  • 1. Data: 2006-03-12 22:19:56
    Temat: Wyrok w sprawie cywilnej w USA a Polak w Polsce?
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.com.pl>

    Witam!

    Pewien "dżentelmen" pochodzenia krajowego (polskiego), mieszkający i
    mający interesy w USA, straszy mnie wszczęciem sprawy sądowej z
    powództwa cywilnego w USA. Jakie skutki prawne dla Polaka może mieć
    wyrok wydany w USA???

    I druga kwestia, załóżmy, ze nasz "rodak" jedzie do Polski i zakłada mi
    tu lokalnie sprawę dotyczącą rzeczy, która sie wydarzyła w USA (dajmy na
    to, zgłosiłem jakąś nieprawidłowość jego dostawcy internetu w USA, ten
    sie przejął, z rozpędu zablokował dostęp i "rodak" chce zadośćuczynienia
    ode mnie). Czy polski sąd w ogóle przyjmie do rozpatrzenia sprawę
    dotycząca zajścia w innym państwie? Jak to wygląda?!

    --
    TBL, Harvesterkom polecam: a...@o...pl t...@o...pl