  • 71. Data: 2013-07-17 08:44:19
    Temat: Re: abo czyli dzieki panie premierze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.07.2013 18:00, Budzik pisze:

    > A ty tak masz, ze do wszystkiego przykładasz taką samą miarę?
    > Jak rozmawiasz ze znajomymi, to tez ich wypowiedzi czytasz jak umowy?

    Ach, znajomi to znajomi - moi znajomi nie są politykami, którzy mi coś
    obiecują ;)

    No, poza jednym - i w jego przypadku reguła sprawdza się idealnie ;)

    Jak mówi, że się postara, to się postara - ale może mu nie wyjść ;)

    [ciach]

    > Ty przeczytałes ze sie postara.
    > Ja przeczytałem, ze skoro sie postara to zrobi.

    A to już twój problem, że przeczytałeś coś, czego nie było ;)

    > Ja niczego nie muszę udowadniać.
    > Przeciez tu o głosy chodzi a nie o to, komu rację przyznałby sąd.

    No, ale to jest grupa i prawie i ktoś robi awanturę, jakby premier
    jakiejś umowy nie dotrzymał ;)

    [ciach]

    > No własnie. To przeciez JESZCZE GORZEJ!

    Gorzej? Mniejsze bezrobocie. W statystykach wygląda to właśnie bardzo
    dobrze :)

  • 72. Data: 2013-07-17 08:47:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.07.2013 18:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Hmm, a skąd biora sie naczelnicy urzędow skarbowych?

    A skąd się wziął Donald Tusk?

    Jak wg ciebie coś źle robi to zrobisz awanturę jego rodzicom, że źle
    swoje obowiązki wykonują? ;)

    BTW: mówi ci coś termin "mikromenedżer"?

  • 73. Data: 2013-07-17 09:22:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > No, poza jednym - i w jego przypadku reguła sprawdza się idealnie ;)
    >
    > Jak mówi, że się postara, to się postara - ale może mu nie wyjść ;)

    jednak przyznajesz, ze inaczej nalezy xczytac umowe prawna, inaczej
    wypowiedzi polityka a inaczej rozmwoy towarzyskie.
    Nie można przykładac jednej miary.

    > [ciach]

    > A to już twój problem, że przeczytałeś coś, czego nie było ;)

    Problem?
    Dlaczego problem i dlaczego mój?

    > No, ale to jest grupa i prawie i ktoś robi awanturę, jakby premier
    > jakiejś umowy nie dotrzymał ;)

    Dlaczego od razu awanturę?
    Po prostu ktoś stwierdził, iz uważa, ze premier nie dotrzymał obietnicy.
    Jak myslisz - to problem tej osoby czy premiera?

    > [ciach]

    > Gorzej? Mniejsze bezrobocie. W statystykach wygląda to właśnie bardzo
    > dobrze :)

    Wszystko zalezy od przyjętych założeń co to jest DOBRZE a co ŹLE. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 74. Data: 2013-07-17 09:22:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A skąd się wziął Donald Tusk?

    Został wybrany przez nas (pośrednio)
    I przez nas jest rozliczany. Tyle ze kontrola kiepska, bo sporadyczna.

    > Jak wg ciebie coś źle robi to zrobisz awanturę jego rodzicom, że źle
    > swoje obowiązki wykonują? ;)

    A dlaczego rodzicom?
    Rodzice nie sa jego szefami...
    Zreszta, zeby flejmu nie rozpoczynać, nie twierdze, że jak urzędnik sie
    pomyli, to "wina Tuska", czepiam sie zdania "egzekucja co do zasady to nie
    jego broszka".

    > BTW: mówi ci coś termin "mikromenedżer"?

    Ryba psuje sie od głowy.
    Pracowałes kiedys w budzetówce?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 75. Data: 2013-07-17 09:30:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-07-17 08:34, Andrzej Lawa pisze:> Władza ma strukturę
    hierarchiczną - istnieje pewien łańcuch dowodzenia i
    > uderzanie od razu do "najwyższego" jest równie bezsensowne, jak np.
    > wydzwanianie do Billa Gatesa (czy kto tam aktualnie jest szefem) w
    > sprawie problemów z Windows.

    Znaczy znowu ci na dole nie pojęli geniuszu.
    "Się nie słuchają, ja dopiero drugą kadencję..., nic nie mogę...
    :-)

    > Stwórz projekt ustawy, zbierz 100 000 podpisów lub zyskaj sponsoring
    > partii i jazda.
    >
    > Za trudne? Łatwiej zrzędzić i nic nie robić?

