  • 361. Data: 2024-04-17 17:37:15
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ogolnie nalezy szukac rozwiązania problemów a nie bryndzlować się
    > poprawnością słownikową danego sformułowania.

    Rozwiązanie jest takie że rasy istnieją i nie ma w tym nic złego,
    natomiast już rasizm jest zły. Albo bywa - bo jak w poprzenich
    dyskusjach w sumie nie ma nic nieprawdziwego w stwierdzeniu że romowie
    są nierobotni a hindusi to fleje.
    > Tak samo jak MZ jest szkodliwe stawanie na głowie w kwestiach
    > poprawnościowych, też nalezy komunikować się w sposób ograniczający
    > nieporozumienia, nie pozwalający na łatwe manipulacje przedstawicielom
    > skrajnych ugrupowań.

    Za. Natomiast twierdzenie że rasy nie istnieją i jest to stanowisko
    nauki, a jeśli twierdisz że jednak isrnieją to jesteś rasistą, jak robi
    kwiatek, jest kontrproduktywne - raz że ośmiesza jego, dwa jak ktos mu
    uwierzy to naukę, trzy daje paliwo konfiarzom, cztery nawet centrowego
    mnie odrzuca od lewaków, co zgodnie z trzecia zasadą dynamiki zbiża mnie
    do prawaków (nad czym ubolewam).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 362. Data: 2024-04-17 17:40:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2024 o 08:59, Kviat pisze:

    > A jednak rasistowskie głąby nadal tak robią.

    A co mnie to obchodzi - zakladam, że ty rasistowskim głąbem nie jesteś,
    więc czemu mieszasz do rozmowy jakiś rasistów?

    Czyli nauka się myliła?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 363. Data: 2024-04-18 02:26:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie - na przykład w tym, że kwiatek się rtigeruje i twierdzi że
    > istnieje "szeroki naukowy konsensus" co do tego że rasy nie istnieją.
    > Ośmiesza to naukę a już zwłaszcza naukowe konsensusy.

    Przyznam, że nie wiem czy istnieją czy nie i jaki jest tu naukowy
    konsensus, ale w życiu codziennym operowanie jakimikolwiek odniesieniami
    do ras ma zero sensu. Raz, że różnice rasowe nijak nie przekładają się
    na cokolwiek w sensie praktycznym, dwa, że to co większość przypisuje
    rasie to jest kwestia kultury (zbioru uwarunkowań społecznych i pewnego
    dorobku).

    > Przy czym występuje tu zjawisko podobne do antysemityzmu - to znaczy
    > protestowanie przeciw temu że takie pojęcie jak rasa ludzka istnieje,
    > tworzy dyskusję z ludzmi którzy mają to w pompie, no ale razi ich jednak
    > tak ordynarnie głoszona nieprawda. Coś jak z tym, że żydzi jak nie ma to
    > sobie antysemityzm stworzą.

    Zgadza się, bo jest to MZ robione nieumiejętnie. Przynajmniej w moim
    odczuciu. To tak jak z tymi osobami niebinarnymi. Trzeba edukować,
    budować poczucie wartości własnej, ale unikac przy tym antagonizowania,
    czy wręcz ośmieszania.

    > Z tymi zmianami na inne określenia to trochę przypomina króla juliana "
    > szybko dopóki nie zorietnują się że to bez^H^H^ to samo";)

    > A to już pachnie cenzurą nauki w imię poprawności politycznej.

    Dlaczego? To jest MZ dojrzałość społeczna. Nie masz zakazu odwoływania
    się do rasy ale skoro wiesz, że ma to ujemne społecznie skutki to
    starasz się unikać. Nie masz zakazu powiedzenia jakiejś obcej grubej
    babie, że jest grubą baba, a jednak zwykle tego nie robisz. To nie jest
    cenzura. To jest chęć nie krzywdzenia innych.

    > A u nas działa to w drugą strone:P

    Bo cały ten schemat jedzie na kompleksach i braku edukacji. Jak
    zabraknie jednego z nich to nie ma na czym jechać. Nie znam nikogo
    Białego mieszkającego a Azji, który by się obruszył za nazwanie go ang
    moh. Może jakaś zakompleksiona "trailing spouse" się trafi. Wręcz sami
    uzywamy tego określenia w zalezności od potrzeby. Np. ang moh tax, na
    stwierdzenie, że płacisz drożej bo sprzedawca widzi, że jesteś Biały.

