    From: "daniel" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: agencja windykacyjna - jaka jest Wasza opinia?
    Date: Fri, 30 Dec 2005 22:41:06 +0100

    Czy mozna uznac za szantaz sytuacje, kiedy agencja windykacyjna miesiac w
    miesiac wysyla do mnie listy, w ktorych grozi, ze jezeli nie wplace
    zaleglych pieniedzy, to odda sprawe do sadu itd ( to "itd" jest tutaj
    istotne, kazdy kto zetknal sie z dzialaniem agencji winykacyjnej wie, co mam
    na mysli, takie brudne chwyty psychologiczne typu fikcyjny formularz pozwu
    do sadu, wizualizacja pism majaca na celu zastraszenie dluznika - czerwone
    wykrzykniki, snetencje "egzekucja dlugu jest nieunikniona" wielka czerwona
    czcionka i tym podobne)
    Nie chodzi mi tutaj o rozstrzyganie, czy roszczenia agencji sa zasadne czy
    niezasadne, ale o sposob ich dochodzenia. Gdzie jest zdefiniowane pojecie
    szntazu?
    Kolejne moje pytanie, czy istnieje takie przestepstwo jak nekanie? Bo mozna
    chyba uznac za nekanie sytaucje, kiedy ktos od roku grozi, iz skieruje
    sprawe do sadu i nie robi tego, na grozbach poprzestajac?