-
1. Data: 2002-08-05 09:54:40
Temat: Zwrot - reklamacja
Od: "Mirosław Szablewski" <m...@s...one.pl>
Witam,
Dnia 27.07.02 zamówiłem meble (kanapę i fotel). Przywieziono mi je w miniony
weekend. Kanapa jest rewelacyjna ale fotel ma kilka wad konstrukcyjnych.
Dzwoniłem do osoby, u której zamawiałem i chciałem złożyć reklamację.
Sprzedawca był zszokowany tym, że chcę zwrócić towar tłumacząc to tym, że
sprzedają go dużo i nikt nie składa reklamacji.
Czy istnieje taka możliwość żeby sprzedawca nie zareagował na moją
reklamację i zostawił mnie z wadliwym towarem ?
Gdzie znajdę odpowiednie przepisy ?
Z poważaniem,
Szablewski Mirosław
-
2. Data: 2002-08-05 20:40:44
Temat: Re: Zwrot - reklamacja
Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>
Witam
Rękojmia
KC 556 i nast
lub gwarancja
KC 577 i nast i dokument gwarancyjny
albo wystarczy zadzwonic do IH i oni wszytko ladnie wytlumacza
pozdrawiam
-
3. Data: 2002-08-06 07:04:25
Temat: Re: Zwrot - reklamacja
Od: "dk" <a...@s...pl>
Mnie w PIHu powiedzieli, że udzielający gwarancji musi w odpowiednim
terminie wystawić opinię wskazującą powód odrzucenia roszczeń. Mając taki
papier w ręku łatwiej później dochodzić swoich praw. Jeśliby zaś gwarant
odmówił wystawienia takiego dokumentu wtedy sam PIH zająłby się tą sprawą. W
moim przypadku - na szczęście - wystarczyło tylko postraszyć PIHem, czego i
Tobie życzę.
DK
"erchejms" <e...@p...onet.pl> wrote in message
news:aimo8g$hn7$1@news.tpi.pl...
> Witam
> Rękojmia
> KC 556 i nast
>
> lub gwarancja
> KC 577 i nast i dokument gwarancyjny
>
> albo wystarczy zadzwonic do IH i oni wszytko ladnie wytlumacza
>
> pozdrawiam
>
>
-
4. Data: 2002-08-06 11:00:44
Temat: Re: Zwrot - reklamacja
Od: <m...@w...pl>
> Witam,
>
> Dnia 27.07.02 zamówiłem meble (kanapę i fotel). Przywieziono mi je w miniony
> weekend. Kanapa jest rewelacyjna ale fotel ma kilka wad konstrukcyjnych.
> Dzwoniłem do osoby, u której zamawiałem i chciałem złożyć reklamację.
> Sprzedawca był zszokowany tym, że chcę zwrócić towar tłumacząc to tym, że
> sprzedają go dużo i nikt nie składa reklamacji.
> Czy istnieje taka możliwość żeby sprzedawca nie zareagował na moją
> reklamację i zostawił mnie z wadliwym towarem ?
> Gdzie znajdę odpowiednie przepisy ?
>
> Z poważaniem,
> Szablewski Mirosław
>
>
Dz.U.02.96.851
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 25 czerwca 2002 r.
w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między
przedsiębiorcami a konsumentami.
§ 16. 1. W przypadku gdy sprzedawca nie załatwia reklamacji niezwłocznie,
powinien potwierdzić jej przyjęcie na piśmie i poinformować konsumenta o
sposobie jej załatwienia.
2. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, żądając, aby konsument
zgłosił ją producentowi lub dostawcy. Odmowa taka jest bezskuteczna.
§ 17. Sprzedawca jest obowiązany załatwić reklamację w miejscu sprzedaży towaru
lub w innym wybranym przez konsumenta punkcie handlowym sprzedawcy.
§ 18. 1. Konsument nie ma obowiązku dostarczenia reklamowanego towaru o wadze
powyżej 10 kg, o dużych rozmiarach, urządzeń oraz innych towarów wbudowanych
lub zainstalowanych na stałe.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1, konsument wskazuje miejsce, w którym
towar się znajduje, a przyjmujący reklamację, w uzgodnieniu z konsumentem,
ustala termin oględzin lub odbioru przez sprzedawcę reklamowanego towaru;
termin ten nie może być dłuższy niż 7 dni od dnia zgłoszenia reklamacji.
§ 19. 1. Jeżeli strony nie postanowiły inaczej, przyjmuje się, że czas
niezbędny do prawidłowego załatwienia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4, nie
może przekroczyć 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru lub od dnia
dokonania oględzin.
2. Jeżeli w terminie określonym w ust. 1 sprzedawca nie ustosunkuje się do
zgłoszonej reklamacji, uważa się, że reklamację uznał z obowiązkiem załatwienia
zgodnie z żądaniem konsumenta.
3. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca powinien o tym pisemnie
zawiadomić konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu dostarczony towar.
4. Jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub badania
w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań, sprzedawca
powinien reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania opinii,
przeprowadzenia badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony nie
postanowiły inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni kalendarzowych
od dnia dostarczenia towaru.
5. Reklamacje dotyczące wad artykułów żywnościowych oraz niebudzące wątpliwości
reklamacje wad artykułów nieżywnościowych, w wyniku których następuje obniżenie
ceny, zwrot ceny albo wymiana towaru na znajdujący się w punkcie sprzedaży
towar wolny od wad - powinny być załatwiane niezwłocznie.
Aby jednak mieć dowód na złożenie reklamacji należy ją złożyć na piśmie za
dowodem doręczenia,
pzdr
marek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl