    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zakup używanego samochodu a zatajenie jego stanu
    Date: Wed, 09 Jun 2010 11:16:38 +0200

    Czy istnieją jakieś przepisy, które regulują tą sprawę

    Często przywożone do Polski samochody pochodzą z Niemiec - gdzie nie
    mogą jeździć bo nie spełniają ich dość rygorystycznych norm. Nader
    często zdarza się, że przywożone są w stanie uszkodzonym. Polskie
    warsztaty cud potrafią robić. Nie mówiąc już o przebiegach np. 10 letnia
    Toyota Avensis za zachodnią granicą ma najczęściej około 400 tys. km, po
    przejechaniu granicy cudownie młodnieje do 200 tys.

    Sprzedawca często ze świadomością stanu celowo wprowadza w błąd -
    wiadomo chcą sprzedać.

    Po jakimś czasie wychodzi, a to to się psuje, a to to było łatane,...
    Czy można utrzeć nosa takiemu sprzedawcy - osobie prywatnej, jaki
    handlarzowi np. zwrócić samochód z powodu oszustwa?

    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że udowodnienie czegoś takiego było by
    ciężkie, jednak często da się wykazać, że samochód był po wypadku, lub
    krótko przed sprzedażą było coś naprawiane.
    Jakie możliwości ma kupujący, który został oszukany.

    Kilka dni temu dzwoniłem za samochodem cena była powiedzmy 10 tys. -
    sprzedawca zapewniał, że wszystko było ok, samochód igła, po kilku
    dniach zadzwoniłem jeszcze raz - zapytałem ponownie o cenę, być może coś
    spadła, a tu zaskoczenie sprzedawca podaje cenę o 2 tys. większą, pytam,
    a co się zmieniło - sprzedawca naprawił auto, bo miało walnięte sprzęgło
    i tam jeszcze parę drobiazgów..., a przecież wcześniej zarzekał się, że
    auto było w super stanie.

    Czy jest jakiś przepis na oszustów?

    Ariusz