  • 1. Data: 2005-11-21 20:54:13
    Temat: Zmarły a lokata w banku
    Od: "Chopin" <s...@w...xl>

    Witam,

    Co się dzieje z piniędzmi na lokacie w banku po śmierci jej założyciela?
    Podczas zakładania lokaty nie podano upoważnionej osoby.

    Czy najbliższa rodzina ma prawo do zgromadzonych środków na lokacie po
    przedłożeniu aktu zgonu?

    Pozdrawiam,

    --
    Chopin
    s...@w...xl

  • 2. Data: 2005-11-21 21:08:16
    Temat: Re: Zmarły a lokata w banku
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    ta ale bank wam wtedy duza czesc zabierze z kasy
    z doswiadczenia wiem ze lepiej isc do banku tego i jakgyby nigdy nic szybko
    pieniadze przelac na swoje konto w tym banku a lokate zlikwidowac

  • 3. Data: 2005-11-21 21:36:03
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Jeżeli nie ma wyznaczonego pełnomocnika na wypadek śmierci, musi odbyć się
    postępowanie spadkowe, które dopiero wskaże jak zostanie podzielony majątek
    po zmarłym.

    Aga

  • 4. Data: 2005-11-21 22:12:39
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > Podczas zakładania lokaty nie podano upoważnionej osoby.
    >
    > Czy najbliższa rodzina ma prawo do zgromadzonych środków na lokacie po

    Przed sprawą spadkową, bank może wypłacić osobie robiącej pogrzeb kwotę na
    koszty pogrzebu.

  • 5. Data: 2005-11-21 22:23:05
    Od: "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>

    Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    >lepiej isc do banku tego i jakgyby nigdy nic szybko pieniadze przelac na
    >swoje konto w tym banku a lokate zlikwidowac

    A jak chcesz przelać pieniądze z cudzego konta, nie będąc pełnomocnikiem?
    Juz pomijajać, ze od momentu smierci nawet pełnomocnictwo wygasa i Twoja
    rada może komus narobić niepotrzebnych kłopotów

    HaNkA

  • 6. Data: 2005-11-21 22:28:18
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 21/11/2005 22:08, bartek wrote :
    > ta ale bank wam wtedy duza czesc zabierze z kasy
    > z doswiadczenia wiem ze lepiej isc do banku tego i jakgyby nigdy nic szybko
    > pieniadze przelac na swoje konto w tym banku a lokate zlikwidowac

    A następnie odpowiedzieć karnie za fałszerstwo, oszustwo i Bóg wie co
    jeszcze...

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 7. Data: 2005-11-22 00:20:35
    Od: "Chopin" <s...@w...xl>

    Użytkownik "agnesdz" <a...@B...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli nie ma wyznaczonego pełnomocnika na wypadek śmierci, musi odbyć się
    > postępowanie spadkowe, które dopiero wskaże jak zostanie podzielony
    > majątek po zmarłym.

    Dziękuję za informacje.

    Pozdrawiam,

    --
    Chopin
    s...@w...xl

  • 8. Data: 2005-11-22 05:20:55
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    osobom uprawnionym do renty rodzinnej bank wyplaca kase na koszty pogrzebu.
    reszte dopiero po sprawie spadkowej

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 9. Data: 2005-11-22 11:27:30
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Lookasik" <l...@p...o2.pl> wrote in message
    > osobom uprawnionym do renty rodzinnej bank wyplaca kase na koszty
    pogrzebu.
    > reszte dopiero po sprawie spadkowej

    ewentualnie osobie wskazanej przez posiadacza rachunku, w kwocie nie
    większej niż 20krotność średniej krajowej - o ile tenże wskazał kogokolwiek.

    Art. 56. prawa bankowego
    1. Posiadacz rachunku oszczędnościowego, rachunku
    oszczędnościoworozliczeniowego
    lub rachunku terminowej lokaty oszczędnościowej może polecić
    pisemnie bankowi dokonanie - po swojej śmierci - wypłaty z rachunku
    wskazanym
    przez siebie osobom: małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu
    określonej kwoty pieniężnej (dyspozycja wkładem na wypadek śmierci).
    2. Kwota wypłaty, o której mowa w ust. 1, bez względu na liczbę wydanych
    dyspozycji,
    nie może być wyższa niż dwudziestokrotne przeciętne miesięczne wynagrodzenie
    w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku, ogłaszane
    przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za ostatni miesiąc przed
    śmiercią
    posiadacza rachunku.
    3. Dyspozycja wkładem na wypadek śmierci może być w każdym czasie przez
    posiadacza
    rachunku zmieniona lub odwołana na piśmie.
    4. Jeżeli posiadacz rachunku wydał więcej niż jedną dyspozycję wkładem na
    wypadek
    śmierci, a łączna suma dyspozycji przekracza limit, o którym mowa w ust. 2,
    dyspozycja wydana później ma pierwszeństwo przed dyspozycją wydaną
    wcześniej.
    5. Kwota wypłacona zgodnie z ust. 1 nie wchodzi do spadku po posiadaczu
    rachunku.
    6. Osoby, którym na podstawie dyspozycji wkładem na wypadek śmierci
    wypłacono
    kwoty z naruszeniem ust. 4, są zobowiązane do ich zwrotu spadkobiercom
    posiadacza.

    p.
    W,

  • 10. Data: 2005-11-22 12:56:48
    Temat: Re: Zmarly, a lokata w banku
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ciekawi mnie tai przypadek:
    zapis na wypadek śmierci dotyczył osoby bliskiej.
    Ta osoba bliska zmarła jeszcze przed smiercia posiadacza rachunku, posiadacz nie
    zmienił zapisu.
    Czy w takim przypadku zapis na wypadek smierci przechodzi na spadkobierców
    zapisowbiorcy??
    JAC