  • 21. Data: 2018-08-07 06:19:04
    Temat: Re: Zniewazenie pomnika
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Natomiast osobną sprawą jest cel tego przeszukania. Rozumiem, że szukają
    > sprawcy kierowniczego i liczą na to, że albo telefonicznie, albo jakimś
    > innym połączeniem przez sieć informatyczną to zrealizowano.

    No właśnie, taki zapewne jest cel i to mnie najbardziej niepokoi bo
    kaliber sprawy jest żaden. Wygląda jak zwykłe szukanie haków srodkami
    kosmicznie nieproporcjonalnymi do ewentualnego przewinienia.

    > Natomiast zainteresowanym podrzucam takimateriał.
    > http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosci/nowy-sacz/a
    /sad-walczyli-z-pomnikiem-ale-to-czyn-spolecznie-nie
    szkodliwy-wideo,9407782/
    > Może iść w stronę znikomej szkodliwości społecznej czynu (wszak wiele
    > osób protestuje przeciwko stawianiu tych pomników), zwłaszcza, że banner
    > pomnika nie uszkadza.

    Z tego co Wyborcza była łaskawa napisać, to nawet MSW się wypowiedziało,
    że to są bezsensowne działania. Najwyraźniej strach przed zbyt słabą
    reakcją lub nadgorliwość.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-08-07 06:23:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-05, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > No to może zacznijmy od ogona:
    > Czy koszulkowiec nie powinien ponieść _kosztów_ usunięcia koszulki?

    Powinien. I tyle. Robienie najazdu na chałupę z traumatyzowaniem dzieci
    włącznie jest oczywiście nieproporcjonalne. Mogli jeszcze kurna jakiś
    SWAT posłać.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2018-08-07 07:35:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    [...]
> [...]
    >
    > Z tego co Wyborcza była łaskawa napisać, to nawet MSW się wypowiedziało,
    > że to są bezsensowne działania. Najwyraźniej strach przed zbyt słabą

    MSWiA było mądre po publicznych/medialnych reakcjach.
    Po fakcie każdy głupi jest mądry.

    <cynizm> Sprawdzili bojem jak daleko mogą się posunąć z jaką reakcją
    (cena/zysk) a za tą "nadgorliwość" nikt nie zostanie ukarany. </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2018-08-07 10:18:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    >No to może zacznijmy od ogona:
    >Czy koszulkowiec nie powinien ponieść _kosztów_ usunięcia koszulki?

    A niekoniecznie - bo moze najpierw nalezy go wezwac do samodzielnego
    usuniecia,
    a dopiero jak nie usunie sam w wyznaczonym czasie dwoch tygodni, to
    usunac za niego i obciazyc kosztami :-)

    >[ Kapitalizm nabijać koszty potrafi jak mu to pasuje ]

    Przetarg rozpisac, wybrac najlepsza oferte ... tyle, ze koszulka wisi.

    Bo jak kulson zdejmie w ramach obowiazkow sluzbowych ... to jakie
    koszty ?
    A jesli nawet policzyc, to za 10 minut pracy z dojazdem ?

    J.

  • 25. Data: 2018-08-07 10:29:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > koszty ?
    > A jesli nawet policzyc, to za 10 minut pracy z dojazdem ?

    A jakie będą koszty rozpisania i przeprowadzenia przetargu? :-)
    Jakie są koszty usunięcia _jednej_ psiej kupy z trawnika?

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2018-08-07 12:34:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-18 o 10:18, J.F. pisze:

    > Bo jak kulson zdejmie w ramach obowiazkow sluzbowych ... to jakie koszty ?
    > A jesli nawet policzyc, to za 10 minut pracy z dojazdem ?

    A może uznać jako zależne dzieło. Wszak kilka dziwnych konstrukcji
    opartych o dzieło innego człowieka już było. Trwale to przecież pomnika
    nie uszkadza, a wzbogaca go kulturowo.

  • 27. Data: 2018-08-08 09:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > Powinien.

    Znaczy ile?
    5zł?
    I czy od dzis szukamy własciciela kazdego niedopałka fajki wyrzuconego na
    ulice? Badanie DNA, przeszukanie chaty w celu sprawdzenia czy pali wiecej
    i obciązenie kosztami? A moze po prostu trzeba zaczac rozliczac sie z
    kazdego peta? Rejestrowanie zakupu każdej paczki i potem specjalny urząd
    do spraw rozliczenia petów?

    Ja rozumiem, ze A.Filip moze zadac takie pytanie, wszak on juz sie kiedys
    przyznał na grupie ze nie ma obowiązku byc obiektywny... Ale zeby mu na
    takie głupoty odpowiadac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 28. Data: 2018-08-08 10:35:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-08, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > Znaczy ile?
    > 5zł?

    [..]

    > Ja rozumiem, ze A.Filip moze zadac takie pytanie, wszak on juz sie kiedys
    > przyznał na grupie ze nie ma obowiązku byc obiektywny... Ale zeby mu na
    > takie głupoty odpowiadac?

