  • 11. Data: 2009-01-30 17:46:43
    Temat: Re: Własna energia elektryczna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    HANA pisze:

    > zaraz... a jak ma rzeczke na dzialce i wstawie sobie generator to moge cala
    > wies zaopatrywac?
    > bez koncesji?

    Czytaj uważniej. I zapoznaj się ze wskazaną ustawą.

    Teraz mowa była o produkcji energii. Nie o handlu.

  • 12. Data: 2009-01-30 18:06:01
    Temat: [OT] Re: Własna energia elektryczna
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "armar" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Przykładowo - kupuję wiatrak o mocy 150 kW,
    > który średnio produkuje 15% maksymalnej energii (bo słabo u nas wieje)
    > co daje 540 kWh na dobę i 16 MWh na miesiąc.
    > Wystarczy energii na małe osiedle.
    > Mogę więc sobie taki wiatrak założyć?
    > Przy cenie 0,3 zł za kWh daje to 5000 zł/m-c i 60 tys zł/rok.
    > Taki wiatrak kosztuje ok 200 000 euro, więc musi pracować
    > z mocą średnią co najmniej 15% by się opłacało go postawić
    > (użytkowanie na ok 20 lat).

    Potrzebujesz jeszcze elektrownii sztytowo-pompowej. Na UPS'ach osiedle nie
    pociagnie.

    sz.

  • 13. Data: 2009-01-30 20:49:43
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

    > hahaha to jest najśmieszniejsze (albo najsmutniejsze) nie można sprzedawać
    > włąsnej energii włąsnym kablem włąsnemu sąsiadowi, czyli "oni" muszą ci
    > pozwolić czy możesz i komu i jak i za ile:O(

    Jakbym mogl, to bym ci pozwolil.

    A pozniej wyslal Jaworowicz, zeby pokazala wszystkim dlaczego to jeden z
    najglupszych pomyslow biezacego i ubieglego stulecia.

    sz.

  • 14. Data: 2009-01-30 21:00:34
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:
    > I nie wiem, jakie są ceny dla przedsiębiorstw, ale dla osoby prywatnej
    > samodzielna produkcja prądu z np. gazu byłaby sporo droższa, niż
    > kupowanie prądu od elektrowni - z opłatami przesyłowymi włącznie (jak
    > kiedyś sobie liczyłem dla generatora benzynowego, to wychodziło jakieś 4
    > razy drożej, nie licząc amortyzacji sprzętu i licząc zużycie paliwa
    > podawane przez producenta).

    ja też nie wiem ile, ale podobno dla firm energia jest "sporo" droższa:O)

    a co do twoich wyliczeń to trochę to dziwne że wychodzi drozej bo jak może
    byc drozej gdy generatory parowe maja kiepską sprawność a na dodatek na
    przesyłaniu energii też są spore straty a i całę masy pracowników też za coś
    żyją, więc co, wychodzi ze elektrownie rozdaja prąd charytatywnie?:O)
    może zapodaj te twoje wyliczenia?:O)

  • 15. Data: 2009-01-30 23:44:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gargamel pisze:

    > hahaha to jest najśmieszniejsze (albo najsmutniejsze) nie można
    > sprzedawać włąsnej energii włąsnym kablem włąsnemu sąsiadowi, czyli
    > "oni" muszą ci pozwolić czy możesz i komu i jak i za ile:O(

    Owszem. Ale można mieć wspólne źródło energii i się nim dzielić.

  • 16. Data: 2009-01-30 23:57:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gargamel pisze:

    > a co do twoich wyliczeń to trochę to dziwne że wychodzi drozej bo jak
    > może byc drozej gdy generatory parowe maja kiepską sprawność a na

    Mylisz się. Wielostopniowe systemy turbin parowych mają wydajność
    przewyższającą wydajność wielkich wolnoobrotowych silników dieslowskich.
    Do tego dochodzi kwestia stosowania tańszych paliw.

    No i produkcja masowa (elektrownia) zawsze była tańsza, niż produkcja
    detaliczna (mały generator).

    > dodatek na przesyłaniu energii też są spore straty a i całę masy
    > pracowników też za coś żyją, więc co, wychodzi ze elektrownie rozdaja
    > prąd charytatywnie?:O)

    Pomyśl odrobinę - jakby produkcja prądu w benzynowych generatorach była
    tańsza, niż prąd z sieci energetycznej, to wszyscy by cały czas działali
    na generatorach. A koszt przejechania kilometra na napędzie elektrycznym
    nie byłby wielokrotnie tańszy od tego samego kilometra na napędzie
    spalinowym.

    > może zapodaj te twoje wyliczenia?:O)

    Sprawdź cenę benzyny, zużycie paliwa generatora spalinowego przy
    nominalnej mocy, ile wychodzi kilowatogodzin i porównaj to z
    analogicznym kosztem prądu z sieci.

  • 17. Data: 2009-01-31 00:55:33
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.pregierz Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:
    > Sprawdź cenę benzyny, zużycie paliwa generatora spalinowego przy
    > nominalnej mocy, ile wychodzi kilowatogodzin i porównaj to z
    > analogicznym kosztem prądu z sieci.

    Ułatwię zadanie - jakiś pierwszy z brzegu agregat, 5 kVA (powiedzmy że 4
    kW), spala niecały litr na godzinę (nie pamiętam czy benzyny, czy diesla).
    Czyli godzina pracy - 3 zł lub więcej, mamy z tego 4 kWh, za które
    zapłacilibyśmy normalnie jakieś 1,50-2 zł.

    P.

  • 18. Data: 2009-01-31 01:17:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > diesla).
    > Czyli godzina pracy - 3 zł lub więcej, mamy z tego 4 kWh, za które
    > zapłacilibyśmy normalnie jakieś 1,50-2 zł.

    Jeszcze dochodzi amortyzacja generatora (nie jest wieczny), koszty jego
    obsługi i doglądania, koszty dostarczenia paliwa i jeszcze pewnie szereg
    innych. Stad mimo wszystko mamy w naszych domach prąd z elektrowni.

  • 19. Data: 2009-01-31 03:25:23
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Robert Tomasik napisał/a:
> [...]
    > obsługi i doglądania, koszty dostarczenia paliwa i jeszcze pewnie szereg
    > innych. Stad mimo wszystko mamy w naszych domach prąd z elektrowni.

    Moj szwagier ze Szwecji ma na wyspie taki swoj domek relaksacyjny a na
    dachu kolektor słoneczny, któty dostarcza światła i ciepła. Nawet saunę
    super ogrzewa.

    --
    animka

  • 20. Data: 2009-01-31 13:33:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Moj szwagier ze Szwecji ma na wyspie taki swoj domek relaksacyjny a na
    > dachu kolektor słoneczny, któty dostarcza światła i ciepła. Nawet saunę
    > super ogrzewa.

    U nie w górach też do niektórych domków właścicielom pradu się nie opłaca
    ciągnąć i mają agregaty. Ale to są szczególne okoliczności.