  • 1. Data: 2003-04-24 11:43:40
    Temat: Zasilek opiekunczy na dziecko
    Od: "Wandalka" <w...@t...pl>

    Czy nalezy mi sie zasilek opiekunczy na chore dziecko jeśli mąż nie pracuje
    ? Nie mieszkam z mężem, ale nie mamy rozwodu ani nie jesteśmy w separacji.
    Pracodawca twierdzi że nie. :(

    Wanda

  • 2. Data: 2003-04-24 16:13:02
    Temat: Re: Zasilek opiekunczy na dziecko
    Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wandalka" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Czy nalezy mi sie zasilek opiekunczy na chore dziecko jeśli mąż nie
    pracuje
    > ? Nie mieszkam z mężem, ale nie mamy rozwodu ani nie jesteśmy w separacji.
    > Pracodawca twierdzi że nie. :(

    Nie bardzo wiem, o jaki zasiłek Ci chodzi: zasiłek pielęgnacyjny, zasiłek
    stały z opieki społecznej i czy może jakiś inny. Uściślij co to ma być to
    być może coś podpowiem.

    Wiola

  • 3. Data: 2003-04-25 06:16:08
    Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    pracuje
    > ? Nie mieszkam z mężem, ale nie mamy rozwodu ani nie jesteśmy w separacji.

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Zasilki/zmian
    y2.html#4
    zobacz tutaj

  • 4. Data: 2003-04-25 06:26:43
    Od: "Wandalka" <w...@t...pl>

    Dostałam od pediatry tzw. "opiekę " na chore dziecko. I chodzi o wypłatę za
    ten okres. Wypełaniałam długi formularz w pracy tylko po to żeby się
    dowiedzieć że zasiłek mi się nie należy i nie zapłacą. Czyli to tak jakbym
    była na bezpłatnym urlopie.
    Ech, kolejne ułatwienie dla samotnych matek...

    Wanda

  • 5. Data: 2003-04-25 07:15:41
    Od: "Wandalka" <w...@t...pl>

    No, ale nic mi to nie wyjasniło. A raczej tylko potwierdziło moje obawy.
    Mąż nie pracuje - może zająć się dzieckiem... Ale my NIE JESTESMY razem. Nie
    mieszkamy w tym samym mieście...
    Dlaczego nie mogę się opiekować chorym dzieckiem , bo mi nie zapłacą?
    Dlaczego i ono i ja musimy coś tracić?
    Dlaczego ono jest gorsze? Za mój/nasz błąd?

    Wanda

  • 6. Data: 2003-04-25 12:07:08
    Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dlaczego i ono i ja musimy coś tracić?
    > Dlaczego ono jest gorsze? Za mój/nasz błąd?

    Rozumiem Twoje rozgoryczenie, ale z drugiej strony ... Nie wiem, czy
    chciałabyś się zamienić ze mną. Mam męża, który pracuje, troje dzieci i
    zasiłek stały na kalekie dziecko ( porażenie mózgowe, upośledzenie umysłowe,
    zupełna ślepota ). Ty masz możliwość pracy, ja jej podjąć nie mogę. Po
    pierwsze dlatego, że nie ma kto opiekować się moim dzieckiem, a po drugie,
    że zasiłek który dostaję ( 418 zł ) obliguje mnie do wyłącznej opieki nad
    dzieckiem. Zasiłek w nazwie "stały" objawia się tym, że co pół roku muszę
    zanosić zaświadczenia o dochodach. Ja też się buntuję, mam 34 lata i świat
    zamknięty w ramkach - dom i dzieci. Za parę lat mój syn dostanie tzw. rentę
    socjalną i będziemy z niej żyć ja i on, bo wtedy będę mogła iść do pracy,
    tylko on pozostanie taki sam i będzie wymagał opieki, a ja na starość być
    może będę chodzić po śmietnikach, bo jak mi wyliczą z tych paru lat
    składkowych emeryturę od kwoty 418 zł, to chyba nie trzeba tego
    komentować....
    Zawsze możesz przestać pracować i iść na taki zasiłek, pod warunkiem, że
    szanowna komisja stwierdzi, że Twojemu dziecku potrzeba jest permamentna
    opieka. Wybór należy do Ciebie...
    Myślę, że nie należy zbytnio narzekać, tylko wziąść się za siebie. Zrozum,
    że na Tobie i Twoim dziecku zależy wyłącznie Tobie. Im szybciej to
    zrozumiesz tym lepiej. Tak już u nas jest. Mi zajęło to kilka lat i bardzo
    tego żałuję...

    Wiola

  • 7. Data: 2003-04-26 10:32:56
    Od: "Wandalka" <b...@u...ff.net.pl>

    Nie chciałabym się zamienic. Ale dla mnie 1/4 pensji mniej to bardzo dużo.

    wanda

  • 8. Data: 2003-04-28 15:09:43
    Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl>

    Wandalko,odpisalam ci na priva i list wrócił
    marika

  • 9. Data: 2003-04-29 06:19:29
    Od: "Wandalka" <w...@t...pl>

    Ostatni post był z domu, ale juz poprawiłam adres. Bardzo prosze jeszcze
    raz.
    Oczywiście z wycięciem spam-pułapki

    Wanda