  • 1. Data: 2020-11-05 11:43:29
    Temat: Wyłączenie prądu w mieszkaniu
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Wynajmuję mieszkanie, niestety najemca nie płaci i będę wchodzić na
    drogę prawną. Ponieważ nie mam pieniędzy od najemcy, to zapłaciłam tylko
    czynsz do wspólnoty, ale nie zapłaciłam za prąd.
    Energetycy przysłali upomnienie, to im odpisałam, ze nikt tam nie
    mieszka, nie będę płacić niech odłączą prąd, a oni nie chcą odłączyć już
    3 miesiące. Tłumaczą się, że nie można.

    Natomiast koleżanka spóźniła się z opłaceniem rachunku za prąd, wysłali
    jej SMS, że nie wpłynęła kwota i proszą o uregulowanie w ciągu 7 dni, to
    jej odłączyli po miesiącu.

    Gdzie tu logika ?

  • 2. Data: 2020-11-05 11:47:14
    Temat: Re: Wyłączenie prądu w mieszkaniu
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Monika Głowacka <m...@i...eu> pisze:
> [...]
    >
    > Natomiast koleżanka spóźniła się z opłaceniem rachunku za prąd,
    > wysłali jej SMS, że nie wpłynęła kwota i proszą o uregulowanie w ciągu

    To jest logika bata: Na ciebie bat odłączenia byłby nieskuteczny bo
    ty chcesz odłączenia zamiast się go bać. Na ciebie batem jest właśnie
    nieodłączenie ;-)

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2020-11-05 11:56:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Logiki nie ma.

    Przykładowo sprzedajesz mieszkanie, nabywca nie przerejestrowuje na siebie energii, w
    STOEN nie chcą odłączyć, a Ty nie chcesz
    dostawać wezwań do zapłaty.
    Kilka dni straciłem z nagrywaniem biurestwa na dyktafon (na dowód że nastąpiła
    rezygnacja ze świadczenia usługi) i awanturą u
    jakiegoś lokalnego dyrektora żeby dupy ruszyli.
    I tak nie odłączyli, zaczęli dzwonić do nowego właściciela (nagle jakoś się stał dla
    nich po awanturach partnerem do rozmowy).

    A innym razem składasz reklamację bo licznik zapierdala jak Kusociński i... odłączają
    żeby Cię udupić kosztem ponownego podłączenia
    i plombowania.

    Monopol.

    Rada:
    W umowie najmu zawrzyj zapis, że umowę na dostawę energii zawiera najemca w terminie
    ..... dni. Spiszcie datę i stany liczników (te
    stany to jakiś święty graal dla elektryków), obydwa podpisy.

    -----

  • 4. Data: 2020-11-05 12:16:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Nov 2020 11:43:29 +0100, Monika Głowacka napisał(a):

    > Tłumaczą się, że nie można.

    Ściemniają. Napyskuj wyżej, może się opamiętają. W ostateczności idź do
    biura i wypowiedz umowę o dostawę prądu.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2020-11-05 13:19:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ściemniają. Napyskuj wyżej, może się opamiętają. W ostateczności idź do
    > biura i wypowiedz umowę o dostawę prądu.

    Myślałem o tym, ale skutek będzie taki, że elektrownia podpisze umowę z
    obecnym użytkownikiem, zaś nasza pytająca zostanie z niezapłaconymi
    fakturami. Co więcej, jak już kiedyś najemcy się wyprowadzą, to będzie
    musiała sama zabiegać o podpisanie umowy i płacić opłatę wstępną. Moim
    zdaniem to cienki pomysł akurat, ale nie mam mądrego, to się nie odzywałem.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-11-05 14:19:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >będzie
    >musiała sama zabiegać o podpisanie umowy i płacić opłatę wstępną.

    W promocji - zmieniajac operatora ?
    A i tak moze sie oplacac - jesli sie szybko nie pozbedzie.

    >Moim zdaniem to cienki pomysł akurat, ale nie mam mądrego, to się nie
    >odzywałem.

    Gdzies tam "elektrownia" jakby wychodzi na przeciw rynkowi i ulatwia
    zawieranie umow przez najemce ... podobno.
    Sa tez liczniki przedplacone.

    Ale ... czy tak wynajmujacy moze najemcy prad wylaczyc/wode zakrecic ,
    czy na to paragraf jest ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-11-05 16:07:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    https://tiny.pl/7k7st

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-11-05 16:29:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >https://tiny.pl/7k7st

    Ale tam jest "odcinanie mediow pod pozorem remontu".
    A kolezanka chce odciac z powodu nieplacenia :-)

    J.

  • 9. Data: 2020-11-05 16:38:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.11.2020 o 16:29, J.F. pisze:

    > Ale tam jest "odcinanie mediow pod pozorem remontu".
    > A kolezanka chce odciac z powodu nieplacenia :-)

    Koleżanka chce odciąć prąd z powodu niezamieszkiwania tam przez nikogo.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2020-11-05 18:51:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Koleżanka chce odciąć prąd z powodu niezamieszkiwania tam przez
    >nikogo.

    No to mamy zeznanie obciazajace :-)

    J.