eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWynajmowanie lokali wchodzących w sklad mieszkaniowego zasobu gminy - problem laika i prośba o pomoc › Wynajmowanie lokali wchodzących w sklad mieszkaniowego zasobu gminy - problem laika i prośba o pomoc
    From: "holek" <*holek*@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wynajmowanie lokali wchodzących w sklad mieszkaniowego zasobu gminy -
    problem laika i prośba o pomoc
    Date: Mon, 9 Dec 2002 11:29:28 +0100

    Witam!

    Nie jestem prawnikiem, ale sprawy osobiste zmusily mnie do rozeznania sie w
    temacie prawa lokalowego.

    Taka sytuacja:
    lokal mieszkalny najmowany od miasta (ZGMy), mieszkaja w nim: babcia, jej
    synowa i wnuk, babcia jest najemca. W wypadku smierci babcia juz wiem, ze
    oczywistym jest, iz na podstawie art 691 Kodeksu Cywilnego synowa zostaje
    najemca lokalu.

    Jednak jest uchwala rady miasta, ktora w paragrafie 7 ustep 2 glosi co
    nastepuje:
    "W przypadku śmierci najemcy umowa najmu może być zawarta z pozostającymi w
    lokalu osobami innymi niż wymienione w art. 691 kc stale dotychczas
    zamieszkującymi z najemcą i posiadającymi meldunek na pobyt stały przez
    okres minimum trzech lat. "
    Wnuk mieszka od ponad 20 lat, wiec spelnia wymog.
    I teraz powstaje pytanie czy na podstawie tej uchwaly wnuk tez moze byc
    najemca? Wydaje mi sie, ze tak, jednak w ZGMach niestety nie chca o tym
    slyszec. Interpretuja ten przepis jako obowiazujacy np w sytuacji, kiedy nie
    bylo synowej. Czy mozna tak? Przeciez nie jest w tym przepisie napisane, iz
    w wypadku kiedy nie ma osob o ktorych mowa w art 691 kod. cyw.

    Prosze o pomoc prawnicza. Bardzo mi zalezy na tym, aby wnuk [czyli ja ;-) ]
    zostal najemca, poniewaz ulatwiloby to nam z mama zycie - szczegolnie jesli
    chodzi o finanse na remont i wykup mieszkania.

    Pozdrawiam
    Rafal