    Ja pracując przez pół roku za darmo już zapłaciłem za taki projekt
    ustawy i powierzyłem to zadanie "profesjonalistom" ;-)
    Nie wymagam historycznej reformy tylko uporządkowania jednego małego
    podatku który nie przystaje do rzeczywistości, jest tylko w części
    pobierany i robi złą opinię wymiarowi sprawiedliwości.

    > Wychowując ich tak, by kierowały się poprzez "mam wrażenie" czy "wydaje
    > mi się" wychowujesz głąbów.

    Jest martwy podatek, źle-niesprawiedliwie pobierany a rządzący przez
    tyle lat nie potrafią z nim zrobić porządku.
    Takiej logiki będę uczył moje dzieci.
    Głąby to mówią "nic nie mogę" i siedzą na stołkach.

    > Piszę prawdę, oszczerco.

    Nie piszesz prawdy. Chwytając się zręcznie za słówka wypaczasz treść
    przekazu premiera. Przemilczając istotę sprawy bronisz bezczynność i
    olewactwo. To są sprytne propagandowe zagrywki.
    Idź Wincentemu pomóż robić pijar bo cienko mu wychodzi wytłumaczenie
    dlaczego w kasie pusto i trzeba progi ostrożnościowe likwidować. :-)

    > Jak ktoś jest na tyle tępy, że nie wyrejestrował i nie płacił, to mam go
    > żałować??
    >
    > Nie dość, że nie było to uczciwe to jeszcze było to kompletnie głupie!

    Głupi, niemądry, nie przystający do realiów jest przepis.
    Na prawdę tego nie dostrzegasz?

    > Pozwalają. Jedyny problem to brak sprawnych przepisów i procedur
    > weryfikacji posiadania działającego sprzętu RTV, przynajmniej w
    > przypadku osób prywatnych.

    Jeśli to jest taki mały jeden problemik to dlaczego tych procedur
    jeszcze nie wprowadzono?

    > To wyprowadź się na Księżyc, bo na Ziemi to raczej norma globalna ;)

    I tego nie będę uczył swoich dzieci :-)

  • 76. Data: 2013-07-17 09:47:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.07.2013 09:30, z pisze:

    > Ja pracując przez pół roku za darmo już zapłaciłem za taki projekt
    > ustawy i powierzyłem to zadanie "profesjonalistom" ;-)

    Profesjonaliści uznali, że do duperela nie warta uwagi, a że zawsze
    można nastukać parę złotych na gamoniach, którzy świadomie podłożyli się
    pod ten podatek i świadomie go nie płacili (w ramach focha), to
    niewielki problem.

> [...]
    > podatku który nie przystaje do rzeczywistości, jest tylko w części
    > pobierany i robi złą opinię wymiarowi sprawiedliwości.

    Litości, co ma do tego wymiar sprawiedliwości? To sprawa czysto podatkowa!

    > Jest martwy podatek, źle-niesprawiedliwie pobierany a rządzący przez
    > tyle lat nie potrafią z nim zrobić porządku.
    > Takiej logiki będę uczył moje dzieci.

    Jakiej? "Jest taki głupi podatek, więc specjalnie się pod ten podatek
    podłożę, a potem będę robił histerię, jak ktoś przyjdzie go wyegzekwować"?

    > Głąby to mówią "nic nie mogę" i siedzą na stołkach.

    Nie takie nic. Parę rzeczy się udało.

    > Nie piszesz prawdy. Chwytając się zręcznie za słówka wypaczasz treść
    > przekazu premiera. Przemilczając istotę sprawy bronisz bezczynność i
    > olewactwo. To są sprytne propagandowe zagrywki.

    A jaki wg ciebie był przekaz? Bo wg mnie był taki "obiecuję, że się
    postaram, to jak na mnie zagłosujecie, to może mi się uda". Ani mniej,
    ani więcej.

    Nigdzie nie widziałem zalecenia niepłacenia ani gwarancji, że na pewno
    uda się zlikwidować. Zresztą kadencja się nie skończyła - może jeszcze
    się uda ;)

    [ciach]

    > Głupi, niemądry, nie przystający do realiów jest przepis.
    > Na prawdę tego nie dostrzegasz?

    Dostrzegam. Ale jest. I jest prosty oraz zrozumiały i dla osoby rozumnej
    nie powinien stanowić problemu.

    > Jeśli to jest taki mały jeden problemik to dlaczego tych procedur
    > jeszcze nie wprowadzono?

    Opór społeczny. "Co, jakiś kontroler ma mi wchodzić do domu? Psami
    poszczuję!".

    > rządzących.

    > I tego nie będę uczył swoich dzieci :-)

    Wolisz ich "patriotycznie" uczyć, że "u nas syf, a w innych krajach
    wszystko idealne"?

