    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zakup na aledrogo od Chinczyka
    Date: Thu, 6 Aug 2020 14:07:13 +0200

    Kliknąłem bezwiednie i kupiłem coś na aledrogo płacąc debetówką (V. + PayU), niestety
    (bo czas dostawy wyskoczył kilka tygodni) jak
    się z maila okazuje od Quanzhou Boxia Maoyi Youxian Gongsi [...]
    Pytanie:
    Czy jest jakakolwiek ochrona kupującego w takich przypadkach, gdyby towar nigdy nie
    doszedł lub był wadliwy/podrabiany?
    Sporo kupuję przez eBay (nie boję się Chińczyków jako takich), gdzie jest PayPal z
    niezłą ochroną (ostatnio 1/4 przesyłek nie
    dochodziła, może i przez wirus, zdarzające się podróbki, czasem coś najzwyklej nie
    działało).
    A ochrona aledrogo (przy zakupach z Polski) to zawsze był kit i śmiech na sali, tyle
    że paru upartych polskich sprzedawców
    przemieliłem przez sąd (nierychliwie ale po myśli).
    Pułapką przy ochronie przez PayPal jest ograniczony czas na reklamację, Chinole
    wysprycili się podając czas dostawy dłuższy od czasu
    możliwego dla reklamacji i robi się paragraf 22 (nie warto kupować przez polski ebay,
    chyba niemiecki ma dla nas najlepszą ochronę).