  • Data: 2011-04-13 16:19:40
    Temat: "a nie mowilem", bylo: w mBanku ....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 10 Apr 2011, Rzetelny Solidny wrote:

    > Po drugie: Jeszcze nie rozumiesz, ze nie wszytko i nie zawsze bywa
    > takie IDEALNE? To LUKSUS zeby miec 6 kart z 6-ciu roznych bankow a na
    > kazdej zapasy gotowki na pare miesiecy dostatniego zycia!

    Streszczę: wielokrotnie zdarzało mi się, że przedstawiana tu
    moja argumentacja była wyśmiewana - taka argumentacja, że przy
    płaceniu kartą *daje się pieniadze pośrednikowi*, podobnie
    jak np. przy płaceniu "za prąd" nie w kasie zakładu energetycznego
    lub na jego konto, lecz firmie "kogucik" - i jak pieniądze
    gdzieś "wetnie", to niestety - powalcz z "kogucikiem",
    to oni *mają Twoje pieniądze*.

    Po prawdzie, to zazwyczaj chodziło o drugą stronę transakcji
    (sprzedawcy czegoś, kto przyjmując zapłatę kartą tak naprawdę
    dostaje "obietnicę przekazania pieniędzy" - tych pieniędzy
    NIE MA, nawet w postaci zapisu księgowego, jest tylko
    zapis "powinniśmy ci przekazać tyle a tyle").

    > KONIEC Z ZAUFANIEM DO BANKU !!!!!!

    Ale wszyscy Ci tłumaczą a Ty swoje.

    Bank, NA TWOJE POLECENIE, wypłacił pieniadze pośrednikowi.
    Koniec.

    Dla Twojej wygody jest procedura reklamacyjna, proszę
    bardzo, korzystaj.
    Ale PIENIĄDZE MA POŚREDNIK.

    Dostał je od banku - ale NA TWOJE POLECENIE.
    Tak samo, jakbyś wydał błędną dyspozycję przelewu.

    I już pisywałem: w sumie, taka operacja jest wiarygodna
    o tyle o ile pośrednik jest wypłacalny (i wygrasz w sądzie).

    Ale podobnie będzie z każdym wekslem od wypłacalnej osoby,
    jest tyle samo wart w Twoich rękach: jak wypłata się
    "zatnie", to masz poślizg i tyle.

    A teraz można śmiać się z tezy, że weksel (od wypłacalnego
    dłużnika) jest tyle wart, co dyspozycja kartą :D

    Polecam pod rozwagę wszystkim prześmiewcom :P

    > KONIEC Z ZAUFANIEM DO BANKU !!!!!!

    Ale DLACZEGO DO BANKU?

    Jakbyś tak dla przykładu polecił te pieniądze przelać
    na nasze konta, albo dajmy na to - na konto ZUS ;),
    to co, też miałbyś pretensje DO BANKU?

    Z jakiej okazji??

    > teraz jasno sie wyrazilem???

    Ale nadal błędnie :P

    Nieporozumieniem jest traktowanie karty jak pieniędzy.
    W odróżnieniu od pieniędzy, które są gwarantowane przez
    państwo i stanowią środek płatniczy, dyspozycja kartą
    stanowi "obietnicę zapłaty".
    Pic w tym, że za tę obietnicę wysłałeś z banku pieniądze.
    I dopóki operator *KARTY* Ci ich nie odda, nie masz
    ani pieniędzy, ani możliwości złożenia kolejnej
    "obietnicy zapłaty".

    Wystaw hotelowi weksel, może przyjmą ;)
    (uwaga: to niekoniecznie jest żart!)

    pzdr, Gotfryd