    From: MacAaron <r...@s...niet.gmail.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wydawanie reszty
    Date: Mon, 29 Jun 2009 15:19:35 +0200

    Witam!

    Nie mogłem wczoraj zapłacić za wykonaną usługę, ponieważ sprzedawca nie
    miał czym wydać mi reszty (30 zł). Poprosił, bym rozmienił pieniądze
    w którymś z pobliskich sklepów, jednak ich pracownicy również nie mogli
    lub nie chcieli tego zrobić. Wróciłem więc i powiedziałem, że nie mam
    takiej możliwości, jednak facet był bardzo zajęty rozmową z kolegami i nie
    wykazywał zainteresowania rozwiązaniem problemu, w związku z czym ja
    również, nie mając czasu ani ochoty zwiedzać połowy miasta, olałem sprawę
    i zrezygnowałem z odebrania usługi. Wynikła z tego potem niezbyt przyjemna
    sytuacja.

    Co właściwie mówi prawo na ten temat? Mnie wydaje się oczywiste, że to
    sprzedawca powinien mieć coś w kasie do wydawania reszty, zwłaszcza że nie
    chodziło o dużą kwotę. Ale może się mylę? Może to ja miałem obowiązek
    jednak załatwić dokładną sumę? Są jakieś przepisy na ten temat?

    Pozdrawiam
    MacAaron