  • 11. Data: 2002-10-15 09:15:45
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy podczas L-4
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w wiadomości
    news:aof385$ldt$1@news.tpi.pl...
    > Po pierwsze to czy kontrolowac Cię może zakład pracy czy ZUS to reguluje
    > rozporządzenie - w zalezności od ilości zatrudnionych itp.
    Wiesz może gdzie znajdę informację o tym jaka to ilość? :)
    Słyszałam, że to nie ma znaczenia. Do miesiąca mogę mieć kontrolę z pracy
    ponieważ to oni płacą za moje chorobowe, później przejmuje mnie ZUS i to oni
    mogą mnie kontrolować. Czy tak jest?

    > Po drugie nawet taka instytucja ZUS jest na tyle pokumana, że wie, że na
    > rehabilitację albo na kontrolę trzeba iść. Jesli akurat kontrola
    > dopadnie Cię w czasie kiedy Cię nie ma, to masz w ciągu wyznaczonego
    > czasu przedstawić świstek, że byłaś na rehabilitacji w tym czasie
    > własnie.
    > Swoją drogą to dziwne, że masz chodzić na rehabilitację i jedncześnie
    > masz kod "powinien lezeć".
    Podobno są schorzenia które wymagają leżenia i rehabilitacji. Ja akurat mam
    dyskopatię i z jednej strony nie powinnam chodzić a z drugiej powinnam się
    ruszać bo dostałam skierowanie m.in. na gimnastykę :)

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 12. Data: 2002-10-15 14:57:15
    Od: "bzr" <b...@N...gazeta.pl>

    Ale ja i tak bym niepotrzebnie nie ryzykowal i wyslalbym im
    > L4 poleconym. Po co kusic los.

    Ależ takie wręczenie/fizyczne / w trakcie dostarczenia L-4 jest prawnie
    bezskuteczne. Nie wywiera więc skutków prawnych . Kuszenie losu nic tu więć
    nie zmieni ;) .Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2002-10-15 18:10:23
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    >jeśliby moi
    > kadrowcy wpadli na pomysł skomtrolowania mnie, a będę nieobecna w domu to
    > mam przechlapane.

    Niekoniecznie.
    Na zwolnieniu jest kod, mówiący, że nie możesz chodzić. Czyli musisz leżeć.
    Żaden przepis nie mówi natomiast GDZIE.
    Nie musisz więc być w domu.

    PZDR
    JarekT

  • 14. Data: 2002-10-15 18:40:56
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Użytkownik "JarekT" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie.
    > Na zwolnieniu jest kod, mówiący, że nie możesz chodzić. Czyli musisz
    leżeć.
    > Żaden przepis nie mówi natomiast GDZIE.
    > Nie musisz więc być w domu.
    Fakt, na to też wpadłam ale to już jest kombinowanie :)

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 15. Data: 2002-10-15 18:43:27
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako JarekT zamieszkała pod adresem
    <t...@p...onet.pl> napisała:

    > Niekoniecznie.
    > Na zwolnieniu jest kod, mówiący, że nie możesz chodzić. Czyli musisz
    > leżeć. Żaden przepis nie mówi natomiast GDZIE.
    > Nie musisz więc być w domu.

    Ale masz obowiązek powiadomienia ZUSu gdzie lezysz. Polecam gazetę
    prawną czy rzeczpospolitą (nie pamiętam dokładnie) sprzed około 3
    tygodni był tam artykuł własnie na temat kontroli zwolnień lekarskich -
    ostani tydzień września mniej więcej.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 16. Data: 2002-10-15 20:19:59
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > prawną czy rzeczpospolitą (nie pamiętam dokładnie) sprzed około 3
    > tygodni był tam artykuł własnie na temat kontroli zwolnień lekarskich -
    Poszukam, ale wydaje mi się to dziwne (i nierealne).
    Przecież chory po prostu dostaje od lekarza zwolnienie, jakimś sposobem (np.
    przez znajomego) podrzuca do pracy, idzie się kurować i tyle. Co ma do tego ZUS,
    który o dramatycznym fakcie tym jeszcze nawet nie wie?
    A czy komuś wpadło do głowy, że można być obłożnie chorym i samotnym? Czy to
    jest może w naszym dziwnym kraju zabronione?
    Poza tym nadal nie ma to nic do kontroli z FIRMY.
    Jednak Polska to chory kraj (ciekawe, czemu nie na zwolnieniu? ;))) ) i różne
    paranoje prawne są mozliwe.

    Pozdr
    JarekT

  • 17. Data: 2002-10-15 20:23:15
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > Fakt, na to też wpadłam ale to już jest kombinowanie :)
    Nie. Choruję tam, gdzie mam dobrą opiekę (np. u matki w domu). Nie widzę powodu
    podawania w firmie cudzego adresu i narażania (w tym wypadku matki) na najścia.

    Pozdro
    JarekT

  • 18. Data: 2002-10-15 20:37:18
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    <t...@p...onet.pl> napisała:

    > Poszukam, ale wydaje mi się to dziwne (i nierealne).

    Dokładnie to 24 wrześnie. Ale dostępne tylko w papierowym wydaniu,
    chyba, że masz zapłacony dostęp do internetowego,

> [...]
    > (np. przez znajomego) podrzuca do pracy, idzie się kurować i tyle. Co
    > ma do tego ZUS, który o dramatycznym fakcie tym jeszcze nawet nie wie?

    Wie, bo posyłane jest zwolnienie własnie do ZUSu. ZUS nie chce płacić za
    udawane choroby i dlatego kontroluje.

    > A czy komuś wpadło do głowy, że można być obłożnie chorym i samotnym?

    Mozna i co?

    > Czy to jest może w naszym dziwnym kraju zabronione?
    > Poza tym nadal nie ma to nic do kontroli z FIRMY.

    Firma może Ci naskoczyć, oględnie mówiąc. Jeśli pracodawca będzie
    bezprawnie kontrolował Twoje zwolnienie to nie ma żadnych powodów do nie
    wyplacenia Ci zasiłku jak Cię nie zastanie

  • 19. Data: 2002-10-15 20:38:34
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    <t...@p...onet.pl> napisała:

    > Nie. Choruję tam, gdzie mam dobrą opiekę (np. u matki w domu). Nie
    > widzę powodu podawania w firmie cudzego adresu i narażania (w tym
    > wypadku matki) na najścia.

    To, że Ty nie widzisz powodu, nie oznacza, że ZUS ma takie samo pole
    widzenia ;-)

  • 20. Data: 2002-10-15 21:59:05
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > To, że Ty nie widzisz powodu, nie oznacza, że ZUS ma takie samo pole
    > widzenia ;-)
    Pewnie. ZUS ma tylko jedno. A jest to akurat to, którego ja nie mam. ;)))

    Jarek