  • 77. Data: 2013-07-17 09:50:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.07.2013 09:22, Budzik pisze:

    > Zreszta, zeby flejmu nie rozpoczynać, nie twierdze, że jak urzędnik sie
    > pomyli, to "wina Tuska", czepiam sie zdania "egzekucja co do zasady to nie
    > jego broszka".

    Bo nie jest. On tylko zarządza tworzeniem zasad. Implementacja
    istniejących jest w gestii szeregowych pracowników fiskusa (i
    przypadkiem Poczty Polskiej, co przyznaję jest lekkim kuriozum).

    > Ryba psuje sie od głowy.
    > Pracowałes kiedys w budzetówce?

    Dawno temu. Mniej dawno to w dużej, międzynarodowej korporacji... co w
    sumie na jedno wychodzi ;)

  • 78. Data: 2013-07-17 10:00:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > jednak przyznajesz, ze inaczej nalezy xczytac umowe prawna, inaczej
    > wypowiedzi polityka a inaczej rozmwoy towarzyskie.
    > Nie można przykładac jednej miary.

    Dokładnie. W rozmowach towarzyskich można zakładać że zadeklarowane
    intencje staną się faktami, w umowach trzeba zwracać uwagę na każdy
    przecinek, a do deklaracji polityków podchodzić jeszcze bardziej
    krytycznie i nieufnie.

    Takie jest prawidłowe stopniowanie - a ty chcesz traktować "kiełbasy
    wyborcze" jak obietnice najbliższego kumpla ;)

    > Problem?
    > Dlaczego problem i dlaczego mój?

    Bo przeczytałeś coś, czego nie było - duh!

    > Dlaczego od razu awanturę?

    Pretensje? Zrzędzenie?

    > Po prostu ktoś stwierdził, iz uważa, ze premier nie dotrzymał obietnicy.
    > Jak myslisz - to problem tej osoby czy premiera?

    Problem tej osoby, że widzi obietnice tak gdzie ich nie ma.

    Premiera tylko w takim zakresie, w jakim tego typu osoby stanowią
    liczący się element elektoratu.

    Dla mnie np. aktualny "problem abonamentu" jest urojony. I dla wielu
    znajomych podobnie - albo nie mają RTV i nie płacą, albo mają uprawienia
    do niepłacenia, a mają RTV zarejestrowane i płacą.

    Nie znam kogoś, kto byłby na tyle głupi żeby zarejestrować i nie płacić.

    > Wszystko zalezy od przyjętych założeń co to jest DOBRZE a co ŹLE. :)

    Owszem.

    Pamiętaj o jednym: zapotrzebowanie na pracę w wielu dziedzinach spada.
    Jeden rolnik obecnie wykonuje taką samą pracę jak dawniej setka. W
    fabrykach (które mamy) automatyka też postępuje.

    Coś ci ludzie muszą robić. Część zostaje menelami, część politykami,
    część cieciami, a część trafia do biurokracji. A część trafia do
    amatorskiego internetowego porno. Bo nie każdego uda się wykreować na
    artystę ;) a tym bardziej wyuczyć pożytecznej pracy.

    Sytuacja się zmieni na lepsze, jak zmieni się imperatyw motywacyjny
    ludzi i motywacją do pracy stanie się jak najlepsze wykonywanie swojej
    pracy, jakakolwiek by ona była. I "punkty szacunu" ;) będą nie za kasę a
    za kompetencję w wykonywaniu tej pracy - nawet jeśli będzie to "tylko"
    praca "śmieciarza".

  • 79. Data: 2013-07-17 10:18:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > istniejących jest w gestii szeregowych pracowników fiskusa (i
    > przypadkiem Poczty Polskiej, co przyznaję jest lekkim kuriozum).

    To kto odpowiada za prawidłowe działanie urzędow skarbowych?

    > Dawno temu. Mniej dawno to w dużej, międzynarodowej korporacji... co w
    > sumie na jedno wychodzi ;)

    Hmmm, albo w dziwnej budzetówce albo w dziwnej korporacji.
    Bo mi nijka jedno do drugiego nie pasuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 80. Data: 2013-07-17 10:24:15

    W dniu 2013-07-17 10:00, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > intencje staną się faktami, w umowach trzeba zwracać uwagę na każdy
    > przecinek, a do deklaracji polityków podchodzić jeszcze bardziej

    Nieufnie i krytycznie oczywiście ale niech POlityk (i jego POplecznicy)
    uważa co mówi bo może to zostać użyte przeciw niemu. :-)
    Jakby nie paplał trzy po trzy to teraz nie musiałby się głupio tłumaczyć
    że "nie przysięgał a tylko mówił że się postara"
    W końcu jakoś tych POlityków trzeba wychowywać :-)