    From: A <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ZAiKS i inne organizacje - jak to jest
    Date: Thu, 29 Sep 2005 12:48:00 +0200

    Posiadam bar piwny ,w którym mam wystawiony w miejscu publicznym
    telewizor a na zapleczu radioodbiornik ,który jest rownież sluchany
    przez klientów w czasie kiedy nie jest włączony telewizor.
    Jakiś czas temu odwiedził mnie przedstawiciel ZAiKS-u,z którym
    podpisałem umowę i od tego czasu regularnie co miesiąc płacę opłatę za
    ochronę praw autorskich.Oprócz tego opłacam również abonamenty za
    posiadane odbiorniki.Wczoraj odwiedził mnie kolejny agent,który
    wylegitymował się jako przedstawiciel kolejnego stowarzyszenia
    chroniącego prawa autorów (nazywa się bodaj ARTSTAR). I on też zażądał
    podpisania umowy oraz uiszczania opłat (w podobnej wysokości).Ponoć
    istnieje jeszcze trzecie stowarzyszenie, które ponoć też (podobno
    zgodnie z ustawą) może przyjść i żądać opłat.Mało tego,
    zaczął mnie straszyć,że będzie egzekwować te opłaty wstecz.Jak to
    jest?Za jakiś czas powstanie następna organizacja i ona też zacznie mnie
    "strzyc".