  • 111. Data: 2023-12-15 09:56:11
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    nadir <n...@h...org> pisze:

    > No to takiej symetrii nie ma i nie będzie. Tam jest więcej żydów, a u
    > nas katolików, ich wiara uznaje wszystkie inne za gorsze/niegodnie, a
    > katolicka nakazuje miłować każdego. No to w Sejmie miłują, choć nie
    > wszystkich i nie równo.>> Plus pewnie
    >
    > Wiemy.
    > https://www.newsweek.pl/swiat/polityka/ustawa-o-ipn-
    izrael-uzna-polske-za-panstwo-negujace-holokaust/l7r
    tbvy
    > https://dorzeczy.pl/kraj/54388/skandaliczny-wpis-czl
    onka-knessetu.html

> [...]
    >
    > Tylko że kultura wynika z religii, a religia z kultury, to są bardzo
    > ze sobą powiązane "byty".

    > Owszem menora i choinka do niczego nie przymuszają, ale osoby które je
    > wnoszą/stawiają robią to w jakimś konkretnym celu. To jest bardziej
    > manifestacja czegoś niż przymuszanie. Coś jak tatuaż czy graffiti.
    >
    > Skoro w Sejmie jest krzyż, jest kaplica i jest choinka, to znaczy że
    > są tam jacyś katolicy. A skoro ktoś chce menorę czy nawet synagogę w
    > Sejmie, to pytanie powinno być inne - czy w Sejmie są żydzi?
    > Jeżeli są, to OK, tylko dlaczego się z tym ukrywają?

    W Iranie nie jest więcej Muzułmanów niż Żydów? Do czego to Iran
    ma uprawniać?

    Nawrót do innych "historycznych interpretacji" nie może nastąpić?
    Zakony wojenne/rycerskie istniały długo, nieprawdaż? W Nowym
    Testamencie oprócz nadstawiania drugiego policzka jest też kupowanie
    miecza. W teorii nie ma różnicy między teorią a praktyką, w praktyce
    jest.

    Wystarczy że innowiercy z bojowymi fundamentalistami będą preferowani
    "w egzekwowaniu ich praw" a IMHO chrześcijanie/katolicy też się bojowych
    fundamentalistów z czasem dorobią.

    UE/KE dostrzegła że Węgry "są UE praworządne" jak potrzebowała przekupić
    Orbana zablokowanymi funduszami żeby nie zastosował weta. UE/KE nie
    wskazała drogi wielu że grożenie UE/KE wetem się po prostu zwyczajnie
    opłaca w dość wielu sytuacjach?

    --
    A. Filip

  • 112. Data: 2023-12-15 12:45:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 15:51:37 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Trzy historie opisane. Kto ich zabił nie napisali. Jaki
    > był motyw? Tylko dlatego, że to Żydzi?

    Skoro pragniesz pogłębionych opracowań polecam "Dalej jest noc. Losy Żydów
    w wybranych powiatach okupowanej Polski"Barbary Engelking i Jana
    Grabowskiego.
    Miłej lektury.

    > Od 200 - 2000 zabitych w ciągu kilku lat jak podają. W tym czasie
    > zabójstw ogólnie w Polsce było 20000.
    >
    > https://pressto.amu.edu.pl/index.php/cph/article/dow
    nload/20405/20867/44729

    A to spoko.
    W pogromie kieleckim zabito 37 Żydów, a w 1946 ogółem było 7146 zabójstw,
    co daje marne 0.52%.
    Można było jeszcze zrobić kilka takich imprez i niewiele by to zmieniło w
    statystykach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 113. Data: 2023-12-15 12:52:30
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 20:03:22 +0100, nadir napisał(a):

    > Ale 80 lat po wojnie to można sobie na ciepłych, państwowych posadkach
    > wypisywać pseudonaukowe brednie, że Polacy za mało robili, żeby zapobiec
    > holokaustowi. Tak jakby ci żydzi co wtedy zginęli nie byli Polakami.

