    From: "kichu" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wynajem mieszkania- jak uniknac przychodu
    Date: Wed, 9 Sep 2009 19:28:07 +0100

    Witam Grupowiczow.
    Mam duzy problem natury prawnej i jednoczenie podatkowej. Moze ktos wie z
    ktorej strony go ugryzc.
    Jestem jedynym wlasciecielem spoldzielczego mieszkania wlasnosciowego. Chce
    je oficjalnie wynajac. Pieniadze z wynajmu ida do podzialu jeszcze
    miedzy moje dwie siostry. A moja sytuacja jest taka ze nie moge miec zadnego
    dochodu. Czy jesli zrobie jedna z siostr wspolwlasciecielem to ona moze w
    swoim imieniu odprowadzac podatek ( ja napisze oswiadczenie o zrzeczeniu sie
    korzysci z wnajmu) czy to dziala tylko wobec wspolmalzonkow?Nie zalezy mi na
    tych pieniadzach.Wazne zebym to nie ja musial sie rozliczac z US. Jesli taka
    opcja
    jest mozliwa to czy siostra moze byc wspolwlascicielem np.w 1/10 czesci.
    Naprawde nie wiem jak ten problem ugryzc, niestety jak na razie calkowita
    darowizna lub sprzedaz mieszkania nie wchodzi w gre
    Serdecznie pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi
    Krzysztof