  • 1. Data: 2003-05-21 15:59:47
    Temat: Zaklad Energetyczny ufff
    Od: "Illinois" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy od Zakladu energetycznego mozna domagac sie czynszu w zamian za stajacy
    na mojej dzialce transformator energetyczny???

    Czy tez jestem zobligowany do nieodplatnego udostepniania miejsca pod trafo
    ??

    Ciekaw jestem jak to jest wg prawa.

    prosze o opinie, a moze ktos z Was zna podobny przypadek ??

  • 2. Data: 2003-05-21 22:35:58
    Temat: Re: Zaklad Energetyczny ufff
    Od: "Piotr Kocoń" <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Spotkałem się z takim przypadkiem, w nowo budowanym osiedlu, ze nie bylo
    miejsca na trafo i energetyka nie chcac komukolwiek placic za umieszczenie
    trafo na jego dzialce, czekala az przyszli mieszkancy - przycisnieci do
    muru - zawra umowe a energetyka o bezplatne udostepnienie miejsca.

    Jeżeli nie podpisywales takiej umowy to możesz domagac się czynszu. Jeżeli
    ten trafo nie zaopatruje Ciebie, a tylko stoi na twojej dzialce to powinno
    być to proste...energetyka albo zawrze z toba umowe albo zabierze trafo.
    Jesli trafo zaopatruje ciebie to nie bedzie juz takie proste...ale nie
    niemozliwe.

    Nie jesteś zobligowany do udostpniania miejca na swojej działce.

    pozdrawiam:
    Piotr

  • 3. Data: 2003-05-22 09:33:40
    Od: "Illinois" <d...@p...onet.pl>

    Sprawa wygada tak iz rok temu kupilem domek na wsi. Na dzialce od kilkunastu
    lat stoi trafo ktoore zaopatrza m.in moja miejscowosc i mnei rowniez w prad
    el. W zwiazku z tym iz czesto wyjezdzam i dom pozostaje bez opieki i za
    ogrodzeniem biegaja psy. Bylo kilka przypadkow ze np po burzy ZE musial
    czekac specjalnie na mnie zeby naprawic szkody i cierpiala na tym cala
    miejscowosc. wiec zaproponowalem azeby sobie odgrodzili ta czesc i zrobili
    niezalezna furtke i mieli pelny dostep do trafo. I teraz sie zastanawiam
    czy moge chciec cos w zamian za to i ewentualnie ile ?? ;)

  • 4. Data: 2003-05-24 10:10:59
    Od: "Illinois" <d...@p...onet.pl>

    uff myslalem ze to bedzie lzejszy przypadek ktos cos bedzie wiedzial ;(

  • 5. Data: 2003-05-26 13:53:04
    Od: "Jacek Baraniecki" <j...@w...pl>

    > Sprawa wygada tak iz rok temu kupilem domek na wsi.

    Warto sprawdzić , czy czasami prawo ZE do postawienia transformatora nie
    zostało zapisane w księdze wieczystej.
    Jeśli tak jest , to nic od nich nie wyciągniesz.

    pzdr