    --
    Marcin

  • 364. Data: 2024-04-18 02:37:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > natomiast już rasizm jest zły. Albo bywa - bo jak w poprzenich
    > dyskusjach w sumie nie ma nic nieprawdziwego w stwierdzeniu że romowie

    No widzisz, sam mieszasz rasę z uwarunkowaniami społecznymi czy
    kulturowymi. Przy temacie srania na ulicach twierdziłeś że to kultura a
    nagle zrobiła się rasa. Tak, że jeśli odnosisz się do rasy to jest
    stwierdzenie nieprawdziwe. Weźmiesz takiego Roma czy Hindusa i wychowasz
    go w City czy innym Melbern w jakiejś rodzinie klasy sredniej to tez
    będzie fleja srająca i wyrzucająca śmieci przez okno, oraz unikająca
    pracy? Rasa mu się na pewno nie zmieni.

    Tak, że dałeś własnie sztandarowy przykład dlaczego lepiej nie operować
    pojęciem rasy w dyskursie publicznym bo nawet ludzie inteligentni i
    obyci przypisują zachowania lub uwarunkowania społeczne do fizycznych
    cech gatunkowych. To jest pierwszy krok na drodze do rasizmu.

    --
    Marcin

  • 365. Data: 2024-04-18 03:13:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W sumie nic - jak na słownik to i tak dobra definicja. Ale inżyniera
    > zapyta co jak nie bedzie obwodu:P Więc jak piszę definicji ze słownika
    > języka polskiego bym do definicji naukowych zbyt mocno nie przykładał.

    U inzyniera obwód będzie zawsze. To te dwa kable podłączone do miernika
    i zakończone metalowymi szpikulcami :)

    > Ale my nie rozmawiamy o tym co rolnik z podlasia twierdzi a co twierdzi
    > nauka (i co kwiatek twierdzi że nauka twierdzi).

    No mówimy o populacyjnym rozumieniu słowa murzyn, więc i Podlasie jest
    tego częścią składową, szczególnie jeśli tam widzą Murzyna wyłącznie
    kolorem, a nie innymi cechami wskazującymi np. na pochodzenie z Afryki.

    > My męczymy o zaburzeniach rozwoju płci. O których Kwiatek twierdzi, że
    > nie istnieją.

    Dobra dobra. Gadamy o gejach, lezbijkach i innych osobach niebinarnych,
    i co to jest płeć. Nie ma tam żadnych zaburzeń opisanych w literaturze,
    którą zacytowałeś.

    > Wręcz przeciwnie - twierdzę że wbrew medialnym doniesieniom kwiatka
    > nauka wciąż uznaje że płcie są dwie, a problem z przypisaniem
    > konkretnego osobnika do jednej z tych dwóch płci nie tworzy trzeciej płci.

    Ale masz tu jakieś wsparcie? Bo, że są tylko dwie a dwójeczka (hmm) to
    liczba boża to chyba głównie na KULu?

    > Rozmawiamy o tym jak to określa nauka. Zresztą - nie chciałbym żebym
    > został źle zrozumiany (choć pewnie nie da się tego uniknąć) ale na
    > przykład zdecydowana większość ludzi z zaburzeniami słuchu albo na
    > przykład chorobami psychicznymi uważa że są całkowicie zdrowi i lekarze
    > oraz otoczenie chcą im na siłę przypisać chorobę;)

    Tylko, że to nie jest jedyny czynnik. Natomiast jak gej jest w zgodzie
    ze swoim ciałem i spokojnie funkcjonuje w społeczeństwie i związkach to
    co mają tu lekarze do roboty?

    --
    Marcin

  • 366. Data: 2024-04-18 06:17:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przyznam, że nie wiem czy istnieją czy nie i jaki jest tu naukowy
    > konsensus, ale w życiu codziennym operowanie jakimikolwiek odniesieniami
    > do ras ma zero sensu.

    Podobnie jak kierunkiem w sensie fizycznym czy o gwiazdach neutronowych
    czy kwazarach. Co jednak nie zmienia zdania nauki na ten temat.

> [...]
    > odczuciu. To tak jak z tymi osobami niebinarnymi. Trzeba edukować,
    > budować poczucie wartości własnej, ale unikac przy tym antagonizowania,

    Howk!

    > Dlaczego? To jest MZ dojrzałość społeczna. Nie masz zakazu odwoływania
    > się do rasy ale skoro wiesz, że ma to ujemne społecznie skutki to
    > starasz się unikać.

    Problem w tym, że kwiatek zakazuje. Twierdzi że pojęcie rasy nie
    istnieje a jak twierdzisz inaczej to jesteś szur i prawak. Co to jak nie
    cenzura nauki w imię politycznej poprawnosci?

