  • 1. Data: 2006-10-20 05:29:22
    Temat: Wykreślenie spółki z o.o. z rejestru RHB
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Czy ktoś z szanownych Grupowiczów spotkał się z przypadkiem wykreślenia
    spółki "martwej" ze starego rejestru RHB? Spółka została zlikwidowana parę
    lat temu(jest na to protokól zgromadz. wspólników zatwierdzający bilans
    zkończenia likwidacji). Sąd nie przyjął jednak wniosku o wykreślenie
    twierdząc, że właśnie powstał KRS i trzeba najpierw tę spółkę zarejestrować
    w KRS a potem dopiero wykreślić.
    Podobno przepisy wprowadzające ustawę o KRS mówią, że spółka nie prowadząca
    działalności nie musi być przepisywana z RHB do KRS.
    Czy zna ktoś sposób, aby sąd jednak wykreślił taką spółkę z RHB?
    Jacek

  • 2. Data: 2006-10-29 21:19:34
    Temat: Re: Wykreślenie spółki z o.o. z rejestru RHB
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    Jacek napisał(a):
    > Czy ktoś z szanownych Grupowiczów spotkał się z przypadkiem wykreślenia
    > spółki "martwej" ze starego rejestru RHB?
    Obecnie w RHB nie robi się już ani zmian ani wykreśleń.

    >Sąd nie przyjął jednak wniosku o wykreślenie
    > twierdząc, że właśnie powstał KRS i trzeba najpierw tę spółkę zarejestrować
    > w KRS a potem dopiero wykreślić.
    Przepisy nie dają tu w zasadzie sądowi innej możliwości.

    > Podobno przepisy wprowadzające ustawę o KRS mówią, że spółka nie prowadząca
    > działalności nie musi być przepisywana z RHB do KRS.
    To nie tak. Przepisy tej ustawy mówią, że takiej spółki sąd nie
    musi przymuszać do składania wniosku, ale mimo to wg przepisów
    przerejestrować się teoretycznie powina.

    > Czy zna ktoś sposób, aby sąd jednak wykreślił taką spółkę z RHB?
    No niestety z RHB się spółki wykreślić nie da - z tego co wiem
    trzeba ją najpierw przerejestrować.
    Biorąc pod uwagę półśrodki, to można złożyć do akt RHB
    dokumenty, czyli np. bilans końcowy i protokół, więc informacja w
    aktach będzie, ale de facto spółka wykreślona wtedy nie będzie.