  • 11. Data: 2009-10-20 18:51:32
    Temat: Re: Żeby nie płacić OC za nieużywany samochód
    Od: john graciee <p...@g...com>

    Musisz zachować ciągłość ubezpieczenia, zorientuj się w jakimś
    directcie typu link4 tam maja teraz jakies promocje, może samochód
    będzie podchodził nawet pod zabytek, więc wtedy możliwe będzie nawet
    zaprzestanie płacenia ubezpieczenia.

  • 12. Data: 2009-10-20 21:36:03
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 20 Paź, 08:39, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Ale kiedy można wyrejestrować nie znalazłaś? ;)
    >
    > "Zgodnie z art. 79.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu
    > drogowym (Dz.U. 1997 Nr 98 poz.602) pojazd podlega wyrejestrowaniu, na
    > wniosek jego właściciela, w przypadku:
    > 3) wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty
    > za granicą,

    Natomiast 79.4
    4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z
    wyjątkiem pojazdu:
    5) wywiezionego z kraju lub zbytego za granicą, o którym mowa w ust. 1
    pkt 3

    Czyli fikcyjna umowa z ruskiem czy innym gruzinem jak zaproponował SDD
    tylko że nie doczytał. Umowy w zasadzie 2 bo jedna sprzedaży, a druga
    kupna tylko czy ten rusek będzie żył za te 20 lat.

    Podrawiam

  • 13. Data: 2009-10-21 03:15:40
    Od: spp <s...@o...pl>

    Stachna pisze:

    > Czyli fikcyjna umowa z ruskiem czy innym gruzinem jak zaproponował SDD
    > tylko że nie doczytał. Umowy w zasadzie 2 bo jedna sprzedaży, a druga
    > kupna tylko czy ten rusek będzie żył za te 20 lat.

    A także później konieczność opłacenia cła, akcyzy, dodatkowych badań
    technicznych....

    IMHO skórka nie warta wyprawki.

    --
    spp

  • 14. Data: 2009-10-21 06:45:36
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Stachna napisal:
    > Czyli fikcyjna umowa z ruskiem czy innym gruzinem jak zaproponował SDD
    > tylko że nie doczytał. Umowy w zasadzie 2 bo jedna sprzedaży, a druga
    > kupna tylko czy ten rusek będzie żył za te 20 lat.

    Ehm, na papierze to on moze zyc i za 100 lat, jak ci fikcyjni spadkobiercy
    kamienic w Krakowie ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2009-10-21 23:01:06
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yarcioo" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam Poloneza, który ma dla mnie wartość sentymentalną :) i nie chcę go
    > złomować ale też nie zamierzam nim jeździć.
    > Chciałbym zachować go dla wnuków :)
    >
    > Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

    IMO oddać "na szrot", wziąć kwit a potem "odkupić" w całości

    Piotrek

  • 16. Data: 2009-10-22 04:06:14
    Od: spp <s...@o...pl>

    Piotrek pisze:

    > IMO oddać "na szrot", wziąć kwit a potem "odkupić" w całości

    Ale już nigdy go nie zarejestruje. A chciał dla wnuków. :)

    --
    spp

  • 17. Data: 2009-10-22 04:08:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Ale już nigdy go nie zarejestruje. A chciał dla wnuków. :)

    A wnuki to będą miały ciężko gdzieś.

  • 18. Data: 2009-10-22 04:15:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Ale już nigdy go nie zarejestruje. A chciał dla wnuków. :)

    Więcej optymizmu - jak wnuki dorosną, to zapewne ZUS i system
    finansowy państwa dawno zbankrutuje, co otwiera szansę na jakieś
    normalne rządy i wolną Polskę :) Postęp ograniczania swobód, rozrostu
    biurokracji i podatków nie może być przecież nieskończony. W końcu
    przychodzi rewolucja albo wojna i wtedy nikt nie przejmuje się takimi
    bzdetami, jak zakazy rejestracji wyrejestrowanych samochodów.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-10-22 04:42:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Więcej optymizmu - jak wnuki dorosną, to zapewne ZUS i system
    > finansowy państwa dawno zbankrutuje, co otwiera szansę na jakieś
    > normalne rządy i wolną Polskę :)

    popatrz na historię Polski
    od podziału dzielnicowego, przez liberum veto, rozbiory itd.

    Jak było kiedyś jest dokładnie tak samo teraz
    Polacy jednoczą się tylko wtedy kiedy są trzymani krótko za uzdę.
    W każdej innej sytuacji wyrżną się sami na wzajem.
    szan na normalne rządy w Polsce nie widzę. Chyba, że w postaci dyktatury.

  • 20. Data: 2009-10-26 10:25:45
    Od: Bond Piotr Bond <p...@g...com>

    On 22 Paź, 05:42, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > W każdej innej sytuacji wyrżną się sami na wzajem.
    > szan na normalne rządy w Polsce nie widzę. Chyba, że w postaci dyktatury.

    ja pitole ale tu specjalisty szok!
    przerabiałem, nie trzeba nic wyrejestrowywać,
    jeśli przez rok nie zapłacisz obowiazek firmy OC znika

    i masz u siebie wehikuł i nie musisz nic robic , karę moga dac tylko
    wtedy gdy jest obowiązek, po roku go nie ma, a przez pierwszy rok
    raczej nie zgłosza, popytaj o źródla najlepiej u znajomego z firmy
    ubezpieczeniowej