  • 11. Data: 2009-07-18 20:25:34
    Temat: Re: Za 2000zł rocznie można legalnie kraść i odtwarzać publicznie muzykę.
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > A tak na poważnie: prawo do zrobienia kopii wynika z ustawy. Ale tylko
    > kopii. Przetworzenie płyty CD Audio na pliki MP3 nie jest zrobieniem kopii.

    no, ale zgranie tegoz do wava badz flaka nie jest (ztcw) 'zmienieniem'
    utworow, co przy niskich cenach dyskow twardych nie jest juz
    nieoplacalne (ze wzgledu na zajetosc owych plikow)

  • 12. Data: 2009-07-18 23:16:16
    Od: to <t...@a...xyz>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > A tak na poważnie: prawo do zrobienia kopii wynika z ustawy. Ale tylko
    > kopii. Przetworzenie płyty CD Audio na pliki MP3 nie jest zrobieniem
    > kopii.

    Dlaczego niby nie jest?

    --
    cokolwiek

  • 13. Data: 2009-07-18 23:41:19
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Szymon von Ulezalka wrote:

    > no, ale zgranie tegoz do wava badz flaka nie jest (ztcw) 'zmienieniem'
    > utworow, co przy niskich cenach dyskow twardych nie jest juz
    > nieoplacalne (ze wzgledu na zajetosc owych plikow)

    Też nie. Kupiłeś licencję na płytę i możesz sobie zrobić kopię płyty.
    Jak wygląda płyta CD chyba wiesz.

    M.

  • 14. Data: 2009-07-18 23:43:14
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    to wrote:

    > Dlaczego niby nie jest?

    Bo jest to stworzenie zupelnie nowego bytu - pliku MP3 z utworem.
    Wprawdzie utwór i na płycie i w pliku jest jakby taki sam, ale z punktu
    prawa praktycznie jest to nowy utwór.

    M.

  • 15. Data: 2009-07-18 23:59:05
    Od: to <t...@a...xyz>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Bo jest to stworzenie zupelnie nowego bytu - pliku MP3 z utworem.

    Jak chcesz w takim razie stworzyć kopię płyty winylowej? Albo
    jakiegokolwiek innego, analogowego źródła dźwięku, kasety chociażby? MP3
    to algorytm stratnej kompresji wykorzystujący niedoskonałość ludzkiego
    ucha, nie tworzy żadnej nowej treści.

    > Wprawdzie utwór i na płycie i w pliku jest jakby taki sam, ale z punktu
    > prawa praktycznie jest to nowy utwór.

    Bo Ty tak powiedziałeś?

    --
    cokolwiek

  • 16. Data: 2009-07-19 00:29:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Też nie. Kupiłeś licencję na płytę i możesz sobie zrobić kopię płyty.
    > Jak wygląda płyta CD chyba wiesz.

    A jak kupiłeś płytę winylową to jak zrobisz jej kopie? Wydrapiesz sobie
    na pleksi scyzorykiem? Jak odbijesz książkę na xero to jest to kopia czy
    nowy utwór?

    --
    cokolwiek

  • 17. Data: 2009-07-19 04:42:02
    Od: ant <a...@n...tld>

    to wrote:
    > Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
    > A jak kupiłeś płytę winylową to jak zrobisz jej kopie? Wydrapiesz sobie
    > na pleksi scyzorykiem? Jak odbijesz książkę na xero to jest to kopia czy
    > nowy utwór?

    Mozna zrobić odcisk w modelinie ;)

  • 18. Data: 2009-07-19 04:44:20
    Od: ant <a...@n...tld>

> [...]

    > Bo jest to stworzenie zupelnie nowego bytu - pliku MP3 z utworem.
    > Wprawdzie utwór i na płycie i w pliku jest jakby taki sam, ale z punktu

    Tym sposobem dochodzimy do tego, że ripowanie CD do MP3 i późniejsze
    rozpowszechnianie tych MP3 jest całkowicie legalne, gdyż rozpowszechniamy
    całkiem nowe utwory. Nie rozumiem zatem czemu tak się plują dookoła,
    że to niby nielegalne ;)

  • 19. Data: 2009-07-19 09:35:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Przecież większość ludzi słucha mp3 i fizjologicznie nie jest w stanie
    > odróżnić.
    W domu z komputerowych głośniczków, na słuchawkach w autobusie, czy w
    aucie - faktycznie ciężko. Ale gdy na imprezie dobrze nagłośnionej to
    leci z odpowiednią mocą - wychodzi tragicznie. Gdy jest głośno - jest
    dobrze, ale wszystkie ciche dźwięki/tony (które ze wględu na swoją
    cichość w stosunku do reszty w normalnym odtwarzaniu gdzieś tam giną i
    nie są wyraźnie słyszalne) są przy takiej głośności odtwarzania na tyle
    głośno, że paskudnie słychać zniekształcenia (a wręcz ciężko skojarzyć
    że to co słychać to miał być ten dźwięk...).
    Mówię tu o stratnych mp3 w trybie join-stereo 128kbit, nie o np flac czy
    dobrze zrobionym mp3-vbr, i melomanem nie jestem...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 20. Data: 2009-07-19 10:02:09
    Od: "Luki" <l...@w...pl>

    > Użytkownik "Luki" <l...@w...pl> napisał
    >
    > No ok. Ale czy mając nawet oryginalną płytę bez zgrywanie może sobie tak
    > ją publicznie "puszczać" w celu zarobkowym, ja tu mam wątpliwości.

    Większość płyt nie może być odtwarzana publicznie, na to jest osobna
    licencja :)
    To jest paranoja, ale taka prawda.