  • 1. Data: 2003-07-12 14:36:06
    Temat: ZUS - kapitał początkowy
    Od: "hoover" <h...@g...pl>

    czy ktos moze orientuje sie jak jest podstawa prawna zobowiazujaca mnie jako
    przyszlego emeryta do tego, zeby kompletowac dokumenty potrzebne do
    naliczenia tzw. "kapitalu poczatkowego"??

    hoover

  • 2. Data: 2003-07-12 15:49:06
    Temat: Re: ZUS - kapitał początkowy
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "hoover" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > czy ktos moze orientuje sie jak jest podstawa prawna zobowiazujaca mnie
    jako
    > przyszlego emeryta do tego, zeby kompletowac dokumenty potrzebne do
    > naliczenia tzw. "kapitalu poczatkowego"??

    IMHO nie masz takiego obowiazku. Masz prawo.
    Nie złozysz kwitów, to ZUS nie naliczy Ci kapitału poczatkowego. Do
    emerytury bedzie sie liczyc tylko to co zarobiles od 01.01.1999.
    Chyba, ze znajdziesz furtke w przepisach, ze to ZUS ma skompletowac
    dokumenty za Ciebie.

    Karol

  • 3. Data: 2003-07-12 17:32:02
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > IMHO nie masz takiego obowiazku. Masz prawo.
    > Nie złozysz kwitów, to ZUS nie naliczy Ci kapitału poczatkowego. Do
    > emerytury bedzie sie liczyc tylko to co zarobiles od 01.01.1999.

    A do kiedy trzeba złożyć papiery?

    Pix

  • 4. Data: 2003-07-12 20:22:06
    Od: "hoover" <h...@g...pl>

> [...]
    > emerytury bedzie sie liczyc tylko to co zarobiles od 01.01.1999.
    > Chyba, ze znajdziesz furtke w przepisach, ze to ZUS ma skompletowac

    ok. thx
    a teraz zabieram sie do szukania tej "furtki"..... no chyba, ze znajdzie sie
    ktos kto juz cos takiego znalazl :)

    hoover

  • 5. Data: 2003-07-13 10:42:24
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A do kiedy trzeba złożyć papiery?

    AFAIK do konca tego roku.

    Karol

  • 6. Data: 2003-07-13 20:12:12
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > AFAIK do konca tego roku.

    THX - widzę, że powoli czas o tym myśleć.

    Pix

  • 7. Data: 2003-07-14 09:41:57
    Od: "SPP" <s...@o...pl>

    pix wrote:
    :::: A do kiedy trzeba złożyć papiery?
    :::
    ::: AFAIK do konca tego roku.
    ::
    :: THX - widzę, że powoli czas o tym myśleć.

    Tak, tyle, że do końca roku czas ma pracodawca (a i to ZUS
    zapowiedział, że nie będzie bezwzględnie egzekwował).
    Ty jak osoba fizyczna możesz złożyć w każdej chwili, tyle że do czasu
    złożenia wszystkich dokumentów będziesz miał naliczony kapitał wg
    minimalnych obowiązujących stawek.

    spp
    spp(na)op.pl

  • 8. Data: 2003-07-14 11:10:44
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Karol wrote:

> [...]

    Kiedyś w Rzeczypospolitej napisali, że osoby prowadzące 1-osobową DG
    mają czas do końca 2006 r.

    "prawda" czy "fałsz"?