> [...]
    > uzywamy tego określenia w zalezności od potrzeby. Np. ang moh tax, na
    > stwierdzenie, że płacisz drożej bo sprzedawca widzi, że jesteś Biały.

    To się nazywa pozytywna dyskryminacja:) Musicie powolać ministrę od
    równouprawnienia;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 367. Data: 2024-04-18 06:24:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > U inzyniera obwód będzie zawsze. To te dwa kable podłączone do miernika
    > i zakończone metalowymi szpikulcami :)

    U magistra już niekoniecznie:P

    > No mówimy o populacyjnym rozumieniu słowa murzyn, więc i Podlasie jest
    > tego częścią składową,

    Nie - mówimy co nauka sądzi na ten temat:P

    > Dobra dobra. Gadamy o gejach, lezbijkach i innych osobach niebinarnych,
    > i co to jest płeć.

    Geje i lesbijki to jedno, trans i niebinarne to drugie. Rozmawiamy o tym
    czy nauka twierdzi, że wszystko pomiędzy i poza dwoma płciami jest
    trzecią płcią.

    > Ale masz tu jakieś wsparcie?

    Tak - i podawałem:P To zresztą tak nie działa - to nie ja mam udowodnić
    nieistnienie trzeciej płci a Kwiatejk jej istnienie. Czajniczek na orbicie;)

    > Tylko, że to nie jest jedyny czynnik. Natomiast jak gej jest w zgodzie
    > ze swoim ciałem i spokojnie funkcjonuje w społeczeństwie i związkach to
    > co mają tu lekarze do roboty?

    Nie rozmawiamy o gejach a o tym, że ponoć nauka uważa że są trzy płcie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 368. Data: 2024-04-18 06:28:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No widzisz, sam mieszasz rasę z uwarunkowaniami społecznymi czy
    > kulturowymi. Przy temacie srania na ulicach twierdziłeś że to kultura a
    > nagle zrobiła się rasa.

    Hindusi to nie rasa. Romowie zresztą też nie. I niezleżnie od tego czy
    zanegujesz "naukowo" koncepcje ras, to absolutnie nie sprawi że roowie
    nagle wezmą się do roboty a hindusi przestaną wypieprzać śmieci do gangesu.
> [...]
    > obyci przypisują zachowania lub uwarunkowania społeczne do fizycznych
    > cech gatunkowych. To jest pierwszy krok na drodze do rasizmu.

    Ale my nie o tym, tylko o tym czy nauka twierdzi że rasy ludzkie nie
    istnieją.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 369. Data: 2024-04-18 11:01:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Apr 2024 17:37:15 +0200, Shrek napisał(a):

    > nawet centrowego
    > mnie odrzuca od lewaków, co zgodnie z trzecia zasadą dynamiki zbiża mnie
    > do prawaków

    Co to ma wspólnego z III zasadą dynamiki?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 370. Data: 2024-04-18 11:08:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Apr 2024 00:26:57 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Przyznam, że nie wiem czy istnieją czy nie i jaki jest tu naukowy
    > konsensus,

    To zupełnie jak ja.
    Dlatego dałem nura do internetów, a tam stoi:

    "Antropolodzy i inni ewolucyjni naukowcy odeszli od pojęcia rasa na rzecz
    pojęcia populacja przy omawianiu różnic genetycznych. Historycy,
    antropolodzy kulturowi i inni badacze nauk społecznych zamienili pojęcie
    rasy na kategorię kulturową albo konstrukt społeczny - szczególny sposób, w
    który ludzie mówią o sobie i innych.

    Wielu badaczy nauk społecznych zastąpiło słowo rasa pojęciem etniczność
    przy odnoszeniu się do grup samoidentyfikujących się w oparciu o wspólną
    kulturę, przodków i historię.

    Badania DNA nie wskazują, żeby osobne, klasyfikowalne podgatunki (rasy)
    istniały pośród ludzi współczesnych. Chociaż można zidentyfikować geny
    odpowiedzialne za cechy fizyczne pojedynczego osobnika, na przykład za
    kolor skóry lub włosów, to jednak nie ma jednoznacznego szablonu
    genetycznego pozwalającego na odróżnienie jednej rasy od innej. Podobnie
    nie ma genetycznej podstawy na rozróżnienie przynależności etnicznej.
    Ludzie żyjący w tym samym regionie geograficznym od wielu pokoleń mogą mieć
    wspólne allele, ale żaden z tych alleli nie występuje u wszystkich
    osobników jednej populacji i żadnego osobnika innej populacji."

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rasa_cz%C5%82owieka