  • 1. Data: 2005-04-21 15:29:08
    Temat: Zdolność sądowa
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    Mam problem:
    Jestem prezesem oddziału wojewódzkiego organizacji społecznej i posiadamy
    jako organizacja na własność budynek, w którym wynajmujemy pomieszczenia.
    Jako przes oddziału podpisuję i zawieram umowy najmu i teraz mam problem, bo
    jeden z lokatorów od dawna zalega z czynszem pokaźną kwotę.
    Podaliśmy go (firma) do sądu i dziś dostałem pismo z sądu, że mam wykazać
    "stosownymi dokumentami" że posiadamy "zdolność sądową".

    Co należy im przedstawić - wyjaśniam, że jako oddział nie mamy osobowości
    prawnej, numer KRS posiada centrala organizacji w Warszawie, prezesem jestem
    z wyboru na zebraniu sprawozdawczo-wyborczym, statut stanowi iż osobowość
    prawną posiada organizacja jako całość, a nie poszczególne oddziały.

    Proszę o poradę fachowców prawników, bo nie bardzo się w tym orientuję, co
    też nalezałoby przedstawić sądowi - może odpis statutu i dokumenty
    potwierdzające mój wybór na prezesa ?
    Mam czas na załatwienie tej sprawy 7 dni proszę więc o szybką pomoc, za
    którą z góry dziękuję.

    Z.K.

  • 2. Data: 2005-04-21 15:49:13
    Temat: Re: Zdolność sądowa
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Zygmunt Kałuża napisał(a):
> [...]
    >
    > Proszę o poradę fachowców prawników, bo nie bardzo się w tym orientuję, co
    > też nalezałoby przedstawić sądowi - może odpis statutu i dokumenty

    Jeśli osobowość prawną ma organizacja, to ona, a nie oddział ma zdolność
    sądową i jest stroną w procesie.
    Masz prawo do reprezentowania stowarzyszenia(?)?
    Jeśli nie, to odpis z KRS i pełnomocnictwo podpisane przez osoby uprawnione.

    KG