  • 21. Data: 2005-10-17 14:07:58
    Temat: Re: Wykup mieszkania lokatorskiego
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Adam Puzio napisał(a):
    > Senat jest organem ustawodawczym.
    > Organ ustawodawczy może stwierdzić że przepis nieobowiązuje.

    Może go uchylić w określonym trybie (uchwalenia ustawy), zresztą
    przecież nie sam Senat.
    Nie może dokonywać wykładni, jeszcze w ten sposób. Ta uchwała nie ma
    żadnego znaczenia

    > NO bo kto może stwierdzić iż przepis został wydany przez organ nieuprawniony
    > Sąd Najwyższy?

    To akurat mógłby stwierdzić każdy sąd. Ewentualnie Trybunał
    Konstytucyjny. Tyle że jak na razie stwierdza coś przeciwnego.
    I nic w tym dziwnego, nie chciałbym obudzić się w rzeczywistości, w
    której okazuje się że całość prawa pochodzącego z lat 1944-1989 nie
    obowiązuje.

    KG

  • 22. Data: 2005-10-17 19:44:47
    Od: "Adam Puzio" <p...@a...pl>

    Senat wskazał iż te tylko akry prawne z 1944-1989 są nieważne , któe godziły
    w prawa człowieka jak własność, obywatelstwo , pozbawnienie wolności.

    Zatem mógłbym wnosić by SN czy TK uchylił jako nieobowiązujący dekret
    Bieruta z 26 X 1945r.
    pozbawiający mnie własności z przyznaym odszkodowniem ale nie wypłaconym?

  • 23. Data: 2005-10-17 20:10:29
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Adam Puzio napisał(a):
    > Zatem mógłbym wnosić by SN czy TK uchylił jako nieobowiązujący dekret
    > Bieruta z 26 X 1945r.
    > pozbawiający mnie własności z przyznaym odszkodowniem ale nie wypłaconym?

    wnosić zawsze możesz...

    KG