  • 11. Data: 2009-12-16 22:58:53
    Temat: Re: Wykup gruntow od spoldzielni.
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    VoyteG pisze:
> [...]

    Jeśli masz sp-cze własnościowe to spółdzielni już nic nie płacisz tylko
    notariuszowi.

    --
    animka

  • 12. Data: 2009-12-16 23:05:54
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    MIX-NET pisze:
    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    > wiadomości news:hgbmes$m6d$1@news.task.gda.pl...

    > Po 2 zdaje mi sie, ze spoldzielnia ma na to 3 miesiace, a nie 30 dni. Ale
    > jak mowie liczy sie data wplywu wniosku do spoldzielni.

    Tu jest coś niecoś na ten temat:
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/375294,mieszka
    nia_za_zlotowke_tylko_do_konca_roku.html

    --
    animka

  • 13. Data: 2009-12-16 23:33:11
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Tu jest coś niecoś na ten temat:
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/375294,mieszka
    nia_za_zlotowke_tylko_
    > do_konca_roku.html

    Kłopot w tym, że to tylko projekt. Który może wejdzie w życie, a może
    nie wejdzie.

    Abonamentu RTV też miało nie być, a jednak będzie. Pomimo, że ustawa już
    nawet przyjęta była.

  • 14. Data: 2009-12-16 23:42:45
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Jeśli masz sp-cze własnościowe to spółdzielni już nic nie płacisz tylko
    > notariuszowi.

    A jak ma spółdzielcze lokatorskie to coś płaci? Bo wg mnie to obecnie te
    przekształcenia się między sobą tylko podstawą prawną różnią, lokatorskie to
    art. 12 , a własnościowe art. 17(14) ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

    Co więcej art. te wygasają z dniem 31.12.2009 r.

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20010040027&type=3&name=D20010027Lj.pdf

    Poza tym MIX-NET miał rację, że termin zawarcia umowy wynosi 3 m-ce,
    natomiast przepisy wygasają z dniem 31.12.2009 r., tak więc czy sobie
    mieszkanko po nowym roku przekształci, to już tylko od naszych panów posłów
    zależy.

  • 15. Data: 2009-12-17 00:08:08
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    nia_za_zlotowke_tylko_

    > Kłopot w tym, że to tylko projekt. Który może wejdzie w życie, a może
    > nie wejdzie.

    Projekt wejdzie na 100%. Oglądałam dyskusję z posłanką na Polonia1,
    czytałam na ten temat (tylko linków nie zapisałam). Poszukaj w sieci.
    W sp-ni mieszkaniowej powiedziano mi, że nic sie nie zmieni, a czytałam,
    że jak się zmieni to tylko na lepsze z jednej strony. Czas pokaże.

    > Abonamentu RTV też miało nie być, a jednak będzie. Pomimo, że ustawa już
    > nawet przyjęta była.

    Nie będzie abonamentu, ale niestety tylko dla emerytów, którzy ukończyli
    60 lat.

    --
    animka

  • 16. Data: 2009-12-17 00:18:59
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > art. 12 , a własnościowe art. 17(14) ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

    Mnie osoba z działu mieszkaniowego powiedziała, że w moim bloku kosztuje
    1100 zł ( przekszt,z lokatorskiego).
    Ja bym zapłaciła 800 zł - tylko za notariusza, bo mam sp-cze
    własnościowe. Spółdzielni nic nie płacę. Nie pamiętam już co powiedziała
    czy coś mniej płacę jak mam wpis do księgi wieczystej.

    Natomiast moja siostra mająca duuużo wieksze mieszkanie, 3 pokoje,
    lokatorskie na Żoliborzu zapłaciła w swojej sp-ni 600 zł.
    A ja za swoje sp-czo własnościowe dużo mniejsze i 2 pokoje musiałabym
    zapłacic notariuszowi ok 800 zł.

    > Co więcej art. te wygasają z dniem 31.12.2009 r.

    No nie wiem masz czas złożenia do końca roku i liczy się data złożenia.
    Sp-nia ma obowiązek to załatwić na starych zasadach do końca marca 2010
    r. Przeczytaj to co jest pod linkiem, który podałam i inne artykuły
    jakie tam są.

> [...]
    > natomiast przepisy wygasają z dniem 31.12.2009 r., tak więc czy sobie
    > mieszkanko po nowym roku przekształci, to już tylko od naszych panów posłów

    Liczy się data złożenia wniosku. Resztą się nie martw.

    --
    animka

  • 17. Data: 2009-12-17 00:20:49
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20010040027&type=3&name=D20010027Lj.pdf

    To jest ustawa z 2000 roku.

    --
    animka

  • 18. Data: 2009-12-17 05:22:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-16 22:49, Marcin Wasilewski pisze:

    > Przekształcając je na lokal stanowiący odrębną nieruchomość.

    Ale to już zupełnie inna procedura i tam znowu nie można wyodrębnić tej
    własności bez udziału w gruncie. :)

    --
    spp

  • 19. Data: 2009-12-17 06:16:09
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > W sp-ni mieszkaniowej powiedziano mi, że nic sie nie zmieni, a czytałam,
    > że jak się zmieni to tylko na lepsze z jednej strony. Czas pokaże.

    LOL, na 100% to tylko śmierć jest pewna i podatki.

    > Nie będzie abonamentu, ale niestety tylko dla emerytów, którzy ukończyli
    > 60 lat.

    No patrz, a na 100% miało go nie być w ogóle. Nawet oglądałem w sejmie,
    jak większość była za podczas głosowania.

  • 20. Data: 2009-12-17 06:23:32
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Spółdzielni nic nie płacę. Nie pamiętam już co powiedziała czy coś mniej
    > płacę jak mam wpis do księgi wieczystej.

    Tak, nie płacisz 60 zł za założenie KW, płacisz za to 60 zł, za zmianę
    typu księgi wieczystej. Suma sumarum policz sobie ile zapłacisz mniej.

    > Natomiast moja siostra mająca duuużo wieksze mieszkanie, 3 pokoje,
    > lokatorskie na Żoliborzu zapłaciła w swojej sp-ni 600 zł.

    To, że niektóre spółdzielnie każą sobie płacić np. za przygotowanie
    dokumentów (za które spółdzielnia ponosi pewne koszty) wcale jeszcze nie
    oznacza, że dzieje się to zgodnie z ustawą.

> [...]
    > Przeczytaj to co jest pod linkiem, który podałam i inne artykuły jakie tam

    Sp-nia jak i notariusz ma obowiązek przestrzegać prawa, a jakie ono
    będzie po nowym roku, to na razie możemy z jakimś tam prawdopodobieństwem
    przypuszczać.

    > Liczy się data złożenia wniosku. Resztą się nie martw.

    Ja się nie martwię, ja nie czekałem do ostatniej chwili.