  • 31. Data: 2011-02-10 13:43:44
    Temat: [OT]Re: Za alimenty prawo jazdy?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.02.2011 14:22), boukun wrote:
    > Skuteczny na co ten bicz odbierający pj? Na dodatkowe znęcanie się nad
    > ludźmi, którym państwo nie zapewniło warunków do normalnej egzystencji?

    Czy na pewno państwo jest od zapewniania ludziom warunków do
    egzystencji? Wydaje mi się że ludzie powinni sami sobie zapewniać, zaś
    państwo powinno im ewentualnie ułatwiać, a najlepiej nie przeszkadzać.

    p. m.

  • 32. Data: 2011-02-10 13:46:02
    Temat: Re: [OT]Re: Za alimenty prawo jazdy?
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Czy na pewno państwo jest od zapewniania ludziom warunków do
    > egzystencji? Wydaje mi się że ludzie powinni sami sobie zapewniać, zaś
    > państwo powinno im ewentualnie ułatwiać, a najlepiej nie przeszkadzać.
    To ewentualnie do czego w ogóle służy państwo?
    Kto kazał ludziom organizować się w państwa, kto to wymyślił?
    Pewnie wszyscy na całym świecie się mylą, no nie?

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2011-02-10 14:06:28
    Temat: Re: Za alimenty prawo jazdy?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin ML

    > Nie za niepłacenie, tylko za UCHYLANIE SIĘ od płacenia. Czyli: ktoś może
    > płacić lub znaleźć sobie pracę, ale tego nie robi.

    Jeśli nie płaci, a ma z czego, to jest to zadanie dla komornika. Co to ma
    wspólnego z prawkiem?

  • 34. Data: 2011-02-10 14:07:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin boukun

    > Jak najbardziej. Taka jest prawda, wszystko dzisiaj rozkradli i zaorali,
    > w miejsce tego postawiono blaszane łagry pracy jak TESCO..., śmietnik
    > Europy z Polski zrobili...

    Na jakąś amnezje chyba cierpisz i nie pamiętasz jak Polska wyglądała w
    stosunku do zachodu 20 lat temu, a jak wygląd a teraz. Ew. nigdy tam nie
    byłeś i sobie fantazjujesz.

  • 35. Data: 2011-02-10 14:25:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/10/2011 7:22 AM, boukun wrote:

    > A dlaczego nie zapewnić ludziom godziwej pracy, żeby mogli zarobić
    > godziwe pieniądze i płacić na utrzynmanie swoich dzieci?

    Sami niech sobie zapewnią.

  • 36. Data: 2011-02-10 14:29:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/10/2011 7:46 AM, Jotte wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > To ewentualnie do czego w ogóle służy państwo?

    gora do zapewnienia bezpieczenstwa panstwa, prowadzenia polityki
    zagranicznej i wewnetrznej. I na to powinni dostac jakis 5% naszych
    podatkow. I najlepiej niech sie do reszty nie wtracaja.

    > Kto kazał ludziom organizować się w państwa, kto to wymyślił?
    > Pewnie wszyscy na całym świecie się mylą, no nie?

    na całym świecie, rzad nie wtrąca sie w sprawy lokalne i nie marnuje
    czasu na uchwalanie ilości cukru w cukrze.

  • 37. Data: 2011-02-10 16:21:46
    Od: "Papu Smurf" <d...@...wonsami>

    Órzytkownik "Maruda" napisał:
    > Nie. Posłać do obozu pracy. Wtedy zarobi.
    > To odbieranie PJ, to bicz na ukrywających dochody, bo właśnie tacy
    > cwaniaczkowie stanowią lwią część zalegających alimenciarzy. Owszem - bicz
    > obnażający żałosną nieskuteczność polskiego wymiaru tzw. "prawa", ale
    > przynajmniej jako bicz - skuteczny.

    po pierwsze to alimenty nie zafsze są zasądze na własne dziecko, ale na
    dziecko tej pożal się boga matki którą często zna się z widzenia:O)

    po drógie jeśli ojciec nie ma pieniędzy na alimenty to się powinno oddać mu
    dziecko i niech on dba o nie a matka płaci alimenty jak ją stać, a najlepiej
    to niech się dzieckim zajmują równo po połowie, rok u ojca roku matki, ale
    nasze kurwy (te sądowe tesz) na to nie pozwolą bo pieniąć się liczy i tszeba
    jakiegoś jelenia wydoić:O(

  • 38. Data: 2011-02-10 16:21:48
    Od: "Papu Smurf" <d...@...wonsami>

    Órzytkownik "ML" napisał:

    > Nie za niepłacenie, tylko za UCHYLANIE SIĘ od płacenia. Czyli: ktoś może
    > płacić lub znaleźć sobie pracę, ale tego nie robi.

    powiec to tym co latami bezskutecznie szukają pracy, powodzenia wujku dobra
    rado:O)

  • 39. Data: 2011-02-10 16:27:43
    Od: "ML" <o...@g...pl>

    to <t...@a...xyz> napisał(a):

    > begin ML

    > Jeśli nie płaci, a ma z czego, to jest to zadanie dla komornika. Co to ma
    > wspólnego z prawkiem?

    Może być np. tak, że ktoś może łatwo znaleźć pracę, ale celowo przebywa na
    bezrobociu w myśl zasady "po co mam się męczyć, skoro komornik i tak większość
    zabierze". Może też się zatrudnić na czarno lub za granicą. W takim przypadku
    komornik nic nie wyciągnie, za to wizja jakiejś kary (odebranie prawa jazdy
    lub więzienie) może podziałać na daną osobę motywująco, żeby jednak znalazła
    pracę i utrzymywała dzieci.
    Zdaje się, że podobny mechanizm stosuje się przy karach w zawieszeniu z
    obowiązkiem naprawienia szkody, czyli: jak nie zapłacisz, to musisz przekonać
    sąd że się starałeś, inaczej idziesz siedzieć.

  • 40. Data: 2011-02-10 17:18:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.02.2011 17:27), ML wrote:

> [...]
    > lub więzienie) może podziałać na daną osobę motywująco, żeby jednak znalazła

    Jeżeli rzeczywiście nie pracuje, to trudno, czy go się wsadzi czy prawo
    jazdy zabierze - z pustego i Salomon nie naleje.

    Ale jeżeli pracuje na czarno - to przecież ma jakiś majątek, samochód,
    telewizor, mieszkanie, cokolwiek, co można mu zabrać i zlicytować.

    Nie rozumiem, czemu skarbówka sobie doskonale radzi ze ściąganiem, a ten
    cały fundusz alimentacyjny już nie.

    p. m.