  • 61. Data: 2012-06-18 09:40:16
    Temat: Re: ZUS sprawdzi oświadczenia rodziców
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli jeżeli komuś ukradnę np. 1000zł to będzie przestępstwo, a jak
    > wyłudzę usługę wartą 1000zł to wykroczenie?

    Tylko, o ile to jest wyłudzenie, a nie oszustwo.
    Ale owszem, tak własnie - a powód jest prosty: ten kto Ci swiadczy
    usługę ma możliwosc aby jakos weryfikować komu i co robi.
    Okradany na ogół nie ma możliwosci aby sobie wybrać złodzieja :P

    > a jak przekleję cenę w sklepie i zyskam 1zł to będzie przestępstwo....

    IMO własnie tak - oszustwo powinno być znacznie bardziej karane.

    > Dziwny ten system prawny.

    Nie do końca.
    Co najwyżej watpliwosci może wzbudzać praktyczna bezkarnosc
    drobnych kradzieży, skutkujaca ich oczywista *opłacalnoscia*
    (zreszta wyłudzenia usług to też dotyczy, ale IMO nie w sposób
    którego Ty się czepiasz; moim zdaniem "oczywiste działanie na
    szkodę" powinno podlegać takiej samej zasadzie, jaka stosuje
    się przy prawach autorskich)

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2012-06-18 09:46:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jun 2012, Marek Dyjor wrote:

    > hm...
    >
    > Powstaje pytanie czy za podanie nieprawdziwych danych w dokumencie którego
    > nie można wymagać grozi kara?

    Podważenie nie poszło w tę stronę, że za taki dokument nie można ukarać,
    tylko że to w ogóle nie jest dokument, a przynajmniej ta tresc nie jest
    częscia dokumentu.
    Sama ta tresc musiałaby być karalna, np. obrazliwa.

    Popatrz na to inaczej: na fakturze (jak najbardziej dokumencie)
    dopisujesz "Warszawa nie jest miastem".
    Czy i jak można za taki dopisek ukarać?

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2012-06-18 10:18:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Tylko, o ile to jest wyłudzenie, a nie oszustwo.

    A czym się różni wyłudzenie od oszustwa?

    > Ale owszem, tak własnie - a powód jest prosty: ten kto Ci swiadczy
    > usługę ma możliwosc aby jakos weryfikować komu i co robi.

    No jak widać na omawianym przypadku, to nie zawsze ma.

    > Okradany na ogół nie ma możliwosci aby sobie wybrać złodzieja :P

    No ale jak wyłudzę usługę wartą 10 000 to owyłudzony straci 10 000, a
    jak ukradnę towaru za 500zł to okradziony straci tylko 500.

    > IMO własnie tak - oszustwo powinno być znacznie bardziej karane.

    No ale dlaczego? Oszust tu zyskuje 1zł. A potencjalnie grozi mu 10 lat
    więzienia.
    Kradziej co wyniósł towar za 200zł zyskuje 200zł, a grozi mu praktycznie
    nic.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 64. Data: 2012-06-18 10:20:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > "gmina nie ma prawa dokładania swoich kryteriów,
    > nawet obiektywnie słusznych".

    Ale czy określanie kryteriów przyjęcia do przedszkola jest dokładaniem
    kryteriów do już ustawowo istniejących czy też po prostu ich
    samodzielnym formułowaniem, gdyż są przez ustawę nieokreślone?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 65. Data: 2012-06-18 10:24:42
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Ale czy określanie kryteriów przyjęcia do przedszkola jest dokładaniem
    > kryteriów do już ustawowo istniejących czy też po prostu ich
    > samodzielnym formułowaniem, gdyż są przez ustawę nieokreślone?

    Kryteria _są_ określone w ustawie.

    --
    spp

  • 66. Data: 2012-06-18 10:28:30
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Przeczytaj uważnie jeszcze raz i weź pod uwagę że Paweł pisał nie tylko do
    swoich współczesnych ale i późniejszych - również do tych, którzy dziś się
    za chrześcijan mają.

  • 67. Data: 2012-06-18 10:29:18
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Animka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Albo Ty jesteś ktoś inny o tym samym nicku, albo zmieniłeś płeć.
    > Pisząca na grupy osoba o nicku Kriss była kobietą.

    Nie jednemu psu burek na imię, jestem 100% mężczyzną. Płci nie zmieniałem.

  • 68. Data: 2012-06-18 10:45:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.06.2012 10:24, spp pisze:

    > Kryteria _są_ określone w ustawie.

    A miejsc nie ma. I Co Pan Zrobisz? Trzeba dołożyć coś. Albo Kolejność
    Zgłoszeń albo Losowanie albo inne... No nie ma wyjścia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 69. Data: 2012-06-18 10:48:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.06.2012 10:28, Kriss pisze:
    > Przeczytaj uważnie jeszcze raz i weź pod uwagę że Paweł pisał nie tylko
    > do swoich współczesnych ale i późniejszych - również do tych, którzy
    > dziś się za chrześcijan mają.

    Czyli chrześcijanie pod panowaniem Hitlera mieli Hitlera szanować i
    słuchać i zakazana była krytyka?

    Na tym polega system demokracji, że ja występuję przeciwko PO i uważam
    ich działania za zbrodnicze. I owszem, płacę podatki i spełniam inne
    wymagania władzy, ale się z nimi nie zgadzam i dążę do minimalizacji
    wsparcia dla nich.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 70. Data: 2012-06-18 11:01:57
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Animka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Albo Ty jesteś ktoś inny o tym samym nicku, albo zmieniłeś płeć.

    Jest jeszcze opcja, że to Ty nie zwracasz uwagi na niuanse.

    > Pisząca na grupy osoba o nicku Kriss była kobietą.

    Kobietą jest co najwyżej "krys" :>

    N.