    From: "Andrzej" <t...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ZUS-renta rodzinna a ostatni rok studiów
    Date: Tue, 30 Jan 2007 08:58:39 +0000 (UTC)

    Może ktoś będzie znał odpowiedź na moje pytanie, tzn skończyłem właśnie 25
    lat, 12 stycznia zaliczyłem wszystkie egzaminy i zostałem studentem ostatniego
    roku (wszystko zaliczyłem wcześniej, bo semestr kończy się w lutym), niestety
    ZUS odmówił mi dalszej wypłaty renty bo według nich nie jestem jeszcze
    studentem ostatniego roku studiów chociaż w rzeczywistości jestem (pismo o tym
    fakcie dostarczone do ZUSu. Gdzieś w necie wyczytałem, że ktoś już wygrał taką
    sprawę w Sądzie, tzn przeczytalem Ustawę i można ją interpretować dwojako, bo
    wyraźnie mówi, iż:
    Jeżeli dziecko osiągnęło 25 lat życia, będąc na ostatnim roku studiów w szkole
    wyższej, prawo do renty rodzinnej przedłuża się do zakończenia tego roku studiów.
    Ja t interpretuje, że niejest powiedziane, że musze fizycznie wramach
    semestru, tylko wystarczy że zanim skończyłem 25 lat byłem już zapisany na
    ostatni rok studiów...

    Reasumując, może Wam cś przyjdzie do głowy, jakiś inny precedens itp?

    Z góry dzięki za pomoc.