  • 11. Data: 2008-01-04 22:01:31
    Temat: Re: Zwrot towaru a działalność gospodarcza
    Od: darw <d...@g...com>

    > A że ja windowsa i tak nie używam, to wrzuciłam Ubuntu. No ale płytki
    > jako takiej z Vistą nie dostałam.

    Dwie kwestie:
    - jeśli i tak nie używasz... - to po co dopłacać a nie wziąć taniej
    bez Windowsa?
    - a kupowałaś płytkę z Vista? Czy kupowałaś notebooka wraz z licencja?

    A teraz z ciekawostek - jaka pojemność dysku była podana przez
    sprzedawce, a jaka była dostępna przez to, ze część była zajęta przez
    ukryta partycje - zawsze to powód do reklamacji 'Notebook niezgodny z
    oferta - miało być 80GB, a jest tylko 75GB' ;-)

  • 12. Data: 2008-01-04 22:38:45
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > operacyjny Windows Vista. Niestety był on wgrany na laptopa a nie dostałam
    > żadnej płytki.. Vista była na ukrytej partycji - podobno. Po
    > zainstalowaniu
    > Ubuntu okazało się że takiej partycji ukrytej z Vistą nie ma. Tym sposobem
    > nie
    > mam oryginalnej wersji Windowsa. No i w tym momencie chciałam zwrócić
    > laptopa

    Przeczytaj licencję OEM na tego windowsa. Sprzedawca komputera ma obowiazek
    prowadzić dla ciebie jego serwis i m.in. przeinstalować uszkodzony przez
    ciebie system. Oczywiście nie za darmo, ale musi świadczyć taką usługę.

  • 13. Data: 2008-01-04 22:42:50
    Temat: Re: Zwrot towaru a dzia?alno?? gospodarcza
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.01.2008 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
    > moze i sprzedawca odes?a? jas?usznie z tym do producenta jako gwaranta
    > ale ona chce zwróci? - wymieni? - i na to nie bardzo ma szanse

    Art. 560 o ile nie wyłączono rękojmi?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2008-01-05 07:20:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    William napisał(a):

> [...]
    > prowadzić dla ciebie jego serwis i m.in. przeinstalować uszkodzony przez
    > ciebie system. Oczywiście nie za darmo, ale musi świadczyć taką usługę.

    Nie sprzedawca a producent komputera. I nie ma obowiazku
    przeinstalowywac niczego. W opisanej sytuacji trzeba dokupic nosnik z
    oprogramowaniem od producenta. Chociaz ja zacząłbym od przeczytania
    instrukcji do laptopa... ;)

    Swoją drogą wierzyć mi się nie chce, że można być na tyle sprawnym
    "technicznie" żeby zainstalować sobie Ubuntu, wykasować ukrytą partycję
    a nie wpaść na to żeby sobie przedtem wygenerować rekovery CD/DVD ;P

    Stawiam więc wino przeciw wodzie, że ta partycja ukryta nadal tam jest
    lub tez w zestawie znajduje sie nosnik recovery (tyle ze nie jest na nim
    napisane "plyta instalacyjna windows") opisany problem to klasyczny PWPKAK ;)

    j.