  • 11. Data: 2007-10-31 23:38:28
    Temat: Re: Wymeldowanie
    Od: "Pawel Kowalczyk" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Wymeldować możesz jak przestaną tam mieszkać. A droga do eksmisji
    > jest następująca: 1. pozew 2. wyrok 3. komornik. Nie zapominając po
    > drodze o lokalu zastępczym.

    W dalszym razi nie otrzymalem rady co mam poczac. czy ja usze zapewnic mojej
    bylej (?) zonie mieszkanie?? Dlaczego???? Przeciez mieszka w MOIM domu ??

    Bede wdzieczny za wyjasnienia

  • 12. Data: 2007-11-01 00:26:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawel Kowalczyk wrote:

    > W dalszym razi nie otrzymalem rady co mam poczac.

    Dostałeś. Patrz wyżej.

    > czy ja usze zapewnic mojej
    > bylej (?) zonie mieszkanie??

    Zasadniczo nie ty, tylko gmina: jeśli sąd nakaże zapewnić jakiś lokal -
    zasadniczo eksmisja "na bruk" jest, z kilkoma wyjątkami, niedozwolona
    (OK, pewne uproszczenie...).

    Tylko gminy z reguły nie mają wolnych zasobów mieszkaniowych i jeśli
    osoba z nakazem eksmisji (ale nie "na bruk") nie ma jakiegoś innego
    lokalu - cóż, pod mostem mieszkać nie może.

    > Dlaczego????

    Bo takie jest prawo. Wynika ze skądinąd słusznego założenia, że własność
    prywatna nie jest warta więcej od ludzkiego życia, które bez dachu nad
    głową jest poważnie narażone.

    > Przeciez mieszka w MOIM domu ??

    Ale twój dom nie jest eksterytorialny i w nim też obowiązują przepisy
    RP. Trzeba było lepiej wybierać żonę (np. taką z własnym
    domem/mieszkaniem) albo się w ogóle nie żenić.