    From: "Kasia" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: akty prawne - dopuszczenie zwierząt do obrotu w Polsce
    Date: Wed, 21 Dec 2005 10:19:23 +0100

    Witam!
    poszukuje aktów prawnych regulujących sprawę gatunkow, ktore sa dopuszczone
    do
    obrotu na terenie naszego kraju. Pobieznie przewertowalam juz prawo
    weterynaryjne jak i prawo ochrony srodowiska w tym zakresie, jednak w
    przypadku prawa weterynaryjnego znajduje tylko regulacje dotyczace obrotu
    produktami zwierzetopochodnymi, natomiast w prawie ochrony srodowiska mam
    tylko takie regulacje w odniesieniu do zwierzat chronionych. Czy istnieje
    jakis akt prawny, ktorego zalacznikiem bylaby lista gatunkow, odmian, ras,
    szczepow etc. , ktore mozna sprzedawac na polskim rynku (bo chodzi mi
    glownie o dzialalnosc komercyjna). W trakcie przegladania internetowych
    aukcji spotkalam sie z oswiadczeniami sprzedajacych na temat dopuszczenia
    danego gatunku/rasy do obrotu stad wzielo sie moje pytanie
    za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje i pozdrawiam

    Kasia