  • 21. Data: 2009-11-16 11:52:15
    Temat: Wykup się, bo wykupią cię.
    Od: "Jan Kowalski" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    "Tyle wolności ile własności" mawia papko Rydzyk i w tym konkretnym przypadku
    facet się nie myli.

  • 22. Data: 2009-11-16 12:00:26
    Temat: Re: Wykupić się, czy nie warto
    Od: "Michał " <m...@W...gazeta.pl>

    szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > to akurat dobra informacja, a jakies paragrafy na to masz pod reka?

    Art. 171 8.
    1. Jeżeli w toku likwidacji, postępowania upadłościowego albo postępowania
    egzekucyjnego z nieruchomości spółdzielni, nabywcą budynku albo udziału w budynku
    nie będzie spółdzielnia mieszkaniowa, spółdzielcze własnościowe prawo
    do lokalu przekształca się w prawo odrębnej własności lokalu lub we własność
    domu jednorodzinnego.

  • 23. Data: 2009-11-16 14:24:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.11.2009 22:33), Marcin Wasilewski wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie mylisz się. Co najśmieszniejsze byli posiadacze mieszkań
    > spółdzielczych lokatorskich mają obecnie większe prawa niż posiadacze
    > mieszkań spółdzielczych własnościowych, którym szkoda 800 zł, aby dokonać
    > przekształcenia.

    Wydaje mi się że rzeczony przepis uwalił TK, co prawda dał czas na
    funkcjonowanie do końca roku, ale spółdzielnie zapowiedziały (w tym
    moja) że wobec tego będą blokować ile się da.

    Mój tok rozumowania jest taki: skoro spółdzielnia będzie blokować i
    opóźniać, bez większego problemu uda jej się zwlec na następny rok,
    przestanie obowiązywać przepis o odpowiedzialności karnej za
    niedokonanie przeszktałcenia w jakimśtam terminie, więc żadna siła nie
    zmusi spółdzielni do dokończenia przekształcenia.

    Jest gdzieś luka w w/w rozumowaniu?

    p. m.

  • 24. Data: 2009-11-16 15:05:56
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    szerszen napisal:
    > zapominasz o kolejnej sprawie, naprawy, modernizacje itd, w przypadku
    > spoldzielni i jej czlonkow kwoty rozkladaja sie zupelnie inaczej, nize w
    > przypadku pojedynczych wlascicieli i sie moze okazac, ze ocieplenie bloku,
    > naprawa windy, naprawa dachu, wymiana rur i 1000 innych pierdol, mocno
    > trzepnie po kieszeni, zadowolonych z siebie odrebnych wlascicieli

    No wlasnie, ze nie. Uwalono juz mozliwosc rozpisywania kosztow
    remontowo-modernizacyjnych pomiedzy rozne bloki, a w obrebie bloku
    spoldzielnia juz nie musi byc taka silna i zawsze istnieje mozliwosc
    kontroli sadowej, co w przypadku spoldzielcow jest czysta fikcja.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 25. Data: 2009-11-16 22:04:39
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > bloku, naprawa windy, naprawa dachu, wymiana rur i 1000 innych pierdol,
    > mocno trzepnie po kieszeni, zadowolonych z siebie odrebnych wlascicieli

    A ty myślisz, że teraz to krasnoludki fundują? Zresztą gdy spółdzielnia
    pozostaje zarządcą to wiele się nie zmienia.
    Obecnie też płacisz tzw. fundusz remontowy, zresztą bardzo
    prawdopodobne, że obecnie spółdzielnie muszą i tak księgować ten fundusz na
    osobnym koncie dla każdej wyodrębnionej nieruchomości. Wydzielenie
    nieruchomości stało się faktem, czy masz spółdzielcze własnościowe prawo do
    lokalu, czy odrębną własność za wiele nie zmienia.

  • 26. Data: 2009-11-17 07:14:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał " <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Art. 171 8.

    wielkie dzieki

  • 27. Data: 2009-11-17 07:16:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:hdsi9i$4aj$1@news.task.gda.pl...

    > A ty myślisz, że teraz to krasnoludki fundują?

    nie, ale jak to mowia, w kupie sila ;)

  • 28. Data: 2009-11-17 07:16:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > No wlasnie, ze nie. Uwalono juz mozliwosc rozpisywania kosztow
    > remontowo-modernizacyjnych pomiedzy rozne bloki,

    chyba ze tak, choc w przypadku spoldzielni, uwazam to za kretynizm