    Ale to nie jest takie głupie pytanie. Chodzi o zasadę. Jak ktoś powiesi
    taką koszulkę na krzyżu na Giewoncie to też będzie koszt 5zł? Albo na
    szpicy PKiN?

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2018-08-08 11:03:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-08-08, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...
    [..]

    >Ale to nie jest takie głupie pytanie. Chodzi o zasadę. Jak ktoś
    >powiesi
    >taką koszulkę na krzyżu na Giewoncie to też będzie koszt 5zł? Albo na
    >szpicy PKiN?

    A kto jest wlascicielem krzyza na Giewoncie i ma prawo sie dopominac o
    zdjecie koszulki ?

    J.

  • 30. Data: 2018-08-08 11:58:39
    Od: Kviat

    > Powinien. I tyle.

    Oczywiście nie powinien. Nawet jeśli uznać, że to jakiś śmieć wisi na
    pomniku.
    Po pierwsze, płacę podatki. Jak wiatr zawieje i plastikowa reklamówka
    zahaczy o jakiś pomnik to nie oczekuję, że policja będzie wszczynać
    dochodzenie żeby złapać sprawcę wyrzucenia reklamówki (a może z kosza na
    śmieci wywiało?), tylko że służby miejskie śmiecia z pomnika zdejmą bo
    za to biorą wypłatę. Z moich podatków. I tyle.

    Po drugie. To nie jakiś śmieć.
    Płacę podatki i domagam się przestrzegania prawa, w tym Konstytucji
    przez rządzących ludzi. Koszulka z napisem Konstytucja na pomniku w
    żaden sposób nie profanuje pomnika, a wręcz przeciwnie w obecnej
    sytuacji. I powinna tam zostać tak długo, dopóki nie wróci
    przestrzeganie Konstytucji. A może nawet zostać na stałe jako wyrzut
    sumienia i przestroga dla kolejnych chętnych na łamanie Konstytucji.
    Człowiek, który koszulkę na pomnik założył, nie złamał żadnego prawa
    (nawet nie obraził czyichś uczuć religijnych... jeszcze...). Wręcz
    przeciwnie. On domaga się przestrzegania prawa. To zasadnicza różnica.
    To pokojowa manifestacja, do której każdy szary człowiek ma pełne prawo
    i które to prawo właśnie Konstytucja mu gwarantuje. W normalnym kraju.
    Karanie ludzi za takie rzeczy to absurd, a ewentualny wyrok skazujący
    wydany przez sąd będzie dowodem na przejęcie i zależność sądu.
    Żaden normalny sędzia (podkreślam: normalny) nie skaże obywatela za
    próbę obrony praworządności i za sprzeciwianie się łamaniu prawa (sic!).
    Karać ludzi za domaganie się przestrzegania prawa? Tylko debil mógłby
    coś takiego wymyślić.

    Dla przypomnienia. Pan Niesiołowski w 1970 roku próbował wysadzić pomnik
    Lenina w Poroninie. Dostał za to kilka lat.

    Jak jeszcze bardziej pokojowo można protestować, jak nie poprzez
    założenie na pomnik zwykłej koszulki z napisem Konstytucja? Siedzieć w
    domu i mruczeć pod nosem?

    Po trzecie. Zdjęcie tej koszulki (dla przypomnienia i podkreślenia: z
    napisem Konstytucja) z pomnika, to przyznanie się wprost, że Konstytucja
    kogoś w pięty pali i że faktycznie jest łamana. W państwie praworządnym,
    w którym Konstytucja byłaby przestrzegana, nikt nie miałby powodów bać
    się takiego "aktu" i nie miałby powodów do sraczki. Przypuszczam, że
    sprawca zostałby pochwalony za ciekawy pomysł, że byłoby to uznane jako
    happening artystyczny jakiego patrioty (Konstytucja+pomnik prezydenta,
    strażnika Konstytucji, przecież to Himalaje patriotyzmu) no i byłoby po
    sprawie.

    Po czwarte. Jak się ta cała pisowska biegunka zakończy, to ktoś powinien
    zostać ukarany. Zarówno ten, który koszulkę kazał ściągnąć, jak i ten,
    który koszulkę ściągnął. W obecnej sytuacji w Polsce trzeba mieć
    kręgosłup i odmówić wykonania takiego polecenia. Jestem pewien, że za
    parę lat będzie się chwalił, jak to dzielnie walczył z pisem, ale
    koszulkę to on zdjął w ramach obowiązków służbowych, bo taki dostał
    rozkaz. No taka praca i go zmusili.
    Nieszczęściem normalnych ludzi jest to, że zawsze, ale to zawsze
    znajdzie się jakiś bezrozumny i nieskażony myślą pokemon, który wykona
    dowolny rozkaz władzy bez wcześniejszego zastanowienia.

    Pozdrawiam
    Piotr