eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup przez internet i brak dowodu zakupuZakup przez internet i brak dowodu zakupu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: chairon <c...@u...interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zakup przez internet i brak dowodu zakupu
    Date: Wed, 02 Jul 2014 23:24:27 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <lp1tag$cmn$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: an124.itcomp.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1404336272 13015 109.196.93.124 (2 Jul 2014 21:24:32
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Jul 2014 21:24:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.3.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:739780
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Zakupiłem rower w pewnym sklepie internetowym. Przesyłka została dostarczona
    jednakże w paczce nie znalazłem żadnego dowodu zakupu. Sprzedający twierdzi,
    że karta gwarancyjna wraz z przypiętym do niego paragonem została wrzucona
    luzem do paczki. Niestety przesyłka przyszła lekko uszkodzona (karton był
    lekko rozerwany). Sprawdziłem w obecności kuriera czy przypadkiem sam towar
    nie uległ uszkodzeniu i niestety nie spisałem żadnego protokołu.

    Karta gwarancyjna faktycznie znajdowała się w środku i była powieszona w
    foliowym woreczku na kierownicy. Woreczek ten jednak nie był w żaden sposób
    naruszony, a wewnątrz znajdowała się niewypełniona karta gwarancyjna wraz z
    instrukcją obsługi.

    Sprzedający twierdzi, że identyczną książeczkę dołączył do przesyłki wraz z
    przypiętym do niej paragonem. Faktem jest, że przez rozdarcie w kartonie
    mogła faktycznie wypaść umieszczona w paczce karta gwarancyjna, ale trudno w
    tej chwili dywagować jak było naprawdę.

    Kontaktowałem się w tej sprawie ze sprzedawcą w celu uzyskania kopii dowodu
    zakupu. Twierdzi on, że nie jest w stanie wystawić duplikatu paragonu i że
    jeśli zauważyłem, że przesyłka była uszkodzona, to powinienem był spisać
    protokół w obecności kuriera. Trudno, nie zrobiłem tego.

    Pytanie do Szanownych Grupowiczów - czy w zaistniałej sytuacji mam
    jakąkolwiek możliwość zmuszenia sprzedającego do wystawienia jakiegokolwiek
    dowodu zakupu? Od zakupu minął tydzień czasu i wiem, że na podstawie
    paragonu można żądać wystawienia faktury. Problem w tym, że ja tego paragonu
    nie posiadam. Czy w takiej sytuacji mogę powołać się na jakieś przepisy
    celem pozyskania od sprzedającego dowodu zakupu lub jego kopii choćby do
    celów realizacji gwarancji?

    Z góry dziękuję za pomoc w tej sprawie.

    --
    Pozdrawiam
    chairon

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1