    Niezależnie od temperatury można było nie donosić i samemu nie mordować.
    Masz tu do poduszki:
    https://pl.wikiquote.org/wiki/Pogrom_w_Szczuczynie

    "Bezbronne Żydówki trafiły do szczuczyńskiego getta, gdzie znalazły się na
    łasce swoich oprawców, stając się niemal ich własnością. Były wynajmowane
    do pracy miejscowym gospodarzom i stanowiły dla nich łatwy cel. Kobiety te
    we wsiach Skaje i Bzury zostały najpierw zgwałcone, a później z
    premedytacją zamordowane. Polacy ze Szczuczyna (...) eksterminowali je przez
    kilka tygodni za pomocą okutych kołków, młotów, łopat; zbrodnie miały
    zawsze ten sam ustalony wcześniej przebieg. Do miejsca pracy żydowskich
    kobiet polscy zbrodniarze przyjeżdżali na rowerach, broń zdobywali na
    miejscu u okolicznych gospodarzy, otaczali kobiety przy pracy, na polach,
    następnie gwałcili je i mordowali, a później zakopywali ich ciała w
    okolicznych lasach. Jeden z uczestników mordów Stanisław C. przyznał po
    wojnie, że wszyscy zbrodniarze byli przed 1939 r. członkami Stronnictwa
    Narodowego. Nawet niemieccy żandarmi okazywali niezadowolenie z faktu
    zabijania żydowskich kobiet i pobili jednego ze świadków, sołtysa wsi
    Skaje, za to że dopuścił do mordu."

    Jak se wykupisz prenumeratę, możesz poczytać w obszernej wersji:
    https://wyborcza.pl/duzyformat/7,127290,20623463,zna
    lazlem-je-historia-mordu-na-zydowkach-ze-szczuczyna.
    html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 114. Data: 2023-12-15 12:59:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 17:08:47 +0100, J.F napisał(a):

    > Można by zrzucac na NSZ, na współprace Żydów z Rosjanami/UB,
    > ale to chyba jednak zwykły antysemityzm w narodzie ...

    Zaryzykuję tezę, że dwa tysiące lat szczucia z ambony przynosiło efekt, bo
    suteren nie potrzebował żadnego UB, żeby rozładować emocje:

    https://teatrnn.pl/leksykon/artykuly/tumulty-i-proce
    sy-o-mord-rytualny-w-lublinie-w-xvii-w/#tumulty-prze
    ciw-zydom

    "Do pierwszego tumultu przeciw Żydom doszło w Lublinie w roku 1620. Kolejny
    tumult miał miejsce w roku 1627 i został wywołany przez uczniów Szkoły
    Lubelskiej działającej przy kościele św. Mikołaja. Następne duże tumulty
    miały miejsce w 1634 oraz w 1646 roku."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 115. Data: 2023-12-15 13:03:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 17:45:30 +0100, nadir napisał(a):

    > To ja się qrwa pytam.

    Nie jesteśmy na naziolskiej imprezce.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 116. Data: 2023-12-15 13:05:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 19:24:27 +0100, Shrek napisał(a):

    > Na polaków też, ale głównie na innych żydów. A bo co?

    Dasz źródło?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 117. Data: 2023-12-15 13:14:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 18:53:22 +0100, nadir napisał(a):

    > Tylko takie rzetelne a nie od cioci Engelking.

    Jakie liczby podaje Michalkiewicz?

  • 118. Data: 2023-12-15 13:35:06
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [O trwałości efektów kilku lat solidnej niemieckiej propagandy]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 16:32:07 +0100, A. Filip napisał(a):

    > Żydowskie domy zbudowano w Polsce już po 2WŚ?

    Intryguje mnie, dlaczego za każdym razem tak ochoczo prezentujesz swe
    wyważone poglądy.
    Zanim pierwsze chrześcijańskie dziecko zostało zabite na macę Tacyt
    zauważył: Jest w naturze ludzkiej nienawidzić tych, których się
    skrzywdziło.

  • 119. Data: 2023-12-15 14:45:23
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > Zanim pierwsze chrześcijańskie dziecko zostało zabite na macę Tacyt
    > zauważył: Jest w naturze ludzkiej nienawidzić tych, których się

    Zastosujesz swoją własną "logikę" w drugą stronę? Izrael skrzywdził
    Palestyńczyków (najnowszych sąsiadów co kochają Żydów na zabój) czyli
    "musi" ich nienawidzić na mocy choćby tylko ludzkiej natury?
    <ironia> Niemcy nie nienawidzą Żydów dlatego że ich nie skrzywdzili czy
    może dlatego że nie mają ludzkiej natury? </ironia>

    Niemcy vel. naziści mieli co budować na dość solidnych fundamentach
    położonych przez carską Rosję. [A]

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Strefa_osiedlenia

    --
    A. Filip

  • 120. Data: 2023-12-15 15:02:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 15 Dec 2023 14:45:23 +0100, A. Filip napisał(a):

> [...]

    No proszę, antysemityzm był, a o wiadomej nadreprezentacji w UB jeszcze się
    nikomu nie śniło.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek