

    ale "na kredyt" juz nie.

  • 14. Data: 2011-01-12 00:23:06
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-01-12 01:19, Liwiusz pisze:

    > No załóżmy, że taką mam właśnie umowę z Zenkiem.

    A jaką masz umowę z bankiem, gdzie masz konto?
    Możesz przyjść do placówki o 3 w nocy po pieniądze?
    Wypłacić przelewem możesz tylko w sesjach elixiru*
    Czyli nie masz dostępu do pieniędzy na koncie "w już".
    I tak samo działa Zenek, nie masz pieniędzy "w już", tylko tak jak masz
    w umowie, czyli po paru dniach.
    To nie zmienia faktu, że kupujący zapłacił w momencie kupowania. Nie
    udzieliłeś mu żadnego kredytu.

    *lub inaczej, ale i tak nie jest to real time.

  • 15. Data: 2011-01-12 00:25:25
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-01-12 01:20, witek pisze:

    > 6 pierwszych cyfr okresla bank i rodzaj karty.
    > jak odszukam jeszcze gdzies link do spradzania tego to podrzuce.
    > testowałem, zgadzało sie

    :)

    to może działać dla X% przypadków, gdzie X != 100

  • 16. Data: 2011-01-12 01:05:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/11/2011 6:25 PM, Paul wrote:

    > :)
    >
    > to może działać dla X% przypadków, gdzie X != 100

    to jest standard i numery kart tak samo jak adresy IP są przydzielane
    odgórnie.

    jak znajdziesz wyjątek, to na giełdach sporo ci za taką kartę dadzą.

  • 17. Data: 2011-01-12 03:22:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 01:21, witek pisze:

    > ale "na kredyt" juz nie.

    Ciekawa koncepcja, faktycznie - nie rozumowałem w ten sposób.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-01-12 04:09:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 18:11:09 -0600, witek napisał(a):

    > ze to sprzedawca udziela kredytu kupującemu.

    Jak rozumieć kredyt w takim przypadku? Przecież kredyt z zasady jest
    oprocentowany, tak więc sytuacja, kiedy daję komuś alkohol a ten ktoś musi
    mi oddać pieniądze np. za 2 dni - nie jest sprzedażą na kredyt.

    A co wtedy kiedy mój dostawca sprzedaje mi alkohol i ustalamy termin
    płatności np. na 14 dni? Czy ustawa dotyczy tylko sytuacji sprzedaży
    alkoholu konsumentowi?

    --
    best regards,
    scream

  • 19. Data: 2011-01-12 04:58:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/11/2011 9:22 PM, Liwiusz wrote:

    > Ciekawa koncepcja, faktycznie - nie rozumowałem w ten sposób.

    albo inaczej

    za kredyt ci wolno na kredyt nie.

  • 20. Data: 2011-01-12 05:00:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/11/2011 10:09 PM, scream wrote:

> [...]
    >
    > A co wtedy kiedy mój dostawca sprzedaje mi alkohol i ustalamy termin
    > płatności np. na 14 dni? Czy ustawa dotyczy tylko sytuacji sprzedaży

    zdaje sie, ze konsumentowi
    nie wiem nie wnikałem dokładnie,
    mam na co kase wydac, tą z kredytów też.