  • 21. Data: 2007-08-10 15:42:22
    Temat: Re: adres internetowy (domena) osoby fizycznej a firma
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Fri, 10 Aug 2007 14:39:42 +0200, MIchal wrote:

    > dokładnie też tak to pamiętam
    > ale w mediach poczytać można , iż nieoficjalnie mówi się iż zapłacono mu

    Nie wiem w jakich mediach, ale nie sądzę, żeby dostał złotówkę.

    --
    spaceman

  • 22. Data: 2007-08-10 16:20:09
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    Karol Makowski napisał(a):
    > No to przestań dedukować tylko się doucz. Otóż patenty nie są na
    > cały świat.
    >
    > Reszte wyciąłem, bo teoretyzujesz.
    >
    > --
    > spaceman

    Zastrzeżenia nazwy również nie?

    "Microsoft to nazwa zastrzeżona - był to ewidentny przykład
    posługiwania się cudzą marką dla uzyskania korzyści finansowych dzięki
    sprzedaży własnych produktów pod tą nazwą.".

    Rozumiem ze jesli nazwe swoj sklep NIKE i bede sprzedawal tam dajmy na
    to repliki mieczy to tez bedzie ok? Albo na stronie www.lyzwinski.pl
    bielizne erotyczna bede czysty?

  • 23. Data: 2007-08-10 18:48:06
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    SzalonyKapelusznik <s...@g...com> napisal:
    > (a patenty jesli sie nie myle sa na caly swiat)

    Mylisz sie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2007-08-11 18:00:04
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    SzalonyKapelusznik wrote:

    > Rozumiem ze jesli nazwe swoj sklep NIKE i bede sprzedawal tam dajmy na
    > to repliki mieczy to tez bedzie ok?

    Będzie ok, bo działasz na innym rynku i zajmujesz się czym innym.
    Zresztą nic w tym niezwykłego - swego czasu znana była sprawa firmy
    Rolex, producenta rolet okiennych z.. skądś tam (Zielonej Góry?). Pozwał
    ich szwajcarski Rolex, producent zegarków, i w efekcie w sądzie
    przegrał, a rolety marki Rolex można kupić w naszym kraju do dziś... :-)

    --
    MiCHA

  • 25. Data: 2007-08-12 08:33:06
    Od: "Kamil \"czemu\" Bista" <t...@c...org>

    Liwiusz pisze:
    > Ale z tego co widzę, rolex.pl i rolex.com.pl należy do firmy z
    > zegarkami :)

    Skoro przegrali, to nie mieli wyjścia - musieli kupić :-)

    --
    k.

  • 26. Data: 2007-08-12 08:37:06
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    MiCHA napisał(a):

> [...]
    > przegrał, a rolety marki Rolex można kupić w naszym kraju do dziś... :-)

    Ale z tego co widzę, rolex.pl i rolex.com.pl należy do firmy z

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 27. Data: 2007-08-12 10:20:27
    Od: "ML" <o...@N...gazeta.pl>

    Karol Makowski <s...@B...org> napisał(a):

    > A ja poraz kolejny przytoczę sprawę microsoft.pl.

    W tamtej sprawie domena microsoft.pl została wykupiona po założeniu firmy o
    takiej nazwie.

    W tym przypadku kolejność jest odwrotna: ktoś najpierw wykupił domenę, a teraz
    twórca wątku chce specjalnie zmieniać nazwę swojej firmy po to, aby ją odebrać.

  • 28. Data: 2007-08-12 11:04:00
    Od: Damian <d...@d...pl>

    SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Rozumiem ze jesli nazwe swoj sklep NIKE i bede sprzedawal tam dajmy na
    > to repliki mieczy to tez bedzie ok? Albo na stronie www.lyzwinski.pl
    > bielizne erotyczna bede czysty?

    Wpisz w googlach "Merida" :) Znajdziesz znaną firmę produkującą rowery
    i...urządzenia higieniczne :)

    --
    Damian

  • 29. Data: 2007-08-12 11:15:00
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    > Ale z tego co widzę, rolex.pl i rolex.com.pl należy do firmy z
    > zegarkami :)

    W sporze nie chodziło o domenę, tylko o sam fakt używania zastrzeżonej
    nazwy Rolex. Sąd nie dopatrzył się jednak żadnych znamion nieuczciwej
    konkurencji, a że znak towarowy Rolex podlegał ochronie w zupełnie innej
    klasie niż owe rolety, to Szwajcarzy proces przegrali.
    A co do domeny, to nie wiem czy w ogóle kiedykolwiek należała ona do
    producenta rolet.

    --
    MiCHA